Навіть улітку школярі із задоволенням вивчають іноземні мови в літніх мовних таборах при ЗЗСО (фото)
Европейський напрям розвитку України визначив однією з основних проблем освітянської галузі успішну інтеграцію нашої молоді в європейське співтовариство. Першочерговим завданням на шляху до цього є знання мов. Освітянські заклади Святошинського району відгукнулися на вирішення цього питання шляхом створення літніх мовних таборів на базі ЗЗСО.
Створення літнього мовного табору є одним із нестандартних підходів до забезпечення якісного навчання дітей іноземній мові.
Створення таких таборів покликане спонукати школярів практично застосувати знання з іноземної мови, отримані протягом навчального року. Діти мають можливість застосувати здобуті знання у різних формах діяльності: ігрових заняттях, концертних програмах, міні-виставах тощо.
Завдання мовного табору - показати дітям інший, відмінний від шкільного стиль викладання, де акцент ставиться на практичну частину і знання, які можна застосувати пізніше і в інших ситуаціях. Саме через таку діяльність діти істотно розширюють свій кругозір і дізнаються багато нового.
Учні початкових класів потребують розумного співвідношення мовної практики та розважальних видів діяльності для того, щоб досягти грамотного використання мовних структур. Це зумовлено тим, що в цьому віці діти мають надзвичайну здатність запам’ятовувати нову інформацію, але абстрактне мислення ще не розвинуте в достатній мірі, що не дозволяє їм застосовувати вивчене в різних ситуаціях.
Саме тому пісні та ігри є надзвичайно цінною частиною навчального процесу з учнями початкових класів. Пісні забезпечують активне вживання мовних структур у ряді поєднаних речень, базуються на повторах, що сприяє кращому засвоєнню. Багато чого можна втілити у життя завдяки унаочненню та візуалізації всього, що діти роблять у таборі.
Запропонована програма літнього мовного табору розрахована на учнів 1 - 5 класів.
Основна мета літнього мовного табору - зацікавити учнів іноземною мовою та сприяти самостійній підготовці вдома.
Головні завдання, що стояли перед педагогами мовних таборів - покращити мовний рівень учнів; ознайомити з культурою та традиціями інших країн; поєднати відпочинок, пізнавальну, естетичну, оздоровчу діяльність; активізувати вивчення лексико-граматичного матеріалу; наблизити дітей до буденних умов спілкування; удосконалити розмовну мову; допомогти дітям отримати мотивацію для подальшого вивчення іноземної мови.
У результаті очікувалося підвищення інтересу до іноземної мови; розвиток у дітей комунікативних навичок, здатності до співпраці; засвоєння нового лексичного матеріалу у виді пісень, віршів, реплік казкових персонажів.
Для досягнення кращих результатів у мовних таборах застосовувалися різноманітні способи стимулювання, а саме: щодня вручали дітям відзнаки («Smile») за активність, працьовитість, наполегливість, артистизм тощо; по закінченню роботи табору вручили учасникам сертифікати про проходження навчання у літньому мовному таборі.
За результатами відпочинку дітей у таких таборах можна з упевненістю сказати – діти отримали масу задоволення і користі, а педагогічний склад досяг поставленої мети і виконав усі завдання мовного літнього табору.
Інформацію складено за матеріалами звітів про роботу літнього мовного табору “RAINBOW” на базі ЗЗСО № 297 та літніх мовних таборів на базі ЗЗСО № 13 імені Івана Хитриченка, № 162, спеціалізованої школи № 254.