КМДА Київська міська державна адміністрація


21 січня 2021

Демократична Україна починається з демократичної школи!

Демократична Україна починається з демократичної школи!

Демократія в Україні має глибоке історичне коріння. Від часів здобуття незалежності Україна є демократичною державою за формою, проте щоб стати насправді демократичною країною нам іще треба пройти шлях змін.

Ми всі прагнемо жити в країні, де поважають права людини, де активні та щасливі громадяни беруть на себе відповідальність за власне життя та життя громади.

Демократичні зміни в суспільстві можливі за умови володіння знаннями, цінностями, навичками принципів демократії та прав людини. Для цього кожному закладу освіти слід подбати про формування в його стінах універсальної культури прав людини.

Вже рік як наш заклад загальної середньої освіти № 281 долучився до П’ятої хвилі програми «Демократична школа», яку реалізує Європейський центр імені Вергеланда у співпраці з Міністерством освіти і науки України, благодійною організацією «Центр освітніх ініціатив» та ІСАР Єднання, і котру фінансує Міністерство закордонних справ Норвегії.

Ми добре знаємо, що всі школи зараз перевантажені, проте весь педколектив нашого закладу мотивований щодо розвитку демократичної культури і приділяє цьому багато часу. Участь в програмі - це можливість цілісного і якісного розвитку закладу освіти за методиками Ради Європи.

Наша команда обрала сфери змін і визначила стандарти, над вдосконаленням яких ми працювали в минулому навчальному році і продовжуємо працювати цього року. Разом із тренерками Ольгою Донець та Тетяною Мелещенко ми розробили план дій із розвитку демократичної культури в школі і тепер проводимо заходи для реалізації цих змін.

У вересні ми потрапили в число переможців флешмобу до Міжнародного дня демократії, котрий було організовано Європейським центром імені Вергеланда. Ця перемога була для нас усіх дуже важливою.

Досвід Ради Європи дуже корисний для бажаючих долучитися до процесу демократизації. Найголовніше те, що всі посібники, всі практики Ради Європи опираються на демократичні цінності, тож на все, що відбувається в закладі, можна дивитися, ставлячи собі запитання: «Наскільки це реалізує цінності демократії?" Також Рада Європи пропонує загальношкільний підхід, що передбачає виховання демократичного громадянства усіма педагогами, незалежно від того, хто який предмет викладає.

У рамках оновлених навчальних програм педагоги нашого закладу працюють із вправами, котрі проводять під час уроків, для реалізації наскрізної змістової лінії «громадянська відповідальність». Вони на практиці показують, як через компетентнісний підхід поєднати предметні навчальні цілі із завданнями виховання відповідальних та активних громадян. Як експеримент в кількох наших класах, які не належать до НУШ, запроваджено використання технік формувального оцінювання замість загальноприйнятого бального оцінювання.

Під час весняних онлайн-зустрічей наша команда, котра складається з представників громади, учнівського самоврядування, адміністрації та педагогів, підвищила свій рівень цифрових знань (знайомство и робота в інтернет застосунках і онлайн платформах: Jamboard, Mentimeter, Padlet та ін.), які ми пізніше застосували в роботі під час локдауну.

Знання та навички, котрими з нами щедро діляться тренерки програми «Демократична школа», допомагають педагогічному колективу та адміністрації школи побачити цілісну картину демократичних перетворень у закладі, систематизувати процеси змін.

На нашу думку, діти яких ми зараз навчаємо бути активними і відповідальними громадянами, які поважають права людини, виростуть щасливі та успішні українці.

Демократична Україна починається з демократичної школи!

Джерело: ЗЗСО № 281.



При використанні матеріалів посилання на КМДА обов'язкове.