Заступники директорів закладів освіти Святошина шукали нові підходи до роботи з обдарованими учнями (фото)


Генії не падають з неба, вони повинні мати можливість отримати освіту й мати умови для розвитку.
А.Бебель
Обдаровані діти – майбутній цвіт нації, інтелектуальна еліта, гордість і честь України, її світовий авторитет, а тому перед кожним педагогічним колективом стоїть завдання спрямоване на забезпечення формування інтелектуального потенціалу нації шляхом створення оптимальних умов для всебічно обдарованої молоді .
На сучасному етапі розвитку освіти актуальними є питання удосконалення системи управління навчальним закладом і переводу школи в новий стан, який забезпечить надання населенню широкого спектру якісних освітніх послуг залежно від потреб людини, суспільства та ринку праці. В цій парадигмі науковцями відводиться важливе місце вихованню людини інтелектуально розвинутої, з високими моральними якостями.
Здібності та задатки розвиваються та реалізуються при умові сприятливого зовнішнього середовища і сукупності внутрішніх потенцій. Ми визначаємо обдаровану дитину як таку дитину, що відрізняється від однолітків яркими видатними здібностями, або вона має внутрішні передумови для високих досягнень, в тому або іншому виді діяльності. А під здібностями ми розуміємо індивідуальні особливості, які дозволяють при сприятливих умовах успішно оволодівати діяльністю.
Розпочинаючи роботу семінару, Ігор Лук’янчук, начальник відділу з питань загальної середньої освіти районного управління освіти, молоді та спорту, відзначив: «Особлива роль належить школі, яка готує майбутнє для Батьківщини. За останні роки змінилися погляди батьків на школу та їх вимоги щодо здобуття дітьми освіти. Батьки мають можливість вибирати ту школу, яка, на їх погляд, надає не тільки глибокі знання, а і виявляє здібності їх дітей, працює на перспективу. Тому у школі повинні працювати справжні інтелектуали, які здатні закласти основу для майбутнього професійного вибору учнів. Задача номер один – створити привабливий імідж навчального закладу, щоб у дітей було бажання відвідувати школу з радістю і надією».
У свою чергу Олександр Недбайло, директор ліцею «Еко» № 198, презентував структуру навчального закладу у руслі роботи педагогічного колективу з обдарованими дітьми.
У ході засідання освітяни розглянули організацію роботи з обдарованими дітьми в МАН «Дослідник» та на предметних олімпіадах; профільне навчання, як чинник виявлення обдарованих дітей; роль естетичного центру ліцею «Еко» у підтримці та розвитку обдарованих дітей та формування національної свідомості в учнів початкової школи в контексті сучасності.
«Обдарованість — це не лише своєрідне поєднання здібностей людини, а й своєрідний сплав її особистісних якостей. Розвиток і виховання обдарованих дітей вирішує проблему формування творчого потенціалу суспільства. Виховати з обдарованої дитини особистість, адаптовану до складностей сучасного життя, досить важко. У розвитку творчих можливостей учнів велике значення має випереджальний характер навчання й виховання», у підсумку додала Марія Тромса, методист районного науково-методичного центру.
Джерело: управління освіти, молоді та спорту