Портал в режимі тестування та наповнення
Меню
  • Доступність
  • A-
    A+
Святошинська районна в місті Києві державна адміністрація
офіційний вебпортал

Чи завжди поняття «Директор школи» дорівнює поняттю «Менеджер»?

Опубліковано 22 травня 2014 року о 14:44

Сучасність висуває нові вимоги школі, адміністрації, учителям - сьогодні це розхожа фраза в усіх документах про модернізацію. Поки ці вимоги як би висять у повітрі, і не існує жодних твердих інструкцій, одні керівники освітніх установ очікують роз'яснень, інші - формують своє розуміння й активно діють у розвитку свого розуміння

Очевидно одне, що з уведенням нової системи оплати праці та «подушного» фінансування шкіл, а в перспективі - можливості переходу у статус «автономної установи» зміни зачеплять усіх шкільних капітанів.

Фігура директора школи завжди на очах. Особливо, якщо вона яскрава та творча. Невипадково в роки перебудови зародилось багато шкіл, де авторами виступали прогресивні керівники зі своїми педагогічними ідеями. Вони були насамперед творчими лідерами, несли нове бачення освітнього процесу, мали особливу місію. Оскільки реалізувати себе можна було й у державній системі освіти, що тоді знаходилась у жалюгідному стані, недержавний сектор був мало затребуваний для експериментаторів, тому що там довелось би починати все з нуля. У державних освітніх установ уже був який-неякий дім, обладнання, педагогічний колектив. Про те, що треба вчитись менеджменту, ніхто особливо не замислювався, тому що навіть у бізнесі дійсних менеджерів було мало. Окремі експерименти з виборів директорів шкіл, коли керувати навчальним закладом приходили «варяги» - інженери, військові, були, скоріше, даниною моді на демократизацію.

Час має властивість змінюватись, природним чином держава стала більше поважати свої школи і після, як уявлялось багатьом чиновникам, широкої вольниці прийнялась наводити порядок. Будь-який дбайливий господар, особливо в ринковій економіці, не допустить, щоб від його імені хтось вирішував свої задачі без попереднього на те схвалення. Почались конфлікти, одні директори передових шкіл почали опонувати владі й пішли у глуху оборону, інші пристосувалися, знайшли компроміс. Адже кожному автору є що втрачати - насамперед роки багаторічної праці.

У педагогіці є аксіома: інтелект формується інтелектом, характер виховується характером, особистість формується особистістю, успішні діти виховуються успішним учителем. Тож якісний кадровий менеджмент, здійснюваний директором школи, стає запорукою успішного функціонування навчального закладу.

 

Джерело: управління освіти


Outdated Browser
Для комфортної роботи в Мережі потрібен сучасний браузер. Тут можна знайти останні версії.
Outdated Browser
Цей сайт призначений для комп'ютерів, але
ви можете вільно користуватися ним.
67.15%
людей використовує
цей браузер
Google Chrome
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
  • Linux
9.6%
людей використовує
цей браузер
Mozilla Firefox
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
  • Linux
4.5%
людей використовує
цей браузер
Microsoft Edge
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
3.15%
людей використовує
цей браузер
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
  • Linux