Участь спеціалістів Святошинського РЦСССДМ у навчальному семінарі щодо виконання заходів з попередження насильства в сім’ї (фото)


На базі Святошинського районного у м. Києві центрі соціальних служб для сім’ї, дітей та молоді було організовано навчальний семінар для спеціалістів Центру щодо виконання заходів з попередження насильства в сім’ї. Заняття проведено магістром державного управління, бізнес-тренером, автором проекту «Школа життєвого успіху» Наталією Максютою.
Навчальний семінар був наповнений різноманітними інтерактивними формами та методами роботи, що значно підвищили рівень активності учасників. Інформаційний матеріал, поданий тренером, був актуальним та змістовним для застосування у подальшій діяльності спеціалістами Центру. Використання методу «мозговий штурм» дозволило визначити основні проблемні питання запропонованої теми. Спеціалісти детально розглянули та проаналізували такі поняття: насильство в сім’ї; недбале ставлення до дитини; бездоглядність; жорстоке поводження з дитиною; фізичне насильство над дитиною; психологічне насильство; сексуальне насильство або розбещення. Тренером звернено особливу увагу на ознаки, які можуть вказувати на жорстоке поводження з дитиною. Цінною у практичному використанні для спеціалістів стала інформація за такими темами:
- типи-схеми жорстокого поводження батьків з дітьми»;
- особливості поведінки кривдника, що дозволяють розпізнати насильство в сім’ї.
Спеціалістами Центру в інтерактивній формі було розкрито питання міжвідомчої взаємодії органів опіки та піклування, центрів соціальних служб для сім’ї, дітей та молоді, служб у справах дітей, кримінальної поліції у справах дітей, органів охорони здоров’я, органів освіти та навчальних закладів щодо попередження насильства в сім’ї. Важливими питаннями, що потребують міжвідомчої взаємодії державних та громадських органів є: робота у випадках виявлення факту та розгляду звернень та повідомлень з приводу жорстокого поводження з дітьми або загрози його вчинення; робота з дітьми, які мають проблеми у поведінці; робота з дітьми, схильними до проявів суїцидальної поведінки; робота з дітьми з сімей, що опинились у складних життєвих обставинах; робота з дітьми з особливими освітніми потребами; робота з батьками, які ухиляються від належного виконання своїх батьківських обов’язків; робота з сім’ями, які перебувають у складних життєвих обставинах.
Інформаційний матеріал, поданий тренером на семінарі, був підкріплений роздатковим матеріалом та наочною демонстрацією. Інтерактивні форми роботи сприяли доступному засвоєнню та покращенню емоційної атмосфери у групі. Керівництво та спеціалісти Центру вдячні Наталі Дмитрівні за ефективно пророблену роботу.
ТИПИ-СХЕМИ ЖОРСТОКОГО ПОВОДЖЕННЯ БАТЬКІВ З ДІТЬМИ
Н. Ю. Синягин. Психолого-педагогічна корекція
дитячо-батьківських стосунків.
«Дитина-мішень» – дитину вважають або надто пасивною, або надто активною і, як результат, вона стає об’єктом агресії в сім’ї. Така ситуація буває часто, якщо дитина має розумові чи фізичні вади. Ситуація дитини погіршується, якщо вона є улюбленцем одного з батьків.
«Критична ситуація» (збіг обставин) – втрата роботи, розлука з коханим чи інша ситуація можуть викликати жорстоке поводження з дитиною.
«Відсутність навичок батьківства та материнства» – батьки не готові до тієї відповідальності, яку на них накладає батьківство та материнство і не мають інших стратегій поведінки, окрім крику, залякування, побиття дитини.
«Неосвічені батьки» – відсутність елементарних знань про вікові особливості дитини та невміння враховувати особливості дитячої психіки.
«Модель домашнього насильства» – жорстока поведінка частіше спостерігається у батьків, які самі в дитинстві піддавались насильству від батьків або були свідками жорстких стосунків.
«Ізоляція від зовнішнього світу» – небажання та невміння налагоджувати контакти з іншими людьми і, як наслідок, потреба в самотності.
«Сімейні стереотипи» – порушення традиційних схем поведінки жорстоко карається батьками (підліткова вагітність, порушення традицій сім’ї, етичні порушення і т.д.)
Особливості поведінки кривдника, що дозволяють розпізнати насильство в сім’ї
- Протиріччя і незрозумілість при поясненні травм у членів родини, небажання внести ясність в події
- Пізні звернення за допомогою у випадку травми у жертви або звернення за допомогою сторонніх осіб
- Звинувачення в травмах саму жертву
- Неадекватна реакція на важкість травми, намагання її перебільшити або применшити
- Відсутність стурбованості за долю жертви
- Неуважність, відсутність емоційної підтримки в стосунках з жертвою
- Стурбованість щодо проблем, неуважність до здоров’я жертви
- Розповіді про те, як їх карали у дитинстві
- Ознаки психічних розладів або прояв патологічних рис характеру (агресивність, збудженість, неадекватність і т.д.)
- Перекладання на жертву відповідальності за власні невдачі
- Уподібнення жертви з нелюбимими родичами
- Негативна характеристика жертви
Джерело: Святошинський районний у м. Києві центр соціальних служб для сім'ї, дітей та молоді