Роль та зміст психологічного обстеження дітей дошкільного віку (фото)
16 травня 2019 року в закладі дошкільної освіти № 127 відбувся семінар-практикум для соціальних педагогів та практичних психологів району на тему: «Роль та зміст психологічного обстеження дітей дошкільного віку», який провела Совенко Лариса Петрівна методист НМЦ управління освіти, молоді та спорту Святошинської РДА в місті Києві.
Відкриваючи захід Совенко Л.П. відзначила, що якісна і своєчасна діагностика психологічних особливостей дітей дошкільного віку є необхідною базою для здійснення психорозвивальної й психокорекційної роботи, реалізації індивідуального підходу в роботі соціальних педагогів та практичних психологів з дітьми, ефективної співпраці з родинами вихованців з метою ефективного проектування подальшого розвитку дошкільників.
До учасників семінару-практикуму звернулася Ракітіна Світлана Василівна, директор ЗДО №127, яка привітала учасників заходу з початком роботи, презентувала заклад та наголосила, що дошкільний освітній заклад є закладом комбінованого типу для дітей загального розвитку, для дітей із затримкою психічного розвитку, для розумово відсталих дітей, для дітей з фонетико-фонематичним недорозвиненням мови. Мова виховання та навчання українська. З дітьми працюють досвідчені вихователі, логопеди, дефектологи, інструктор з фізичного виховання, психолог та музичні керівники. Освітньо-виховна робота з дітьми дошкільного віку побудована на основі програм «Малятко», «Дитина», «Програми виховання та навчання розумово відсталих дітей дошкільного віку», «Програма виховання і навчання дітей з фонетично-фонематичним недорозвитком мовлення (в тому числі з не різко вираженим загальним недорозвитком мовлення)».
Долінчук Ірина Іванівна, практичний психолог ЗДО №127 в теоретичній частині семінару-практикуму повністю розкрила тему: «Роль та зміст психологічного обстеження дітей дошкільного віку», а в практичні частині навела приклади психологічного обстеження дитини, провела з учасниками семінару вправу-тренінг «Ярлики», та підкреслила, що в спеціалізованих групах закладу основна увага спрямовується на:
- корекцію психічних процесів (мислення, пам'яті, уваги);
- корекцію емоційно-вольової сфери;
- корекцію звукового боку мовлення;
- усунення помилок у лексико-граматичному компоненті мовлення;
- підготовку дитини до навчання в школі;
- розвиток особистості дитини.
Підводячи підсумки семінару-практикуму Совенко Л.П. та підкреслила, що при обстеженні спостерігається кілька варіантів поведінки дітей. В одних випадках це хвилювання, настороженість, в інших - плач, небажання вступати в контакт, надмірне збудження, іноді з агресивними проявами; ще є варіант - неадекватна веселість, фамільярність із дорослими. .Аналіз цих спостережень у сукупності з іншими дозволить зробити більше точними висновки про психічний стан дитини. Найбільш природною реакцією є хвилювання в незвичних умовах консиліуму. Насторожують байдужність, безпричинний сміх, недотримання дистанції, що є показником нерозуміння ситуації при низькому розумовому розвитку. Увагу повинно привернути й гіперзбудливість дітей.
Лариса Петрівна подякувала адміністрації закладу та учасників семінару-практикуму за професійну та плідну роботу та привітала всіх присутніх з Днем вишиванки.
Джерело: управління освіти, молоді та спорту.