Головне завдання кожного вихователя дошкільної установи - реалізація завдань базового компоненту дошкільної освіти з мовленнєвого розвитку (фото)
Нещодавно в навчально-виховному комплексі «Інтел» пройшло секційне засідання вихователів середніх груп (обмін досвідом до 5 - ти років) серед дошкільних навчальних закладів та навчально – виховних комплексів « ДНЗ – ЗНЗ» Святошинського району м. Києва на тему: « Реалізація завдань базового компоненту дошкільної освіти з мовленнєвого розвитку». Вела засідання методист РНМЦ - Зражевська Любов Василівна.
Присутні переглянули заняття з розвитку мови «Весна настала» з дітьми середньої групи. На занятті були реалізовані завдання з зв’язного мовлення, граматичної і звукової компетентності. Діти ланцюжком переказували казку О. Ю. Харченка « Чому дзюрчить струмок », придумували весняні слова, утворювали від іменників прикметники і нові слова від слова квітка . Була приділена увага розвитку мовленнєвого дихання ( вправа « Вітерець») .
Вихователь навчально-виховного комплексу « Інтел» Артамонова О. В. поділилася своїм досвідом роботи з «Розвитку креативного мовлення через літературно – мовленнєву і театральну діяльність». Педагог розповіла про використання креативних завдань під час розвитку зв’язного мовлення, наприклад:
«Помири журавля і лисичку» після читання дітям казки «Лисичка і журавель»;
«Маленькі сценаристи» перероблення авторських слів на діалоги ;
« Що сниться взимку дереву» та інші.
Розповіла, як під час занять з розвитку мовлення спонукає дітей перевтілюватися в певний образ, підбираючи відповідні елементи костюму і про себе складає розповіді - мініатюри.
З творчим звітом виступила вихователь ДНЗ № 785 Широкова Л.В. про вплив малих фольклорних жанрів на мовленнєвий розвиток дошкільників. Педагог емоційно читала забавлянки, потішки, мирилки, заклички, колискові, лічилки як народні так і власні. Вихователь використовує фольклорний матеріал протягом всього дня, починаючи з зустрічі дітей, під час всіх режимних процесів. Йдучи на прогулянку вона придумує і разом з дітьми промовляє чистомовки на якийсь певний звук. Таким чином в невимушеній атмосфері діти краще починають вимовляти проблемні звуки .
Щоб зацікавити дітей вона також ще використовує ляльковий театр, який власноруч разом з батьками виготовляють з старих ляльок. Розповіла, яку роботу з цього напрямку проводить з батьками.
З учасниками семінару вихователь – методист НВК « Інтел» Жураховська С.О. провела педагогічні ігрові вправи « Допиши прислів’я», « Голівки та хвостики» та « Яка команда більше пригадає українських пісень » - про Україну, тварин та птахів, кохання та природні явища.
В кінці секційного засідання відбулось обговорення та підведення підсумків.
Джерело: управління освіти Святошинського району.