Звітуйте, не відходячи від робочого місця!
Під таким гаслом розпочався діалог з слухачами радіо «АВІС» заступника начальника ДПІ у Святошинському районі ГУ Міндоходів у м. Києві Андрія Поліщука. Практика спілкування з платниками податків за допомогою телефонного зв’язку в радіо ефірі є досить зручною, і як показує досвід – корисною.
Беручи до уваги актуальну тему переваг подання звітності в електронному вигляді, адже, звітувати не виходячи з дому або відразу зі свого робочого комп’ютера можливо не лише до органів Міндоходів, а й до органів державної статистики та Пенсійного фонду України, а для цього лиш потрібно отримати електронний цифровий підпис, пропонуємо вашій увазі обґрунтовані відповіді на запитання, які прозвучали в радіо ефірі.
Скажіть, будь ласка, які потрібні документи для отримання юридичною особою електронного підпису?
Відповідь: Встановлення юридичної особи здійснюється за її установчими документами: статутом юридичної особи або Положенням про неї - оригіналом або нотаріально засвідченою копією (вимагається виключно для ознайомлення, копії не потрібні).
Документи, необхідні для отримання сертифікату відкритого ключа:
- копії документів про призначення на посаду кожного з підписувачів (наприклад: для керівника - протокол засідання Загальних Зборів, для бухгалтера - наказ про призначення), завірені підписом керівника і печаткою юридичної особи - завіряється кожна сторінка копії, де є текст;
- копії паспортів (сторінки з фотографіями і наступні за ними, а також сторінка з адресою місця реєстрації) кожного з підписувачів (керівника, головного бухгалтера), завірені підписами самих власників - приймаються тільки якісні копії паспортів - чіткі фото та читабельний текст (оригінал паспорта надається для ознайомлення);
- копія облікової картки платника податків (довідки про присвоєння ідентифікаційного коду ДРФО) кожного з підписувачів (керівника, головного бухгалтера), завірені підписами самих власників;
- власні носії електронних ключів («флешка» або компакт-диск). Якщо є головний бухгалтер – 3 окремих носія;
- заповнена та підписана заява-приєднання до Договору ЕЦП;
- заповнена та підписана заява на реєстрацію для отримання сертифікатів ключів встановленого зразку.
Якщо підписувачі не мають можливості прийти особисто до відділу реєстрації, це може зробити їх довірена особа, при умові, що при ній є повний, відповідно завірений, комплект документів. Представнику необхідно мати при собі паспорт і доручення, яке засвідчене підписом керівника та печаткою юридичної особи.
Які переваги має платник податків, якщо звітує в електронному вигляді?
Відповідь: Подання звітності в електронному вигляді, має багато переваг як для платника податків, так і фахівців органів доходів і зборів, зокрема платники податків отримують:
економію робочого часу платників податків, а також власних коштів на придбання бланків звітних документів (немає необхідності відвідувати податкову інспекцію, купувати бланки звітності);
звітність, надіслана до органу Міндоходів електронною поштою через мережу Інтернет із застосуванням посилених сертифікатів ключів електронного цифрового підпису, не потребує дублювання на паперових носіях, а також їх зберігання;
уникнення витрачання часу у чергах до інспектора або „вікна” прийому звітності при поданні звітності, оскільки достатньо її лише сформувати в електронному вигляді за допомогою спеціальних програм та передати через мережу Інтернет;
гарантію автоматичної перевірки підготовлених документів на наявність арифметичних помилок та описок;
суттєве скорочення термінів проведення перевірки щодо правомірності заявлених до відшкодування сум ПДВ та забезпечення своєчасного їх відшкодування платнику податку;
оперативне оновлення форматів подання документів в електронному вигляді по телекомунікаційним каналам зв’язку (у разі зміни форм податкових декларацій, інших документів, які є підставою для нарахування і сплати податків, або при введенні нових форм декларацій платник податків автоматично отримує можливість оновлення версій форматів);
інформацію щодо стану розрахунків стосовно сплати податків та заборгованості перед бюджетом (орган Міндоходів щомісячно висилає повідомлення про наявну заборгованість перед бюджетом); підтвердженням доставки звітності є квитанція, яка надсилається органом доходів і зборів, про отримання податкової декларації каналами телекомунікаційного зв’язку;
конфіденційність інформації;
оперативність обробки отриманої інформації.
Крім того, платникам, які звітують в електронний спосіб, завчасно надаються додаткові електронні сервіси.
Чи має право ФОП подавати звітність в електронному вигляді до органу Міндоходів?
Відповідь: Підпунктом «в» п.49.3 ст.49 Податкового кодексу України передбачено, що податкова декларація подається засобами електронного зв’язку в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації електронного підпису підзвітних осіб у порядку, визначеному законодавством.
Фізична особа – підприємець має право подати звітність в електронній формі лише за формами податкової звітності, розміщеними на сайті Міндоходів.
Реєстр форм звітних документів платників податків юридичних та фізичних осіб для занесення до електронної бази звітних документів можна знайти на офіційному веб-сайті Міндоходів в рубриці Головна/ Електронна звітність/ Платникам податків про електронну звітність/ Інформаційно-аналітичне забезпечення/ Реєстр електронних форм податкових документів.
Хто зобов`язаний подавати податкову декларацію до органів Міндоходів в електронному вигляді?
Відповідь: Відповідно до п.49.4. ст.49 Податкового кодексу України, платники податків, що належать до великих та середніх підприємств, подають податкові декларації до органу доходів і зборів в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації електронного підпису підзвітних осіб у порядку, визначеному законодавством.
Електронний цифровий підпис можна отримати в будь – якому ЦОП безкоштовно, а процедура займає не більше 5 хвилин, а звітність через мережу Інтернет до органів Міндоходів надсилається за лічені хвилини.
Джерело: державна податкова інспекція у Святошинському районі ГУ Міндоходів у м. Києві