Головна  →  Новини  →  15 березня 2019

Порядок обрання сімейних лікарів та підписання декларацій

Порядок обрання сімейних лікарів та підписання декларацій

Декларація – це документ, який підтверджує, що пацієнт хоче обслуговуватись саме у цього лікаря. Так, підписуючи декларацію з конкретним лікарем, ви повідомляєте державу (Національну службу здоров’я України (НСЗУ), що оплата за Ваше обслуговування має находити у вибраний Вами медичний заклад.

Водночас, декларація не є юридичним документом і не підписується «раз і назавжди»: ви зможете укласти декларацію з іншим терапевтом, педіатром чи сімейним лікарем. У такому випадку не треба скасовувати попередню декларацію – достатньо просто укласти нову декларацію з обраним лікарем, а зміни автоматично фіксуються у системі.

Ви вільні у своєму виборі та не вимушені підписувати декларацію за місцем прописки чи проживання. 

Лікар, якому ви довірите своє здоров’я, буде лікувати, давати корисні поради для здорового способу життя і профілактики хвороб, направляти на базові аналізи, вакцинацію, а за потреби - до вузьких спеціалістів. Усі послуги у нього - безоплатні для пацієнтів, їх оплачує Нацслужба здоров’я.

Підписавши декларацію з лікарем, згідно з наказом Міністерства охорони здоров’я України від 19.03.2018 № 504 «Про затвердження Порядку надання первинної медичної допомоги», Ви автоматично набуваєте право на безкоштовне отримання низки медичних послуг, що надаватимуться на первинній ланці. Серед них: динамічне спостереження за станом здоров’я дорослих та дітей; проведення діагностики та лікування; надання невідкладної медичної допомоги; направлення пацієнтів для надання їм вторинної або третинної медичної допомоги; вакцинація відповідно до календаря профілактичних щеплень; спостереження за неускладненою вагітністю; надання окремих послуг паліативної допомоги; ведення первинної облікової документації, оформлення довідок, листків непрацездатності тощо. 

Покрокова інструкція підписання Декларації: 

1. Необхідно звернутися у медичний заклад, де працює терапевт, педіатр чи сімейний лікар, з яким Ви хочете підписати декларацію. При собі необхідно мати документ, що посвідчує особу і мобільний телефон. Якщо Ви підписуєте декларацію з педіатром чи сімейним лікарем для дитини, то візьміть також свідоцтво про народження дитини.

2. Ваші дані та контактний телефон внесуть у систему «Електронне здоров’я». Це зробить уповноважена особа закладу первинної мед.допомоги: в різних мед. закладах це може бути або реєстратор, або медсестра, або лікар.

Дані вносяться в електронну систему – не буде жодних бланків, форм, печаток тощо. Після введення даних пацієнт отримує СМС з кодом на вказаний номер телефону, який уповноважена особа мед. закладу вводить у систему «Електронне здоров’я» для підтвердження.

3. Уповноважена особа мед. закладу роздруковує із системи «Електронне здоров’я» примірник декларації для перевірки. Вам необхідно уважно перевірити всі свої дані.

4. Якщо все вірно, уповноважена особа медичного закладу роздруковує із системи «Електронне здоров’я» ще один примірник декларації. Обидва примірники декларації мають бути ідентичними і без помилок.

5. Пацієнт підписує 2 примірники декларації. Уповноважена особа проставляє відмітку з датою на обох примірниках декларації. Один із примірників залишається у вас, інший – у медичному закладі.

6. Уповноважена особа мед. закладу накладає електронний цифровий підпис працівника юридичної особи на декларацію та надсилає її в систему «Електронне здоров’я».

Ви офіційно задекларували вибір свого лікаря. Гроші за ваше обслуговування держава (НСЗУ) сплачуватиме закладу, у якому працює вибраний вами лікар.

Корисні посилання:

https://helsi.me/

https://doctor.medcard24.net/login/?next=/

https://global.newmedicine.com.ua/

 

Джерело: відділ охорони здоров’я Святошинської районної в місті Києві державної адміністрації

Перейти до спискуВерсiя для друку