Роль лікаря-педіатра у виправленні порушень постави у дітей (фото)


Доволі часто батькам у дитячому садочку або в школі рекомендують звернутися до лікаря ортопеда-хірурга, якщо у дитини виявлено порушення постави. Однак не кожен знає, що порушення постави – це ще не захворювання, а тільки функціональне відхилення в стані здоров’я дитини, що вимагає від педіатра відносити таких дітей до другої групи здоров’я. Це означає, що в більшості випадків цю проблему можна усунути ще на первинному рівні надання медичної допомоги і першою особою, що стикається з такими відхиленнями, є лікар-педіатр.
Ця тема розглядалася на одному із занять циклу підвищення кваліфікації на робочому місці в КНП ЦПМС №2.
Що ж означає такий поширений термін «Порушення постави»? Постава – це звична невимушена поза людини в стоячому положенні, яку вона зберігає без надмірного напруження м’язів.
На занятті було розглянуто провідні чинники, що визначають поставу – положення й форма хребта, кут нахилу таза й ступінь розвитку мускулатури.
Було наведено характеристики нормальної постави – симетричне розташування частин тіла відносно хребта (вертикальне положення голови, горизонтальна лінія надпліч, симетричні шийно-плечові кути, кути лопаток на одній горизонтальній лінії й на однаковій відстані від хребта)
Серед причин порушень постави було названо такі, як ослаблення організму дитини перенесеними в ранньому дитинстві хворобами (рахіт, дитячі інфекції, часті респіраторні захворювання), дефекти фізичного виховання й внаслідок цього поганий фізичний розвиток дитини, тривале статичне навантаження на хребет і м’язи, одноманітна поза, невідповідність меблів зросту дитини, освітленість робочого місця, положення дитини під час сну, недостатнє використання природних факторів для загартування дитини.
Було наголошено, що порушення постави – це не тільки косметичний дефект. Неправильна постава супроводжується порушенням функцій внутрішніх органів і систем (серця, легень, травної системи).
З урахуванням викладеного вище, медиків було ознайомлено з методами усунення несприятливих умов (зовнішніх та внутрішніх) для корекції порушень постави у дітей, з питаннями, які слід включати в теми бесід з батьками та занять з з пацієнтами. Протягом 2014 року лікарі КНП «ЦПМСД» № 2 провели низку практичних занять з школярами початкових та середніх класів (школи №№ 35, 198, 254), де ознайомили вчителів та дітей з основами знань про порушення постави та провели практичні заняття з виховання навичок правильної постави).
Джерело: КНП «ЦПМСД № 2» Святошинського району