Педагогічна майстерність молодих спеціалістів спеціальної школи інтернату № 15 міста Києва (фото)
Молоді учителі, вас так важко не сплутати з учнями:
Стільки у ваших очах чистоти і мрійливої юності.
Хай вітає вас школа піснями і віршами звучними,
запашними квітками, добром, розумінням і чуйністю.
Молодий педагог ... Молодий спеціаліст ... Нереальні мрії ... Самі гарні задуми ... Нові ідеї … Нове бачення …
Ідучи працювати в школу, молодий спеціаліст ще глибоко не усвідомлює ті великі і відповідальні завдання, які покладені на педагога, ту всю складність учительської професії. Адже батьки, держава довірять йому найцінніший скарб світу – дитину, свою надію, своє майбутнє. Сьогоднішній вчитель-початківець навчатиме і виховуватиме кілька поколінь учнів. А це вимагатиме постійної творчості, невтомної роботи думки, величезної душевної щедрості і, найголовніше, любові до дітей.
"Учитель, – відзначав В. Сухомлинський, – творить людину, як скульптор творить свою статую з безформного шматка мармуру: десь у глибині цієї мертвої брили лежать прекрасні риси, які належить добути, очистити від усього зайвого". Але скульпторові все-таки, мабуть, легше. Учительська професія складна, але і благородна. З приводу цього у І. Драча є такі поетичні рядки у поезії «Дума про вчителя»:
Нема жахливої роботи, ніж учительська,
Нема виснажливішої роботи від учительської,
Де нерви паляться, мов хмиз сухий,
Де серце рветься в клекоті і чаді.
Але нема щасливішої долі,
Коли Людина з Твоїх рук, Учителю,
Іде у світ – на краплю світ людніє.
То чи зможе достойно справитися молодий педагог із такими великими і відповідальними завданнями, адже він ще далеко не педагог-майстер. Звичайно, багато що залежить від самого молодого спеціаліста. Але не все. Не лише добра професійна підготовка і особисті якості визначають результат праці.
Як стверджував А.С. Макаренко, "справжнім учителем-вихователем можна стати після роботи в хорошому педагогічному колективі через кілька років". Таку ж думку мав і В. О. Сухомлинський: "Молодий спеціаліст стає хорошим учителем, перш за все, дякуючи обстановці творчої праці педагогічного колективу і учнівського".
Отже, входження молодих вчителів у складний світ шкільного життя, їх успішна професійна діяльність значною мірою залежить від того, в який колектив попаде вчитель, як його зустрінуть, які умови праці й побуту їм створять, якою турботою їх оточать, яку надаватимуть методичну допомогу, як стимулюватимуть до вияву ініціативи, творчості тощо.
Саме таку залежність глибоко осмислила адміністрація нашої школи, визначивши свою ведучу роль у даному важливому процесі. Адже мистецтво управління полягає в тому, щоб своєчасно зважити і знати, де і як зосередити свої головні сили і увагу.
З 3 по 10 грудня був проведений тиждень молодого вчителя «Сходинками педагогічної майстерності», заходи якого дали можливість створити в колективі творчу атмосферу, сприяли дружній і згуртованій роботі директора, його заступників, наставників, керівників методичних об’єднань та молодих спеціалістів, пробудили інтерес до творчості, прагнення досягти кращих результатів.
Своїми досягненнями поділилися учитель англійської мови Іванова Оксана Валеріївна, учитель української мови та літератури Черкас Олександр Олександрович, учитель географії Сугако Віталій Геннадійович, провівши свої перші відкриті уроки у 5-А та 5-Б класах. Молоді спеціалісти показали належний рівень методичної підготовки, позитивне ставлення до учнів та прагнення до самовдосконалення. На початку тижня заступник директора Н.П. Годованюк провела надзвичайно цікавий та корисний тренінг «Я крокую до майстерності», який сприяв формуванню у молодих учителів упевненості у правильному виборі професії, розвитку вміння спільно діяти та спілкуватися, стимулював бажання підвищувати свій професійний рівень та активізувати творчий потенціал.
На завершення тижня було проведено чергове засідання «Школи молодого спеціаліста». Молоді вчителі та їхні наставники обмінялися думками про проведені відкриті уроки, заходи; спланували подальшу роботу, оскільки обмінюватись досвідом, навчатись – це здорово!