Портал в режимі тестування та наповнення
Меню
  • Доступність
  • A-
    A+
Святошинська районна в місті Києві державна адміністрація
офіційний вебпортал

В Святошині посилюють превентивно-освітню діяльність в сфері протидії торгівлі людьми та зміцнюють кадровий потенціал відповідальних за протидію торгівлі людьми структур

Опубліковано 09 грудня 2014 року о 17:03
фото

У лексиконі сучасного українського суспільства усе частіше вживається термін «трафікінг» або ж «торгівля людьми». Здавалося б, людство давно забуло про явище работоргівлі, яке більшість з нас асоціюють з давньою та середньовічною історією – кріпацтвом, «чорним рабством» та іншими подібними явищами. Проте, як свідчать факти, работоргівля є цілком сучасною реалією, чиє існування має потужне економічне підґрунтя. Ця проблема має глобальний характер, адже постраждати від торгівлі людьми може людина будь-якого віку, статі, походження, з будь-якою освітою і рівнем достатку. За оцінками експертів у світі щороку від двох до чотирьох мільйонів осіб стають жертвами торгівлі людьми

За даними експертів Організації Об’єднаних Націй (ООН), торгівля людьми за рівнем прибутковості посідає третє місце у світі після торгівлі наркотиками і зброєю.

Торгівля людьми в Україні з'явилася як наслідок зростання безробіття, зменшення асигнувань на програми соціального захисту, зубожіння населення. Низький рівень доходів штовхає громадян України на пошуки роботи за кордоном навіть без знання мови і правових знань, без кваліфікації, на нелегальних умовах, що водночас зумовлює їх перехід до груп ризику.

Торгівля людьми становить значну суспільну небезпеку. Негативний вплив на суспільство цього явища полягає у зруйнуванні суспільної моралі, формуванні моральної деградації та відчуженості особистості, втрати родинних зв’язків, небезпечному «звиканні» громадської свідомості до негативного явища, поширенні депресивних синдромів та суїцидальних тенденцій, зростанні агресивності та жорстокості, поширенні венеричних захворювань, СНІДу. Крім того, торгівля жінками сприяє знищенню генофонду нації. В останні роки спостерігається поширення такого явища, як торгівля дітьми, з метою їх використання для примусової праці, жебракування, сексуальної експлуатації, поширення наркотиків та інших форм злочинної діяльності.

Торгівля людьми як соціальне, кримінальне явище має особливість пристосовуватися до нових умов життя, міняти свої форми і методи залежно економічної і соціальної ситуації в кожній конкретній країні  й у світі взагалі. Тому, із часом з’являються нові тенденції в торгівлі людьми, змінюються методи та підходи злочинних угрупувань, способи вербування, групи ризику. Загалом зміни мають такі вияви: потерпілим від торгівлі людьми стають і чоловіки; менше жінок у віці за 35 років, а більше молодих - 15-18 років вивозяться для роботи в секс-індустрії, що свідчить про тенденції до омолодження бізнесу і дитячого рабства; торгівці висовують більше вимог до «якості товару»; усе більше з’являється потерпілих від торгівлі людьми, які використовувалися не в секс-бізнесі, а в домашньому господарстві, на напівлегальних та нелегальних мануфактурах та фабриках (їх вік 30-50 років).

За період з січня по вересень 2014 року, за офіційними даним МОМ, зафіксовано 642 випадки торгівлі людьми,  90 % яких складають випадки  торгівлі людьми, пов’язані з трудовою експлуатацією. Серед потерпілих від торгівлі людьми більшість складають чоловіки віком до 35 років.

Слід зазначити, що зважаючи на транснаціональний характер і специфіку злочинів, пов’язаних з торгівлею людьми, жодна окремо взята країна, незалежно від рівня її розвитку, не здатна самостійно ефективно протидіяти цьому явищу. Ефективне вирішення цієї проблеми полягає лише у використанні системного підходу, за умов скоординованої діяльності всіх зацікавлених сторін – державних установ, недержавних організацій, органів соціального захисту, правових, законодавчих та міграційних. Одним з ключових інструментів цього підходу є  Національний механізм взаємодії (НМВ) – схема співпраці між державними органами та неурядовими організаціями у забезпеченні належної допомоги жертвам торгівлі людьми, а також здійснення   соціально-економічних, правових та гуманітарних заходів направлених на протидію торгівлі людьми, а саме: підвищення рівня інформованості населення, превентивна робота, виявлення випадків торгівлі людьми, посилення відповідальності за правопорушення, пов’язані з торгівлею людьми, ідентифікація та реабілітація жертв торгівлі людьми, надання всебічної допомоги постраждалим від торгівлі людьми, захист їх правового статусу та соціальна реінтеграція.

З метою запобігання торгівлі людьми, на державному рівні був прийнятий ряд законодавчих актів: Закон України «Про протидію торгівлі людьми»; постанова Кабінету Міністрів України від 21.03.2012 № 350 «Про затвердження Державної цільової соціальної програми протидії  торгівлі людьми на період до 2015 року», постанова Кабінету Міністрів України від 18.04.2012 № 303 «Про затвердження Положення про створення та функціонування Єдиного державного реєстру злочинів торгівлі людьми»; постанова Кабінету Міністрів України від 23.05.2012 № 417 «Про затвердження Порядку встановлення статусу особи,  яка постраждала від торгівлі людьми»; постанова Кабінету Міністрів України від 25.06.2012 № 660 «Про затвердження Порядку виплати одноразової матеріальної допомоги особам,  які постраждали від торгівлі людьми»; постанова Кабінету Міністрів України від 22.08.2012 № 783 «Про затвердження Порядку взаємодії суб’єктів, які здійснюють заходи у сфері протидії торгівлі людьми», а також видані відповідні Накази Міністерства соціальної політики, що регламентують механізм реалізації  зазначених законодавчих актів.

Місцеві державні адміністрації відповідно до визначених Законом України «Про протидію торгівлі  людьми»  повноважень у сфері протидії  торгівлі: забезпечують проведення соціальної роботи та надання соціальних послуг особам, які постраждали від торгівлі людьми; організують проведення інформаційних кампаній, у тому числі з використанням засобів масової інформації; забезпечують створення і підтримку "гарячих ліній", пунктів консультування та розповсюдження інформаційно-просвітницьких матеріалів з питань попередження торгівлі людьми; співпрацюють з об'єднаннями громадян з питань попередження торгівлі людьми; відповідно до визначеної Кабінетом Міністрів України процедури беруть участь у роботі щодо встановлення статусу особи, яка постраждала від торгівлі людьми; забезпечують впровадження та функціонування  Національного механізму взаємодії суб'єктів, які здійснюють заходи у сфері протидії торгівлі людьми; реалізують заходи, що сприяють викоріненню передумов торгівлі людьми, зокрема щодо попередження насильства в сім'ї та дискримінації за ознакою статі; вживають заходів для підвищення  рівня  обізнаності  серед батьків та осіб,  які їх замінюють,  щодо протидії торгівлі дітьми та осіб,  які постійно  контактують з дітьми у сферах  освіти, охорони   здоров'я, культури,   фізичної культури  та  спорту, оздоровлення та відпочинку, судовій та правоохоронній сферах.

У Святошинському районі міста Києва структурним підрозділом районної адміністрації, що відповідає за проведення процедури встановлення статусу особи, яка постраждала від торгівлі людьми - управління у справах сім’ї, молоді та спорту. Також в районі визначено суб’єкти, що надають допомогу особам, які постраждали від торгівлі людьми. Це:

      - управління у справах сім’ї, молоді та спорту Святошинської районної в місті Києві державної адміністрації (проведення процедури встановлення статусу особи, яка постраждала від торгівлі людьми)

         - Святошинське РУ ГУ МВС України в м. Києві (ведення Єдиного державного реєстру злочинів торгівлі людьми, розкриття злочинів);

         - Святошинський районний у місті Києві центр соціальних служб для сім’ї, дітей там молоді ( надання юридичних, психологічних, соціальних послуг);

         - управління охорони здоров’я Святошинської районної в місті Києві державної адміністрації ( надання медичної допомоги):

         - управління праці та соціального захисту населення Святошинської районної в місті Києві державної адміністрації та територіальний центр соціального обслуговування (надання соціальних послуг,  направлення до центру соціально – психологічної допомоги):

         - служба у справах дітей Святошинської районної в місті Києві державної адміністрації (здійснення заходів щодо захисту прав дитини)

         -  управління освіти (надання освітніх послуг);

         - Святошинський центр зайнятості населення (працевлаштування, навчання, перекваліфікація постраждалих від торгівлі людьми).

Крім цього в Святошині забезпечено призначення і виплата управлінням праці і соціального захисту населення Святошинської районної в місті Києві державної адміністрації одноразової матеріальної допомоги особам, яким встановлено статус постраждалих від торгівлі людьми, а також проведення щомісячно планових  засідань Дорадчого органу - «Постійно діючої робочої комісії з питань координації дій щодо попередження насильства в сім’ї та соціальної роботи з сім’ями, які опинилися у складних життєвих обставинах», в роботі якого беруть участь представники управління у справах сім’ї, молоді та спорту, центру соціальних служб для сім’ї, дітей та молоді, служби у справах дітей, управління охорони здоров’я, управління освіти, управління праці та соціального захисту населення Святошинської районної в місті Києві державної адміністрації, відділу дільничних інспекторів Святошинського РУ ГУ МВС України в м. Києві.

На дорадчий орган - «Постійно діючу робочу комісію з питань координації дій щодо попередження насильства в сім’ї та соціальної роботи з сім’ями, які опинилися у складних життєвих обставинах» покладено функції Міжвідомчої ради з питань сім’ї, попередження насильства в сім’ї та протидії торгівлі людьми.

Для підвищення професійного рівня спеціалістів управлінь, відділів та служб, які здійснюють повноваження в сфері протидії торгівлі людьми Святошинською районною в місті Києві державною адміністрацією забезпечується постійне проведення організаційних заходів (нарад, семінарів, круглих столів).

У 2014 році працівники управління у справах сім’ї, молоді та спорту Святошинської районної в місті Києві державної адміністрації та Святошинського районного у м. Києві центру соціальних служб для сім’ї, дітей та молоді взяли участь у короткострокових семінарах, в рамках підвищення кваліфікації,  у Київському міському центрі перепідготовки та підвищення кваліфікації працівників органів державної влади, органів місцевого самоврядування, державних підприємств, установ і організацій КМДА на тему: «Надання допомоги особам, які постраждали від торгівлі людьми»; у Київському міському центрі сім’ї «Родинний дім» на тему: «Поширення національного механізму взаємодії суб’єктів, які здійснюють заходи у сфері протидії торгівлі людьми в Україні».

З метою підвищення рівня обізнаності щодо сучасних проявів торгівлі людьми, засобів і методів, що використовуються торгівцями людьми, для населення району, зокрема дітей і молоді, забезпечено проведення інформаційних і культурно-просвітницьких заходів.

 

Джерело: управління у справах сім’ї, молоді та спорту


Outdated Browser
Для комфортної роботи в Мережі потрібен сучасний браузер. Тут можна знайти останні версії.
Outdated Browser
Цей сайт призначений для комп'ютерів, але
ви можете вільно користуватися ним.
67.15%
людей використовує
цей браузер
Google Chrome
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
  • Linux
9.6%
людей використовує
цей браузер
Mozilla Firefox
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
  • Linux
4.5%
людей використовує
цей браузер
Microsoft Edge
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
3.15%
людей використовує
цей браузер
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
  • Linux