Портал в режимі тестування та наповнення
Меню
  • Доступність
  • A-
    A+
  • Стара версія
Святошинська районна в місті Києві державна адміністрація
офіційний вебпортал

Ближче до людей. Медицина стає доступнішою та якіснішою

Опубліковано 18 грудня 2013 року о 11:15

У столиці триває реорганізація медичної галузі. Віднедавна реформи відбуваються в масштабах всього міста. Долучився до активної роботи в цьому напрямку і Святошинський район. Про те, які зміни очікують на пацієнтів та лікарів розповідає начальник управління охорони здоров’я Святошинського району Людмила Іванівна Трушкіна.

 

Людмило Іванівно, розкажіть, що зараз відбувається в районі?

 

Минулого місяця у нашому районі були зареєстровані нові лікувальні заклади – три центри первинної медико-санітарної допомоги (ПМСД) і один  консультативно-діагностичний центр (КДЦ). Всі ці установи ми створили на базі наших поліклінік.

Щодо центрів ПМСД, то тут розміщуватиметься виключно первинна ланка, дільнична служба - терапевти, педіатри та сімейні лікарі. В таких центрах також залишиться найбільш необхідна діагностика, скажімо, лабораторні дослідження, ЕКГ. Мінімум, який потрібен для діагностики захворювань у режимі «сьогодні на сьогодні».

В КДЦ - консультативно-діагностичному центрі буде зібрана по максимуму уся діагностична апаратура та працюватимуть вузькі фахівці.

 

Новостворені центри будуть знаходитись за іншими адресами? Що зміниться для пацієнтів, чи отримуватимуть вони якіснішу допомогу?

 

Хочу відразу всіх заспокоїти - все залишається на своїх місцях. Центри ПМСД створені на базі наших терапевтичних і педіатричних відділень. Тобто лікарі первинної ланки, які працювали в поліклініках, прийматимуть людей в тих же кабінетах, на своїх робочих місцях. Крім того ми розгалужуємо цю структуру і відкриваємо амбулаторії загальної практики сімейної медицини у віддалених мікрорайонах. Це робиться для того аби наблизити медичні послуги до людей. Так кілька років тому ми відкрили амбулаторію на вулиці Бударіна, це дев’ятнадцятий кілометр житомирської траси. Раніше місцевим жителям треба було долати близько 10 кілометрів до найближчої поліклініки. Тепер відстань суттєво скоротилась і до лікарів можна дістатись пішки. Заклад первинки розташовано тут посеред житлової забудови, відстань до нього не перевищує 800 метрів. Теж саме можна сказати за амбулаторію на вулиці Тухачевського. Загалом, таких амбулаторій в районі на сьогодні маємо 10.

 

А щодо консультативно-діагностичного центру?

 

В нашому районі створено один КДЦ, він має сім філій. Але не варто хвилюва­тись, всі вузькі фахівці - невропатологи, кардіологи, хірурги, ревматологи ЛОРи, - які вели прийом в поліклініках, також залишились працювати в тих же кабінетах, на своїх робочих місцях. Тобто відбулось не територіальне об’єднання, а юридичне. Все обладнання, яке було в поліклініках, - рентгенологічне, ультразвукове, лабораторне - також залишилось за тими ж адресами. Така централізація всіх фахівців вузького профілю і обладнання дає пацієнтам рівний доступ до високоспе- ціалізованої допомога.

Наприклад, раніше, якщо мешканець територіально обслуговувався у поліклініці №3, то він не мав змоги обстежитись в центральній районній поліклініці. Зараз, коли центр юридично один, це стало можливим. Тобто ми на  рівні району створили єдиний медичний простір.

 

Наскільки чітко сьогодні відпрацьований маршрут пацієнта?

 

Ми тільки почали працювати в нових умовах, тому маршрут пацієнта лише вибудовується. Наші громадяни протягом десятиріч мали вільний доступ до лікаря-спеціаліста, тому в один момент сказати їм, що тепер відповідно до наших нормативних актів, ви має те право ходити лише до дільничного чи сімейного лікаря, просто неможливо. Але люди повинні знати, що з будь-якими питаннями і проблемами насамперед потрібно звертатись до сімейного лікаря чи дільничного терапевта, тобто лікаря первинної ланки. За необхідності, медпрацівник первинного рівня направлятиме пацієнтів на консультацію до вузьких фахівців. Після огляду невропатолога, хірурга, гастроентеролога чи ЛОРа хворий повинен обов’язково повернутись до свого лікаря для подальшого лікування і контролю. Сімейний лікар буде мати всю інформацію про історію хвороби людини, координувати лікування і нести персональну відповідальність за хворого.

Тепер лікарі первинки повинні більш активно працювати і з пацієнтами, і над підвищенням свого професійного рівня, вести роботу на випередження хвороби, залучати людей до профілактичних технологій. Такий підхід вимагає не тільки розширення кваліфікаційного рівня, а й зміни ставлення до пацієнта. Але за якісну роботу медичні працівники тепер можуть отримати достойну зарплату. Власне, в цьому основна відмінність сімейного лікаря від дільничного терапевта. У нього буде пряма зацікавле­ність більш якісно працю­вати і підвищувати свою кваліфікацію.

 

У зв’язку з такими нововведеннями, чи покращились показники здоров’я?

 

Основна робота лікарів первинної ланки спрямова­на на профілактику хвороб. І у цьому питанні у нас є певні досягнення. Так за ми­нулий рік зменшились на 3% виклики швидкої допомоги. Завдяки профоглядам покращився показник вияв­лення на ранніх стадіях он козахворювань та туберку­льозу.

 

Поділіться планами на найближчий час, на чому буде зосереджена основна увага в районі?

 

Плани стосуються чіткого відпрацювання маршруту пацієнта аби він був зруч­ним як для лікарів, так і для пацієнтів. Також в наступ­ному році маємо відкрити ще три амбулаторії - на ву­лиці Кла вдіївській, Туполєва та у мікрорайоні Галагани.

В амбулаторіях, які вже працюють в районі, органі­зуємо консультативні при­йоми вузьких фахівців — невропатологів, кардіологів, хірургів.

Влітку ми придбала най­сучасніший УЗД-апарат для дитячої поліклініки. Тепер крім звичайних обстежень черевної порожнини, щито­подібної залози у нас є мож­ливість робити УЗД серця маленьким діткам. Тому за­раз запроваджуємо програ­му оглядів всіх малюків до року з метою раннього вияв­лення ймовірних вад серця. У грудні запустимо в роботу рентгенологічний апарат в центрі ПМСД на вулиці Ку­чера.

Плануємо провести і ре­монтні роботи. Зокрема від­ремонтувати дахи в усіх лі­кувальних закладах. Най­ближчим часом завершимо ремонтні роботи і відкриємо водолікувальне відділення для дітей.

Триває робота над фор­муванням електронного реє­стру пацієнтів. Реєстр дозво­лить в короткі терміни мати всю інформацію про хворо­го, як теля стаціонарного лі­кування так і після консуль­тації у будь-якого фахівця.

Загалом, підсумовуючи, можу сказати, що працю­вати за новими правилами, навряд чи легше, але без­умовно ефективніше.

підготував Ігор Артюшенко

 

Джерело: журнал «Здоровье столицы»


Outdated Browser
Для комфортної роботи в Мережі потрібен сучасний браузер. Тут можна знайти останні версії.
Outdated Browser
Цей сайт призначений для комп'ютерів, але
ви можете вільно користуватися ним.
67.15%
людей використовує
цей браузер
Google Chrome
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
  • Linux
9.6%
людей використовує
цей браузер
Mozilla Firefox
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
  • Linux
4.5%
людей використовує
цей браузер
Microsoft Edge
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
3.15%
людей використовує
цей браузер
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
  • Linux