Вже 14 років в СШ №230 діє дитячо- юнацька організація «Дивоцвіт» (фото)
Дивоцвітом палким ми осяєм життя:
Ми – надія батьків, ми – життя майбуття!
Будь-яка школа – це модель майбутнього суспільства. Основи громадського становлення та демократії закладаються з дитячих років, і учнівське самоврядування допомагає школярам організувати власне життя своїх товаришів.
Учнівське самоврядування в СШ №230 започатковане з перших років існування закладу, в далекому 1981 року, а в 2000 році в закладі з’явилась ціла країна під назвою «Дивоцвіт».
Наш час потребує лідерів нової формації. Людей компетентних, відповідальних, здатних мислити неординарно. Проблема виховання молодих лідерів – це проблема підготовки людини майбутнього, людини, яка відповідає вимогам нового ХХІ століття.
Сьогодні країна «Дивоцвіт» - це справжня держава, яка має свою символіку. Організація має свій герб: п’ять пелюсток парламенту – п’ять міністерств, свічка каштану символізує Київську школу №230, гілка горобини, що зазирає у шкільні вікна, і сонечко говорять про те, що наша школа світла, тепла і лагідна. Шкільна валюта – каштанчик. За добрі справи і активну участь в громадському житті школи кожен клас отримує певну кількість каштанчиків, і в кінці навчального року, за рейтинговою системою життєдіяльності учнівських колективів, визначається клас-переможець, який отримує перехідний вимпел.
Серед основних завдань діяльності, які ставить перед собою дитячо - юнацька організація «Дивоцвіт» - залучення школярів до активної участі в житті колективу, розкриття, самовдосконалення та самореалізація особистості, її моральний та духовний ріст, захист прав та інтересів членів свого колективу, організація просвітницької роботи серед своїх однолітків, організація життя та діяльності свого колективу, підготовка до майбутнього дорослого життя, орієнтований вибір майбутньої професії.
На слова директора школи Світлани Володимирівни Завадської створений гімн ДЮО «Дивоцвіт», що прославляє рідний дім – школу, яка сіє в серцях школярів насіння добра та допомагає зробити сміливий крок у доросле життя.
В «Дивоцвіті» створена дієва модель системи учнівського самоврядування, яку очолює Кабінет Міністрів – головний законодавчий орган учнівського самоврядування, який збирається щомісяця і вирішує питання шкільного життя, отримує різноманітну інформації та завдання від адміністрації школи, батьків, доповідає про їх виконання.
До складу Кабінету Міністрів входять:
- Міністерство Дозвілля - займається організацією та проведенням шкільних свят, вечорів відпочинку, дискотек, влаштовує виставки, конкурси, екскурсії, відвідування театрів, музеїв.
- Міністерство Освіти - контролює успішність учнів , організовує допомогу невстигаючим, слідкує за відвідуванням учнями школи, допомагає вчителям в організації шкільних олімпіад, проведенні шкільних тижнів; аналізує і висвітлює результати своєї діяльності у відповідній рубриці шкільної газети.
- Соціально-правове міністерство - займається питаннями прав дитини, разом з психологом школи вирішує конфлікти, які виникають в учнівських колективах, допомагає в проведенні різних тренінгів, анкетувань, акцій соціальної допомоги.
- Міністерство Фізичної Культури - займається організацією змагань між класами, організовує допомогу по поповненню матеріальної бази спортивних залів.
- Міністерство Інформації - збирає, оформлює інформацію від класів та міністерств і видає щомісяця у вигляді шкільної газети "Шкільний вісник", організовує конкурси статей, газет, присвячених подіям тижня; організовує роботу шкільних радіогазет, допомагає в проведенні шкільних тематичних лінійок.
Ми впевнені в тому, що пошук і підтримка учнівської молоді, чиї особистісні переконання спрямованні на активну участь у громадському житті, молоді, яка, має організаторські здібності, усвідомлює себе потенційним лідером, має бажання використовувати свою енергію та здібності заради інших – одне з основних завдань педагогів.
Цілком очевидно, що навички управління суспільством стануть надбанням людини тоді, коли участь в учнівському самоврядуванні сприятиме набуттю вихованцем необхідних знань, умінь і досвіду соціальної дії.
Участь молодого покоління в учнівському самоврядуванні – важливий шлях і умова залучення учнівської молоді до радикальних перетворень, що відбуваються у нашому суспільстві. Найвідчутніші результати у формуванні соціально компетентної молоді дає широка варіативність учнівського самоврядування.
Слід зауважити, що метою роботи дитячого самоврядування є згуртування учнівської молоді на корисні, добрі справи, виховувати в них кращі риси громадянина України, захищати їх права, інтереси, робити життя учнів насиченим і цікавим.
Джерело: СШ №230 Святошинського району.