Портал в режимі тестування та наповнення
Меню
  • Доступність
  • A-
    A+
  • Стара версія
Святошинська районна в місті Києві державна адміністрація
офіційний вебпортал

Про стан фінансово-бюджетної дисципліни підприємств, установ та організацій, які передані до сфери управління Святошинського районну м. Києва

Опубліковано 28 березня 2014 року о 09:56

На засіданні розширеної Колегії Святошинської районної в місті Києві державної адміністрації, яка відбулась 27 березня 2014 року, було розглянуто надзвичайно важливе питання: стан фінансово-бюджетної дисципліни підприємств, установ та організацій, які передані до сфери управління Святошинської районної в місті Києві державної адміністрації, за підсумками роботи 2013 року. Актуальність зазначеного питання пояснюється насамперед тим, що цей напрямок є однією з складових всього бюджетного процесу району.

Бюджетне законодавство є одним із найважливіших для функціонування органів державної виконавчої влади. Ця галузь права регулює відносини мобілізації, розподілу та використання бюджетних коштів.

Згідно з Бюджетним кодексом України для втілення державних програм в життя необхідне їх значне фінансування, тому всі державні видатки мають бути передбачені в законі України про державний бюджет та місцеві бюджети на відповідний рік, в іншому разі жодне фінансування здійснюватися не буде.

Бюджетний процес — це регламентована діяльність, пов'язана зі складанням, розглядом, затвердженням бюджетів, їх виконанням і контролем, розглядом звітів про виконання бюджетів, що становлять бюджетну систему України.

На всіх стадіях бюджетного процесу здійснюється фінансовий контроль, аудит та оцінка ефективності використання бюджетних коштів. Усі стадії бюджетного процесу ґрунтуються на правових засадах, які гарантують чітке планування, додержання бюджетної дисципліни і постійний контроль за виконанням усіх видатків. Державний фінансовий контроль реалізується через систему органів державного нагляду.

Усі стадії бюджетного процесу засновані на єдиних принципах організації бюджетної діяльності і мають відповідну правову регламентацію.

Протягом 2013 року було збережено ризикоорієнтовний підхід до проведення таких перевірок.

Аналіз динаміки результатів роботи Державної фінансової інспекції за останні 15 років ми можемо відслідити. Так, в цілому по Україні, Державна фінансова інспекція, значно зменшивши кількість підприємств, установ і організацій, охоплених ревізіями, перевірками державних закупівель та комісійними перевірками, водночас збільшила суму виявлених порушень, що призвели до втрат бюджетних коштів.

Відмовившись від надмірної кількості перевірок, органи державного нагляду поліпшили якість, запровадивши підхід до планування роботи та відбору об’єктів контролю на підставі оцінки ризиків допущення фінансових порушень, моніторингу ризикових операцій, звернень громадян та телефону довіри.

Результати контрольних заходів державними контрольними та правоохоронними органами, з питань дотримання фінансово-бюджетної дисципліни підприємствами, установами та організаціями, які передані до сфери управління Святошинської районної в місті Києві державної адміністрації, за підсумками роботи 2013 року, засвідчили про наявність ряду порушень фінансової дисципліни суб’єктами господарювання

Всього за 2013 рік проведено 137 контрольних заходів в тому числі:

Державною фінансовою інспекцією - 7 перевірок;

Державною податковою інспекцією ГУ Міндоходів в м. Києві – 1;

Іншими установами (Фондами, департаментами, прокуратурою) – 16;

Внутрішнім аудитом в т.ч. вищестоящих організацій – 109 перевірок;

Зовнішнім незалежним аудитом – 4.

По результатах проведеної роботи встановлені порушення на загальну суму 21,3 млн. грн., в т.ч. втрати фінансових і матеріальних ресурсів – 10,6 млн. грн.

У межах компетенції та наданих повноважень вжито відповідних заходів, у результаті яких забезпечено відшкодування втрат фінансових і матеріальних ресурсів у сумі 82,7 тис. грн. або 0,8% від встановленого обсягу.

До правоохоронних органів передано матеріали 3 ревізій, за якими розпочато досудове розслідування.

Результати проведених контрольних заходів свідчать про те, що розпорядниками коштів бюджетів усіх рівнів вживаються недостатні заходи стосовно дотримання фінансової та бюджетної дисципліни, упередження фінансових порушень, притягнення до відповідальності винних осіб. Найбільш поширеними порушеннями фінансово-бюджетної дисципліни в державі залишаються:

- порушення вимог Бюджетного кодексу в частині нецільового використання бюджетних коштів, взяття до сплати зобов’язань понад затверджені асигнування, відволікання бюджетних коштів у довготривалу дебіторську заборгованість тощо;

- зайве витрачання бюджетних коштів внаслідок оплати завищених обсягів та вартості виконаних робіт і наданих послуг;

- витрачання бюджетних коштів на придбання меблів, обладнання, автотранспорту та інших матеріальних цінностей з перевищенням граничних нормативів, а також на утримання автотранспорту понад встановлені ліміти;

- незаконна передача державного та комунального майна суб’єктам недержавної форми власності;

- незастосування обов’язкових процедур державних закупівель;

- заниження вартості активів внаслідок не проведення індексацій, а також в результаті не оприбуткування придбаного майна та лишків товарно-матеріальних цінностей.

Основними причинами таких порушень є низька якість внутрішнього контролю та безвідповідальне ставлення з боку багатьох розпорядників бюджетних коштів. 


Outdated Browser
Для комфортної роботи в Мережі потрібен сучасний браузер. Тут можна знайти останні версії.
Outdated Browser
Цей сайт призначений для комп'ютерів, але
ви можете вільно користуватися ним.
67.15%
людей використовує
цей браузер
Google Chrome
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
  • Linux
9.6%
людей використовує
цей браузер
Mozilla Firefox
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
  • Linux
4.5%
людей використовує
цей браузер
Microsoft Edge
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
3.15%
людей використовує
цей браузер
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
  • Linux