Емоційний інтелект та можливості його розвитку


Емоці́йний інтеле́кт — група ментальних здібностей, які беруть участь в усвідомленні та розумінні власних емоцій і емоцій оточуючих. Люди з високим рівнем емоційного інтелекту добре розуміють свої емоції і почуття інших людей, можуть ефективно керувати своєю емоційною сферою, і тому в суспільстві їхня поведінка більш адаптивна і вони легше досягають своїх цілей у взаємодії з оточуючими.
30 січня 2020 року в спеціалізованій школі № 185 імені Володимира Вернадського відбулось засідання творчої групи соціальних педагогів та практичних психологів освітніх закладів Святошинського району на тему: «Емоційний інтелект та можливості його розвитку», яке провела методист НМЦ РУОМС Совенко Лариса Петрівна.
Совенко Л.П. відкрила засідання, привітала колег з початком роботи творчої групи та відзначила, що емоційний інтелект – це здатність розпізнавати, висловлювати й регулювати власні емоції. Дослідження показують - високий рівень розвитку емоційного інтелекту дає можливість у повній мірі розкрити закладений потенціал дитини.
Целіщева Ольга Володимирівна, в. о. директора закладу, заступник директора СШ № 185, розповіла про важливість співпраці працівників психологічної служби при здійсненні соціально психологічного супроводу здобувачів освіти для розвитку функціональних компетенцій та наголосила, що емоційний інтелект - це вміння дати раду своїм та чужим емоціям.
Васильєва Олена Анатоліївна, заступник директора початкової школи, познайомила присутніх з методами роботи вчителів початкових класів з використанням методів управління взаємовідносинами та побудови контактів з тими, хто нас оточує.
Соловіцька Оксана Василівна, практичний психолог ЗЗСО № 83, ознайомила присутніх зі своєю методикою співпраці з батьками та вмінням зберігати емоційний баланс, особливо в критичний момент.
Хоменко Світлана Ігорівна, практичний психолог ЗДО № 560, презентувала методи формування емоційного інтелекту та вміння контролювати емоційні стани.
Франко Віта Петрівна, соціальний педагог СШ № 185, провела практичну частину засідання творчої групи - тренінг на тему: «Розвиток емоційного інтелекту. Вчимося керувати емоціями». Розкрила на тренінгу форми активного навчання, навички поведінки, методи формування ділових навиків і умінь групи учасників. Запропонувала учасникам тренінгу виконати вправи, орієнтовані на розвиток та демонстрацію психологічних якостей і навичок.
Романенко Ліанна Вікторівна, педагог-організатор СШ № 185, презентувала роботу з гіпсовими фігурками та розкрила поняття «рефлексія почуттів».
Підводячи підсумки засідання, Лариса Петрівна підкреслила, що вміння підтримувати доброзичливі відносини з оточуючими – це мистецтво позитивного ставлення до інших людей, спроможність людини впоратися з емоціями, які виникають при взаємодії з іншими людьми.