КМДА Київська міська державна адміністрація


11 січня 2019

Як педагогічна рада перетворилась на ... ринг

Як педагогічна рада перетворилась на ... ринг

10січня 2019 року в спеціалізованій школі №40 відбулась педагогічна рада  на тему: «Авторитет учителя, його вплив на формування і розвиток особистісних якостей учнів». 

Ринг педагогічний ... чи ж це можливо? - Так! Методичний ринг як форма проведення засідання педагогів досить несподівана, але, як виявилось, ефективна та продуктивна. 

На методичному ринзі вчителі школи не просто поділилися досвідом щодо впливу авторитету вчителя на формування особистісних якостей учня. Педагоги "захищали" перед колегами власні наробки та методики і навіть "відпрацьовували влучність ударів" своїх прийомів на колегах.

Так, заступник директора школи Томчак Вікторія Василівна провела методичну вправу "Стилі та моделі педагогічного спілкування з дітьми", а заступник директора школи з виховної роботи  Мацієвська Світлана Олександрівна запропонувала педагогам відпрацьовувати технології застосування описаних методів спілкування при виконанні творчого завдання: скласти перелік особистих якостей вчителя.

Цей раунд методичного рингу підкреслив важливість авторитету та роль особистісних якостей вчителя в педагогічній діяльності.

Наступний раунд педагогічного рингу - аналітичні доповіді ораторів та обговорювання запропонованих тем - проходив жваво, викликаючи непідробну цікавість аудиторії. 

Так, вчитель англійської мови Милая Віта Олександрівна поділилася досвідом щодо стилів спілкування з дітьми. Колегам було запропоновано не тільки опис стилів (авторитарний, ліберальний, демократичний), а й власні дослідження педагога, ситуативний аналіз поєднування стилів залежно від розвитку відносин та становища у колективі.

 Барташевич Лілія Леонідівна, вчитель початкових класів, особливо підкреслила, що власні багаторічні спостереження дозволяють зробити впевнений висновок про те, що абсолютним авторитетом для учнів початкових класів є перша вчителька. Навіть найдосвідченіші з присутніх педагогів визнали, що деякі життєві судження в них ґрунтуються саме на тих знаннях, які їм дала перша вчителька, яку абсолютно всі згадують у дорослому житті, хоча, на жаль, не у всіх спогади приємні. 

Житар Олександ Валильович, вчитель фізики, поділився з колегами своїми спостереженнями щодо того, як може зашкодити вчителю здобуття хибного авторитету. 

Вчитель української мови та літератури Кицюк Олена Володимирівна провела дослідження серед учнів 8-х класів щодо впливу авторитета вчителя на формування якостей учнів. Є така залежність: чим більш піднесені ідеали самого вчителя, чим масштабніша особистість педагога та яскравіший  зміст його життя, чим вимогливіше вчитель до себе  - тим вищий його авторитет як вчителя. 

Проблеми, що обговорювались під час методичного рингу, близькі всім вчителям, які ставляться до своєї діяльності небайдуже. Адже, коли учитель по-справжньому авторитетний, навіть  його сувора оцінка не принижує учня, а викликає в нього бажання усунути власні хиби, виправити помилки. 

І останній раунд - підсумовуючий виступ директора школи Полторацького Олександра Едуардовича - присвячений ефективності переконання як в управлінському процесі (педколектив). так і в педагогічній діяльності (вчитель у класі).  

Джерело: ЗЗСО № 40.

 



При використанні матеріалів посилання на КМДА обов'язкове.