Портал в режимі тестування та наповнення
Меню
  • Доступність
  • A-
    A+
Святошинська районна в місті Києві державна адміністрація
офіційний вебпортал

Використання прийомів ТРВЗ технології в екологічному вихованні дошкільників (з досвіду роботи вихователя ДНЗ №71 Коваленко Тетяни Василівни)

Опубліковано 16 травня 2014 року о 09:47

Коли дитина народжується, батьки її навчають ходити, говорити. Згодом, коли вона підростає, все частіше чує від дорослих: «Сядь, і помовчи!». За допомогою ТРВЗ діти не сидять і не мовчать. Вони творчо нестандартно мислять, фантазують, оперують парадоксами, здійснюють власний вибір, приймають самостійні оптимальні рішення, здатні розбиратись в складних ситуаціях, суперечливих явищах, розмірковують над соціально-моральними проблемами.

Система ТРВЗ дозволяє зробити практично всіх дітей обдарованими, адже найвища мета ТРВЗ – виховання високодуховної людини, соціально-адаптовану, компетентністну особистість.

В своїй практичній діяльності ми використовуємо принципи, методи, прийоми теорії Альтшуллера. Зокрема, хочемо акцентувати вашу увагу до методу проектування, який використовуємо на «Творчій кухні».

Оскільки неабияку увагу приділяємо екологічному вихованню дітей, то часто на «Творчій кухні» вирішуємо разом з дітьми екологічні ситуації, дилеми.

Етапи роботи:

І              ПОДАЧА ПРОБЛЕМИ ДІТЯМ (складання меню)

Демонструючи дітям «Червону книгу», ми звертаємо їх увагу на те, що книга повністю заповнена. Проте з кожним днем все більше видів рослин і тварин знаходяться на межі зникнення. Що ми можемо вдіяти?

Для прикладу візьмемо рослину сон-траву.

Щоб створити СТРАВУ, вирішимо проблему.

ІІ             НАБІР ПРОДУКТІВ (ідеї)

Висадити розсаду квітки в групі.

Виготовити таблички з забороняючими знаками, і встановити їх в лісах, в паркових зонах, тощо.

Ввести систему штрафів за продаж квітів на торгових місцях.

Створити цікаву казку, веселий, пізнавальний мультик, комп’ютерну гру, відеоролик про квітку.

ІІІ            ТЕХНОЛОГІЯ ПРИГОТУВАННЯ (добір засобів, практичного матеріалу до кожної з ідей)

Вид( посуд)- де, в чому будемо вирощувати; на клумбі якої форми.

Співмешканці (приправи) -з ким, біля чого, за допомогою кого може існувати, рости.

Кожна дитина отримує комплект коректурних таблиць

  • Форми клумб
  • Співмешканці
  • Предмети
  • Слова

Доречно зауважити , що діти можуть обрати одну ідею, і над нею працювати всі разом; чи розбитись на «творчі команди», де кожна команда буде працювати над однією ідеєю.

ПРИКЛАД ПІДБОРУ МАЛЮНКІВ.

Для того, щоб зберегти сон-траву ми вирішили посадити її на клумбі. З таблиці СПІВМЕШКАНЦІ вибираємо сусідів, або небажаних сусідів для цієї рослини – дощовий черв`як зрихлює грунт, дає квіточці гарно розвиватись, ялинка буде жити поряд з квіткою, оскільки вона також не полюбляє дуже сонячного місця. А берізку ми садити не будемо, тому що вона любить сонячну галявину. А сон-трава полюбляє тінь. Поселимо біля квітки жабку, вона буде квакати і веселити квітку. Людина квітку буде поливати (злу людину запрошувати не будемо,тому що зірве рослину, або запросимо тільки добру людину). Квіточка весняна, тому покладемо картинку з зображенням весни.

З таблиці ПРЕДМЕТИ покладемо картину з зображенням лопати, відерця, тому що потрібно копати землю, поливати з відра, поливати водою. За допомогою інструментів, ми виготовимо таблички з зображенням знаків, які забороняють зривати рослину, побудуємо загорожу, щоб ніхто не наступив. Машиною можна привести землю, добрива, і тому подібне.

З таблиці СЛОВА діти вибирають малюнки з зображенням дій:-літати (від радості,прилетять комахи, прилетять гості і тому подібне),майструвати (огорожі, таблички, годівнички),             стрибати від радості (пристрибає жабка, зайчик), купувати в магазині добрива (книжку про рослини (тварини), різати папір, малювати рослину, тварину, дію, грітися в промінцях сонця, розтоплювати сніг, гріти душу, стрибати від радості і тому подібне.

ІV ЧАС ПРИГОТУВАННЯ

Дана операція необхідна для того, щоб діти розраховували час для втілення реалізації ідеї. Усвідомлювали, що добрі справи вимагають багато часу, сил, тоді як погані, лихі вчинки (зірвати, наступити, знищити квітку(комаху, якийсь предмет) відбуваються за мить.

Діти складають план дій в часі: щоб виростити  квітку, повинно пройти багато часу. Ця робота потребує багато днів виконання і очікування результату.

V ПРЕЗЕНТАЦІЯ (подача страви)

На цьому етапі роботи або кожна дитина подає (презентує) свою страву або підгрупами.

За даною схемою можна розглядати такі проблеми (дилеми):«Забруднене місто. Як цьому протидіяти», «Безпритульні тварини», «Якщо вода – це сік життя, то чому водойми такі брудні».

 

Джерело: управління освіти


Outdated Browser
Для комфортної роботи в Мережі потрібен сучасний браузер. Тут можна знайти останні версії.
Outdated Browser
Цей сайт призначений для комп'ютерів, але
ви можете вільно користуватися ним.
67.15%
людей використовує
цей браузер
Google Chrome
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
  • Linux
9.6%
людей використовує
цей браузер
Mozilla Firefox
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
  • Linux
4.5%
людей використовує
цей браузер
Microsoft Edge
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
3.15%
людей використовує
цей браузер
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
  • Linux