Портал в режимі тестування та наповнення
Меню
  • Доступність
  • A-
    A+
  • Стара версія
Святошинська районна в місті Києві державна адміністрація
офіційний вебпортал

Соціальні ініціативи Президента України: нові підходи в реалізації політики зайнятості

Опубліковано 10 грудня 2013 року о 14:43

Поточний рік не був простим для служби зайнятості Києва і зокрема для Святошинського районного центру зайнятості.

Робота є основною складовою життя людини, яка впливає на її самореалізацію. Допомогти людині знайти своє місце у житті – обов’язок держави, і сьогодні держава реалізує його на рівні європейських стандартів  через Державну службу зайнятості, яка є єдиною державною установою, що на засадах соціального страхування безкоштовно сприяє у працевлаштуванні усім громадянам, які бажають працювати.

Саме в ініціативах та завданнях Президента України Віктора Януковича, пріоритетне місце відводиться стимулюванню підвищення зайнятості населення та створенню нових робочих місць.

З метою забезпечення виконання завдання щодо надання соціальних послуг незайнятому населенню та безробітним протягом 2013 року спеціалістами районного центру зайнятості вживались заходи по наданню соціальних послуг як незайнятому населенню так і роботодавцям. Робота районного центру зайнятості була направлена на зростання зацікавленості роботодавців у співпраці з центром зайнятості з метою підвищення ефективності надання соціальних послуг незайнятим громадянам.

З набранням чинності з 01 січня поточного року антикризового Закону України «Про зайнятість населення» в районі впроваджуються нові підходи  та інструментарії сприяння зайнятості населення.

Закон містить преференції як для роботодавців, так і для  найманих працівників.

Докладно зупинимося на окремих новаціях Закону:

1. З метою стимулювання роботодавців до створення нових робочих місць запроваджено механізм компенсаційних виплат, пов'язаних із витратами зі сплати єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування для роботодавців (близько 37% нарахувань на зарплату працівника).

Законом передбачена компенсація роботодавцю 100% фактичних витрат єдиного соціального внеску, сплаченого за працевлаштованих на нові робочі місця зареєстрованих безробітних, що мають додаткові гарантії у сприянні працевлаштуванню (так званих, квотних категорій).

Також, компенсується 100% єдиного внеску суб’єктам малого підприємництва у пріоритетних видах економічної діяльності при прийомі на нові робочі місця усіх, без винятків, зареєстрованих безробітних.

Ці компенсаційні виплати здійснюються протягом одного року за умови, що безробітні працевлаштовані на нові робочі місця за направленням служби зайнятості та працюватимуть не менше, ніж два роки.

Крім того, роботодавцям, які протягом року створювали та заповнювали кадрами нові високооплачувані робочі місця із зарплатою у розмірі, не нижче ніж три мінімальні, передбачено компенсацію 50% єдиного внеску за кожне таке робоче місце. Зауважимо, що механізм цієї компенсації запрацює з наступного, 2014 року.

На даний час, від роботодавців району отримано 17 заяв щодо компенсації єдиного соціального внеску за працевлаштування безробітних на нові робочі місця. По 12 заявам прийнято позитивне рішення і розпочато компенсування витрат.

2. Служба зайнятості здійснює професійну підготовку, перепідготовку або підвищення кваліфікації безробітних громадян, за конкретним замовленням роботодавців.

Якщо роботодавець не може підібрати персонал, який би відповідав його вимогам у якісно-професійному плані та був здатний виконувати роботи, що забезпечують конкурентоспроможність продукції, робіт чи послуг, служба зайнятості допоможе підготувати необхідні кадри з числа безробітних громадян.

Професійне навчання організовується державною службою зайнятості за рахунок коштів Фонду загальнообов’язкового державного соціального  страхування України на випадок безробіття у професійно-технічних та вищих  навчальних закладах, на підприємствах, в установах, організаціях незалежно від форм власності.

Одним із різновидів підвищення кваліфікації, що пропонується службою зайнятості, є стажування. Стажування має на меті отримання практичних умінь і навичок щодо виконання обов’язків на посаді, на яку претендує безробітний. Стажування може проводитись безпосередньо на підприємстві, в установі чи організації.

Стажування можливе як для спеціалістів, так і для робітників, його термін встановлюється від 5 днів до 3 місяців залежно від складності професії.

Якщо роботодавець має можливість організувати навчання на своєму підприємстві, державна служба зайнятості пропонує індивідуальне навчання на виробництві.

Одночасно з цим, Законом України «Про зайнятість населення» громадянам, які досягли 45 років та мають 15-річний стаж, надана можливість перепідготовки або підвищення кваліфікації шляхом отримання ваучера. Вартість ваучера встановлюється в межах вартості навчання, але не вище десятикратного розміру прожиткового мінімуму для працездатних осіб  (на сьогодні ця сума складає близько 12 тисяч гривень).

Оплата ваучера здійснюється за рахунок коштів Фонду страхування на випадок безробіття.

З отриманим ваучером людина зможе звернутись до навчального закладу та отримати актуальну освіту. Ваучер може отримати будь-яка особа незалежно від стану зайнятості, тобто не має значення працює особа, яка  отримує ваучер чи є безробітною.

 Цей механізм може використовувати керівник підприємства для підвищення компетенції своїх кадрів, адже навчання може проводитись за будь-якою формою, в тому числі і заочно.

На даний час Святошинським районним центром зайнятості вже вручено 100 ваучерів особам старше 45, з яких кожен п’ятий був виданий працюючим особам. Робота в цьому напрямі продовжується.

Ще однією новацією законодавства є і можливість підтвердження  результатів неформального навчання. Тепер працівник-самоучка може скласти іспит і отримати документ, який підтверджує володіння робочою професією.

Постановою Кабінету Міністрів України від 15 травня 2013р. №340 затверджено Порядок підтвердження результатів неформального професійного навчання осіб за робітничими професіями.

Ця постанова набирає чинності через 6 місяців з дня опублікування. В ній передбачено фінансування підтвердження кваліфікації – за рахунок коштів особи або роботодавця. На службу зайнятості покладена функція організації підтвердження результатів неформального навчання для осіб, які виявлять бажання підтвердити свою кваліфікацію.

3. З метою задоволення потреб роботодавця у тимчасових працівниках для виконання певних видів робіт Державною службою зайнятості організовуються громадські та інші роботи тимчасового характеру.

Фінансування таких робіт здійснюється за рахунок коштів місцевих бюджетів, роботодавців та інших, не заборонених законодавством джерел.

Громадські та інші роботи тимчасового характеру виконуються виключно на створених для цього тимчасових робочих місцях. Роботодавці подають центру зайнятості інформацію про потребу в робочій силі для укомплектування тимчасових робочих місць, відповідно до якої центром зайнятості здійснюється направлення осіб.

Такі роботи надають можливість не лише тимчасової матеріальної підтримки для зареєстрованих безробітних,  але і вирішення кадрових потреб роботодавців у тимчасових працівниках.

З початку поточного року до громадських та інших робіт тимчасового характеру залучено 336 осіб.

4. Починаючи з 2013 року роботодавці самостійно розраховують квоту в розмірі 5 відсотків працюючих для працевлаштування громадян, які мають додаткові гарантії, в т.ч. для молоді.

Тобто, розрахунок квоти здійснюється не розпорядженнями районних державних адміністрацій, як було раніше, а самостійно. Роботодавці лише 1 раз на рік, до 1 лютого, мають інформувати службу зайнятості про дотримання квоти.

Порядок  надання роботодавцями до служби зайнятості інформації про зайнятість та працевлаштування громадян, що мають додаткові гарантії у сприянні працевлаштуванню, затверджений наказом Мінсоцполітики України від 16.05.2013 №271.

Під час розрахунку квоти слід звернути увагу на те, що чинним законодавством розширено категорії громадян, які потребують додаткових гарантій при працевлаштуванні, за рахунок батьків обох статей з малолітніми дітьми та збільшення вікових меж для осіб передпенсійного віку (за 10 років до пенсії, раніше було – за 2 роки до пенсії). 

5.Згідно з Законом, на підтримку з боку держави у вигляді допомоги по частковому безробіттю можуть розраховувати певні роботодавці.

Таку допомогу надають підприємствам незалежно від їх форми власності та підпорядкування, але діяльність таких роботодавців повинна бути пов'язана з виробництвом продукції.

Право для виплати працівникам допомоги по частковому безробіттю, отримують роботодавці, які перебувають в одному із двох станів:

-         перший – коли зупинення або скорочення виробництва має невідворотний та тимчасовий характер, триває від трьох до шести місяців, не залежить від працівників та роботодавця, охопило не менш як 20% чисельності працівників підприємства або підрозділу, у яких скорочення робочого часу становить 30 і більше відсотків на місяць;

-         другий - зупинення або скорочення виробництва та тривалості робочого часу працівників є  вимушеним, оскільки вичерпано всі можливі заходи запобігання йому. Це має підтверджувати узгоджене рішення роботодавця та виборного органу профспілкової організації, з якою укладено колективний договір, за результатами консультацій між ними.

Крім того роботодавець повинен відповідати певним ознакам, а саме:

  • зупинення або скорочення виробництва не носить сезонний характер і не виникло виключно з організаційно-виробничих причин;
  • відсутня можливість працевлаштування або тимчасового переведення працівників на період зупинення чи скорочення виробництва на інших дільницях, у цехах;
  • відсутня  заборгованість  з виплати заробітної плати, що виникла до зупинення або скорочення виробництва;
  • відсутня непогашена заборгованість щодо сплати страхових внесків на загальнообов'язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття за період до 01.01.11 р. та (або) заборгованість зі сплати єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування, що виникли до зупинення (скорочення) виробництва;
  • не має несплачених фінансових санкцій за недодержання норм Закону України «Про загальнообов’язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття» та (або) Закону України «Про зайнятість населення».

Допомога по частковому безробіттю встановлюється за кожну годину, на яку працівникові було скорочено передбачену законодавством тривалість робочого часу, із розрахунку двох третин тарифної ставки (окладу), встановленої працівникові відповідного розряду.

6. Також зміни відбулися і в інформуванні роботодавцями служби зайнятості щодо вивільнення працівників. Відтепер такий звіт потрібно подавати підприємствам, установам, організаціям у разі запланованого масового вивільнення працівників у зв’язку зі змінами в організації виробництва і праці не пізніше ніж за два місяці до вивільнення працівників. Критерії масового вивільнення визначені статтею 48 Закону України «Про зайнятість населення».

Службою зайнятості з метою попередження соціально-психологічних проблем у трудових колективах, де планується масове вивільнення працівників, здійснюється комплекс спеціальних заходів. Зокрема, організовуються виїзні консультації, на яких із вивільнюваними працівниками проводяться бесіди, направлені на зняття стресової напруги, надання психологічної підтримки, ознайомлення з послугами служби зайнятості тощо. На жаль, в цьому році проблема масового вивільнення не  оминула Святошинський район. Влітку для упередження негативних наслідків спільно з Адміністрацією району та Управлінням праці  проводились зустрічі з вивільнюваними працівниками ДП ПАТ "КИЇВХЛІБ" «Хлібокомбінат №12».

І все ж таки, основною серед послуг, які служба зайнятості пропонує роботодавцям, є – допомога в укомплектуванні підприємств кадрами.

Серед осіб, які звертаються до районного центру зайнятості -  переважна більшість (80%) – службовці.

За групами професій - більше третини – це особи, які займали керівні посади, майже 50% - економісти, інженери, юристи, фахівці, бухгалтери, адміністратори, секретарі  тощо. А вакансії переважно пропонуються для  робітників.

Для того, щоб працевлаштовувати людей необхідна інформація про вакансії від роботодавців. Я хочу наголосити, що ми готові та відкриті до співпраці з роботодавцями, з метою укомплектування вакансій та підвищення зайнятості населення.

За аналізом попиту і пропозиції на ринку праці відчувається дефіцит вакансій для бухгалтерів, економістів, інженерів, юристів, менеджерів, адміністраторів тощо.

Разом з цим, не вистачає лікарів, сестер медичних, продавців,  кухарів,  слюсарів, малярів, двірників, прибиральників. 

Для забезпечення збалансованості між професійними інтересами, можливостями громадян та потребами суспільства активно проводиться профорієнтаційна робота серед різних верств населення. З початку року послугами спеціалістів з профорієнтаційної роботи скористались понад 10 тисяч осіб (незайнятого та зайнятого населення). З метою підвищення конкурентоздатності на ринку праці шукаючих роботу громадян спеціалісти центру зайнятості систематично проводять семінари з техніки пошуку роботи для осіб, що звертаються до центру зайнятості з питань працевлаштування, в першу чергу для молоді. Поетапне формування професійної спрямованості клієнтів, активізація їх зусиль в пошуку роботи забезпечується наданням широкого спектру профорієнтаційних послуг.

У Святошинському центрі зайнятості з метою підвищення конкурентоздатності осіб на ринку праці, проходять семінари з основ підприємницької діяльності. З початку року було проведено 25 семінарів «Як розпочати власний бізнес?», «Від бізнес ідеї до власної справи»,  які відвідало 400 осіб.

Загалом протягом  2013 року за сприянням служби  зайнятості 77 осіб  зареєстровано як суб’єкти підприємницької діяльності та отримали для розвитку підприємництва 1 млн. 305 тис. грн. за рахунок коштів Фонду загальнообов’язкового державного соціального страхування на випадок безробіття.

Чисельність незайнятого населення, що перебувало на обліку протягом 2013 року в центрі зайнятості та скористались послугами служби зайнятості склало 3848 осіб.

Працевлаштовані з загальної кількості перебуваючого на обліку незайнятого населення на вільні та новостворені робочі місця 1249 осіб.

Також надавалась соціальна підтримка особам з обмеженими фізичними можливостями. З початку року в районному центрі зайнятості на обліку перебувало 128 осіб з обмеженими фізичними можливостями, яким ведеться пошук роботи відповідно до рекомендацій МСЕК та побажань цих громадян. Протягом 2013 року за сприянням районного центру зайнятості працевлаштовано 23 особи даної категорії. Святошинським районним центром зайнятості постійно проводяться семінари для роботодавців, на яких розглядається важливість працевлаштування громадян з обмеженими фізичними можливостями. Також підприємствам району надається інформація про професійно-кваліфікаційний склад осіб з обмеженою працездатністю що перебувають на обліку в центрі зайнятості.

Загалом протягом року спеціалістами районного центру зайнятості вживались всі передбачені  законодавством заходи по наданню соціальних послуг та матеріального забезпечення незайнятому населенню з метою укомплектування вакансій та скорішого повернення безробітних громадян на робочі місця.

Святошинський районний центр зайнятості разом з районною владою, роботодавцями, соціальними партнерами робить все можливе, щоб люди якнайшвидше відчули позитивні зміни. Спільними зусиллями щодо впровадження новацій Закону України «Про зайнятість населення»,  одночасно з реалізацією стратегічних та програмних заходів в районі, ми зможемо поступово знизити обсяги безробіття та підвищити рівень життя громадян. Адже це є наша мета.

 

Джерело: Святошинський районний центр зайнятості.


Outdated Browser
Для комфортної роботи в Мережі потрібен сучасний браузер. Тут можна знайти останні версії.
Outdated Browser
Цей сайт призначений для комп'ютерів, але
ви можете вільно користуватися ним.
67.15%
людей використовує
цей браузер
Google Chrome
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
  • Linux
9.6%
людей використовує
цей браузер
Mozilla Firefox
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
  • Linux
4.5%
людей використовує
цей браузер
Microsoft Edge
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
3.15%
людей використовує
цей браузер
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
  • Linux