Ідеї гуманної педагогіки та сучасна система інклюзивного навчання (фото)


29-30 вересня 2015 року заступник директора з виховної роботи, вчитель української мови та літератури, зарубіжної літератури, педагог-реабілітолог спецшколи-інтернату № 15 м. Києва Тетяна Миколаївна Убийконь та учитель української мови та літератури, інформатики спеціальної школи-інтернату № 15 м. Києва, студент кафедри логопедії Інституту корекційної педагогіки та психології НПУ ім. М. П. Драгоманова Олександр Олександрович Черкас брали участь у Всеукраїнській науково-методичній конференції до 97-річниці від дня народження Василя Сухомлинського «Ідеї гуманної педагогіки та сучасна система інклюзивного навчання», організованої Міністерством освіти і науки України, Державною науковою установою «Інститут інноваційних технологій і змісту освіти», Львівським національним університетом імені Івана Франка, Вінницьким обласним інститутом післядипломної освіти педагогічних працівників, Житомирським обласним інститутом післядипломної педагогічної освіти, Комунальним закладом «Кіровоградський обласний інститут післядипломної педагогічної освіти імені Василя Сухомлинського».
Педагоги спеціальної школи-інтернату № 15 м. Києва виступили з науковою студією «Особистісно зорієнтоване навчання дітей із порушеннями опорно-рухового апарату: гуманістичний аспект», у якій запропонували власне визначення дефініцій гуманізація особистісної орієнтації навчання, освітньо-корекційний простір та продемонстровано специфіку корекційного та навчально-виховного процесів у спеціальній школі-інтернаті № 15 м. Києва (сегмент загальної освіти для вихованців із інтелектом у межах норми, сегмент інтенсивної педагогічної корекції для дітей із затримкою психічного розвитку, сегмент освіти в допоміжних класах для учнів із вадами розумового розвитку): особистісно зорієнтоване навчання дітей із порушеннями опорно-рухового апарату з гуманістичних засад.
«За В. Сухомлинським, дати дітям радість праці, успіху у навчанні, збудити в їхніх серцях почуття гордості, власної гідності – перша заповідь виховання. У наших школах не повинно бути нещасливих дітей, душу яких гнітить думка, що вони ні на що не здібні. Навчальний успіх – єдине джерело внутрішніх сил дитини які породжують енергію для переборення труднощів, бажання вчитися.
Таким чином, гуманізація особистісної орієнтації навчання освітньо-корекційного простору у спеціальній школі-інтернаті № 15 м. Києва передбачає оволодіння кожним вихованцем духовними цінностями, формуванню у нього визнання пріоритету людини як найвищої цінності. Інтерес до особистості дитини із порушенням опорно-рухового апарату, її пізнавальної допитливості, формування відчуття радості від навчальної праці формує специфічну своєрідність сегментної тріади освітньо-корекційного простору навчального закладу. Кордони нашого дослідження – безмежні, що й провокує науковий осередок до нагальної модернізації корекційної педагогіки України», – дійшли висновку Т. Убийконь та О. Черкас.
Джерело: спеціальна школа-інтернат № 15 м. Києва