Постійне спілкування – найкращий шлях до розуміння
Нещодавно в ДПІ у Святошинському районі ГУ Міндоходів у м. Києві відбувся черговий сеанс телефонного зв’язку «Гаряча лінія». Спілкування з платниками податків у такий спосіб стало досить популярним, адже, зателефонувавши у зазначений час, платники можуть отримати мобільні відповіді на актуальні запитання, поспілкуватися з фахівцями органу Міндоходів та навіть вирішити хвилюючі проблеми. Такі своєрідні консультації дають змогу заощаджувати час, сприяють відкритості до спілкування з державними службовцями та налагодженню успішного діалогу.
З громадянами та платниками податків спілкувалася заступник начальника ДПІ у Святошинському районі ГУ Міндоходів у м. Києві Любов Сидоренко. Діалог був присвячений темі: «Облік та реєстрація платників податків. Пропозиції суб’єктів господарювання щодо змін в законодавстві».
Під час телефонного зв’язку «Гаряча лінія» платники податків отримали відповіді на питання відповідно до теми діалогу. Пропонуємо Вашій увазі найактуальніші з них.
В який строк подається заява до контролюючих органів в результаті зміни місцезнаходження (місця проживання)?
Відповідь: У разі зміни місцезнаходження тільки платники податків – юридичні особи та відокремлені підрозділи юридичних осіб, для яких законом установлено особливості їх державної реєстрації та які не включаються до Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб – підприємців, зобов’язані подавати відповідну заяву до контролюючих органів за новим місцезнаходженням у десятиденний строк від дня реєстрації зміни місцезнаходження (місця проживання) згідно з порядком обліку платників податків.
Хто надає до органу доходів і зборів повідомлення про відкриття/закриття рахунків суб’єкт господарювання (установа банку або сам суб’єкт господарювання)?
Відповідь: Відповідно до п. 2.1 р. ІІ Порядку подання повідомлень про відкриття/закриття рахунків платників податків у банках та інших фінансових установах до контролюючих органів, затвердженого наказом Міністерства доходів і зборів України 26.12.2013 № 853, Національний банк України, банки та інші фінансові установи не пізніше наступного робочого дня з дня відкриття/закриття рахунків платників податків (включаючи день відкриття/закриття) подають відомості про це в електронному вигляді з використанням надійних засобів електронного цифрового підпису з посиленими сертифікатами відкритих ключів засобами електронної пошти мережі Інтернет на адресу Інформаційного порталу Міністерства доходів і зборів України.
У разі відкриття/закриття власних кореспондентських рахунків банки направляють Повідомлення на адресу Міндоходів у порядку, визначеному п. 2.1 Порядку.
Форму та зміст електронних Повідомлень наведено у додатку 1 до Порядку.
У разі неможливості подання з технічних причин Повідомлення в електронному вигляді засобами телекомунікаційного зв’язку таке Повідомлення може бути надано або надіслано поштою з повідомленням про вручення в паперовому вигляді (додаток 2) не пізніше наступного робочого дня з дня відкриття/закриття рахунку (включаючи день відкриття/закриття) до контролюючого органу, в якому платник податків обліковується як платник податків і зборів. У такому разі Повідомлення надається або надсилається разом із супровідним листом, в якому зазначається причина неможливості подання Повідомлення в електронному вигляді засобами телекомунікаційного зв’язку (п. 2.2 р. ІІ Порядку).
Датою початку видаткових операцій за рахунком платника податків (крім банку) у фінансовій установі є дата однієї з подій, що настала першою: отримання фінансовою установою Повідомлення-відповіді з відміткою про взяття рахунку на облік у контролюючому органі або реєстрації отримання фінансовою установою корінця повідомлення з відміткою про взяття рахунку на облік у контролюючому органі (п. 2.6 р. ІІ Порядку).
Чи може суб’єкт господарювання подати реєстраційну заяву про добровільну реєстрацію платником ПДВ та про застосування спрощеної системи оподаткування засобами електронного зв’язку в електронній формі?
Відповідь: Відповідно до змін з 01.01.2014 р. внесених Законом № 443 до Податкового кодексу, платники ПДВ, які уклали з відповідним контролюючим органом договір про визнання електронних документів, можуть подати реєстраційну заяву про добровільну реєстрацію платником ПДВ та про застосування спрощеної системи оподаткування засобами електронного зв’язку в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації електронного підпису підзвітних осіб у порядку, визначеному законодавством.
Детальну інформацію щодо процедури реєстрації можна переглянути на офіційному інформаційному ресурсі Акредитованого центру сертифікації ключів: www.acskidd.gov.ua.
Ключі цифрового підпису можна безкоштовно отримати у будь якому Центрі обслуговування платників, незалежно від місця реєстрації.
Електронні ключі у Центрі обслуговування платників податків Святошинського району можна отримати у 100 к., інформаційна довідка щодо електронних ключів за тел. 452-35-36.
В якому випадку довідка за ф. №4-ОПП підлягає заміні?
Відповідь: Відповідно до п. 9.4 р. ІХ Порядку обліку платників податків і зборів, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 09.12.2011 № 1588 в редакції наказу Міністерства фінансів України від 22.04.2014 № 462 «Про внесення змін до Порядку обліку платників податків і зборів», у разі внесення змін у дані, що вказуються у довідці за формою № 4-ОПП (найменування (прізвище, ім’я, по батькові), місцезнаходження (місце проживання) платника податків, керівника, контролюючого органу, в якому платник податків перебуває на обліку, тощо), довідка за формою № 4-ОПП підлягає заміні у контролюючому органі.
Для отримання нової довідки платник податків подає до контролюючого органу за основним місцем обліку звернення із зазначенням причин заміни та доданою до нього старою довідкою. Контролюючий орган протягом двох робочих днів після такого звернення видає (надсилає) платнику податків нову довідку.
У такому самому порядку видається дублікат довідки замість зіпсованої чи втраченої або копія довідки. У разі втрати довідки нова довідка видається за заявою платника податків, у якій надані пояснення і викладені обставини втрати довідки або до якої додані документи, що підтверджують факт втрати довідки.
Про видачу кожної довідки за формою № 4-ОПП робиться запис у журналі за формою № 14-ОПП, а відповідний запит зберігається у реєстраційній частині облікової справи платника податків.
Чи потрібно подавати уточнені документи в разі внесення змін до облікових даних платників податків?
Відповідь: Відповідно до змін з 01.01.2014 р. у разі виникнення змін у даних платника податків або внесення змін до документів, що подаються ним для взяття на облік, до контролюючого органу не потрібно подавати уточнені документи, якщо такі зміни вносяться до Єдиного державного реєстру юридичних та фізичних осіб – підприємців і про які платник податків повідомив за основним місцем обліку.
Джерело: ДПІ у Святошинському районі ГУ Міндоходів у м. Києві