Форми дистанційного навчання з музично-теоретичних дисциплін у КДМШ №22 (фото)
Головною зміною, яку карантин приніс в учбовий процес Київської дитячої музичної школи №22 відділу культури та охорони культурної спадщини, є неможливість прямих контактів з учнями. У зв’язку з цим постала необхідність дистанційної форми навчання. З цього приводу у викладачів теоретичного відділу відбулось онлайн-засідання, де було розглянуто питання про проведення дистанційного навчання з музично-теоретичних дисциплін.
Завдяки онлайн режиму викладачі відділів мають можливість спілкуватися з учнями індивідуально через інтернет – по Скайпу, Вайберу чи по телефону. Оскільки процес навчання (у групових заняттях з сольфеджіо та музичної літератури), що проводять викладачі теоретичного відділу мають залишатися груповими, єдиний вихід – створення у Вайбері спільноти («групи») викладача-теоретика, з поєднанням учнів кожного класу. Таким чином, дистанційні навчання проходять у кожній «групі», за робочим планом викладача.
Навчальний процес дистанційної роботи з музичної літератури складається з кількох головних частин: викладу матеріалу викладачем (з надсиланням у «групу» конспекту, з основною інформацією по темі), надання завдань учням; самостійної роботи учнів (з відправленням викладачу реферату написаного учнем на одну з пройдених тем); перевірки результатів та засвоєння матеріалу (наприклад, тестування).
Значно складніше проходять онлайн-уроки з сольфеджіо. Оскільки більшість форм роботи з сольфеджіо є колективною, здійснити таку форму роботи в умовах безконтактного навчання дуже складно. Тому, акцент зроблено на самостійну роботу учнів з теорії сольфеджіо: визначення головних теоретичних понять; побудова акордів, інтервалів, гамм, ладів (окремо і у ланцюжках); ритмічні вправи (з угрупувань ритмічного варіювання); визначення спорідненості тональностей; письмове транспонування мелодій та інше.
Також, для здійснення вправ зі слухового аналізу викладачі викладають у «групи» аудіозаписи диктантів, інтервалів, акордових ланцюжків, тощо… Кожний викладач знаходить для себе найбільш ефективні форми і методи роботи дистанційного навчання та використовує творчий, індивідуальний підхід до кожного учня.
Відділ культури та охорони культурної спадщини бажає колективу Київської дитячої музичної школи №22 продуктивного навчання та міцного здоров`я!
Джерело: відділ культури та охорони культурної спадщини Святошинської РДА.