Професії майбутнього. Що вчити сьогодні, щоб бути успішним завтра? (фото)


У рамках профорієнтаційної роботи напередодні свят до нашої школи завітали наукові співробітники кафедри регіоналістики і туризму Київського національного економічного університету імені Вадима Гетьмана Остафійчук Ярослав Васильович, професор, старший науковий співробітник кафедри, Пилипів Віталій Володимирович, професор, заступник завідувача кафедри, та доцент кафедри Бойко Наталія Олександрівна.
Замість нудної та малозмістовної загальної інформації про університет учні мали можливість ознайомитись з напрочуд цікавою інформацією про економічні наслідки швидкоплинних суспільних змін та наслідки бурхливого розвитку науково-технічної революції, що змінює не тільки спосіб життя людей, а й людство загалом.
Пилипів Віталій Володимирович, доктор економічних наук, презентував учням спеціалізацію «Економіка міста та урбаністика». Понад 70 % світової економіки зосереджено в містах. Саме тут відбуваються основні економічні події та формуються найкращі можливості для реалізації людини. Знання з економіки міста затребувані політичними і громадськими лідерами міст, великими підприємцями, малим та середнім бізнесом, менеджерами з маркетингу та ін.
Остафійчук Ярослав Васильович, доктор економічних наук, розповів про «Зелену економіку», саме розвиток технологій створить 2,1 млн. нових робочих місць, у тому числі у сфері так званої «зеленої економіки». «Зелена економіка» – престижний і фінансово вигідний напрям сучасної економіки, потребує фахівців зі спеціальними знаннями і навичками. Найближчим часом фахівці з альтернативної енергетики будуть дуже затребувані, наприклад, нової професії енергоаудитор. Україна - країна з найвищими в Європі енерговтратами. З огляду на подорожчання енергоресурсів і розвиток енергоефективних технологій, професія енергоаудитора в найближчі роки може стати однією з найбільш затребуваних.
Учні нашої школи вже мають досвід роботи в інноваційних проектах саме з енергоефективності та енергоаудіту, наприклад, "Енергоефективна школа" разом з ДТЕК, проект «Engagier dich! - Збережи енергію!» спільно Ґете-Інститутом .
Цифровизация, штучний інтелект, нові технології змінюють потреби економіки, у результаті з'являються нові професії і зникають старі. За найсміливішими оцінками, вже у 2050-му зникнуть або трансформуються 60% звичних професій.
Усі зміни, які відбудуться з людством в найближче десятиліття, спричинять створення як мінімум нових робочих місць. Як максимум - появу нових професій і галузей діяльності. Головний трудовий тренд незмінний - все менше людей будуть зайняті на виробництві, все більше будуть надавати іншим людям послуги.
Учні дізнались про цілу низку нових, майже фантастичних галузей економічної діяльності, які вже з’явились або з’являться обов’язково найближчим часом.
Міський кібераналітік
Міські кібераналітики займуться відстеженням порядку збору даних у містах. До цього часу мільйони розумних датчиків будуть забезпечувати роботу всіх міських сервісів - від електропостачання до каналізації, а також збирати інформацію про громадян. Якщо який-небудь сенсор вийде з ладу, аналітик помітить поломку й усуне її.
Фахівці з криптовалют
У минулому році ринок криптовалюти отримав значну популярність - раптове зростання попиту на Bitcoin змусила багатьох замислитися про майбутнє грошових транзакцій та нові форми заощадження коштів. Такими темпами через 10 років електронні гроші і транзакції можуть стати буденністю. У цій сфері особливим попитом будуть користуватися кріптоспеціалісти, які повинні будуть знати все про стан ринку коинов, їх безпечного зберігання, вилучення та Майнінг, а також здійснення переказів.
Диспетчер магістралей
Автономні автомобілі і дрони-кур'єри радикально змінять підхід до регулювання дорожнього і повітряного руху. Диспетчер наземних і повітряних магістралей буде управляти потоками руху і стежити за дотриманням порядку.
Експерт у сфері альтернативної енергетики
Запаси вуглеводнів у світі великі, але не безмежні. Енергія, що видобувається з поновлюваних джерел, буде витісняти "нафтову" і "вугільну". На початку XXI століття на частку альтернативних джерел енергії (сонячної, вітряної, геотермальної енергетики) припадало близько 3,4% загального виробництва електроенергії у світі. Ця частка незабаром зросте в рази - десятки країн планують заміщати нафту і газ альтернативними джерелами.
І хоча всіх цих професій ще не існує, вам вже варто задуматися про придбання нових знань. Тому викладачі ЗВО рекомендовали одиннадцятикласникам обирати не спеціальність в університеті, а загальний напрям майбутньої спеціалізації.
Прослухавши цікаву лекцію науковців, учні мали можливість більш детально почути про студентське життя у КНЕУ загалом та про навчання на факультеті маркетингу, спеціалізацію на кафедрі регіоналістики і туризму безпосередньо від студентів університету - свій факультет одиннадцятикласникам презентували студенти другого курсу факультету маркетингу, спеціальність "туризм", Крівцова Анна та Мойсей Сергій. Студенти розповіли учням про поточну навчальну діяльність, про участь у профільних заходах (виставках, конференціях), продемонстрували за допомогою мультимедійної презентації переваги своїх спеціальностей та докладно розповіли про основну мету кафедри, яка полягає в поглибленні фундаментальної підготовки економістів, у формуванні світоглядних ідей щодо об’єктивного характеру процесу регіоналізації господарства, закономірностей взаємодії людського суспільства та геосфери, наукових та практичних засад сталого розвитку, а також забезпеченні економіки, зокрема сфери обслуговування України, кваліфікованими фахівцями, компетентними у застосуванні новітніх форм організації діяльності туристичного бізнесу, зі здатністю до системного аналізу складних соціально-економічних процесів.
Учні дізнались, що концептуальна модель підготовки фахівців з туризму в Київському національному економічному університеті імені Вадима Гетьмана полягає у забезпеченні економіки, зокрема сфери обслуговування України, кваліфікованими фахівцями, компетентними у застосуванні новітніх форм організації діяльності туристичного бізнесу, зі здатністю до системного аналізу складних соціально-економічних процесів та явищ.
Джерело: ЗЗСО № 40.