Як створити ОСББ
Кому набридло безлад і безгосподарність, які панують у вашому будинку та на при будинковій території? Хто не хочете миритися з халатністю працівників Жеку? Кого не задовольняє рівень житлово-комунальних послуг? Хто хоче знати, куди ідуть гроші, які ви щомісяця виплачуєте за утримання житла? – В такому разі, у того є шанс взяти справу у свої руки. Створити ОСББ ( Об єднання співвласників багатоповерхових будинків будь-якої форми власності з числа тих, хто приватизував чи придбав квартиру) – шлях до самостійного господарювання на своїй території.
Отже для цього треба:
1. Створити ініціативну групу не менше, ніж з 3-х осіб – власників житла. Провести агітаційно-роз’яснювальну роботу серед мешканців, попередньо склавши список. Розробити проект статуту ОСББ. Знайти кандидатів у правління.
2. Провести загальні установчі збори, де буде основне питання –затвердження статуту.( типовий статут ОСББ - на веб-порталі Верховної Ради (htth//zakonl.rada.gov.ua). Збори вважатимуться легітимними, якщо на них присутні не менше 50% власників квартир будинку. Якщо немає кворуму – назначається інша дата. Рішення приймається шляхом поіменного голосування – кожен має один голос, незалежно від площі або кількості власності в будинку. Рішення вважається затвердженим, якщо за нього проголосували не менше 2/3 присутніх. Не пізніше як за 14 діб до проведення зборів письмово (під розписку) попередити всіх мешканців листом, у якому повідомити хто ініціатор проведення зборів, коли і де вони відбудуться, порядок денний.
3. Зареєструвати ОСББ у відповідних державних органах.:
Перелік документів: Реєстраційна карточка-заява (зразок оформлення надано в постанові Кабміну від 11.10.2002 №1521 „Про реалізацію ЗУ „Про ОСББ”, додаток №1); Список членів ОСББ, складений відповідно до постанови Кабміну №1521 (додаток №2); Протокол установчих зборів з рішенням щодо створення ОСББ; Два оригінала та п’ять копій статуту об єднання.
Відкрити банківський рахунок ОСББ, куди буде перераховуватися квартплата мешканців.
4. При прийнятті свого будинку на баланс ОСББ, необхідно:
- скласти акт прийому-передачі комісією, у складі якої будуть і працівники РДА, яка визначає технічний стан будинку. Згідно якого необхідно вимагати капітального ремонту.
- Укласти договори про надання комунальних послуг з постачальниками холодного та гарячого водопостачання, каналізації, теплопостачання, електропостачання, газопостачання та ін. – і господарюйте!