Дистанційна робота викладачів фортепіанного відділу КДМШ №29 (фото)




Пройшов місяць після переходу викладачів Київської дитячої музичної школи №29 відділу культури та охорони культурної спадщини на дистанційну роботу. Це був місяць переосмислення, пошуку нових форм роботи, налаштування робочого процесу. Тож, питання про розвиток навиків самостійної роботи, адекватного оцінювання свого виконання, визначення помилок та способів роботи над ними, стало більш важливим.
Вперше ми почули звучання інструментів на яких працюють вдома учні, на якому звучанні формуються слухові уявлення. Стали зрозумілими причини проблем із звуковеденням та тонкощами звучання. Для вирішення цих проблем були звернення до батьків про необхідність налаштування інструменту після карантину, бо в таких умовах продовження кропіткої роботи над звуковеденням, не є доцільним.
Дистанційні форми занять відкривають широкі можливості. Велике значення набуває робота з відео та аудіо матеріалами. Однією з форм роботи є запис (відео або аудіо) учнями виконаних завдань. Спільне прослуховування та розбір виконаних творів дає можливість адекватного сприйняття, бо реальне звучання дуже відрізняється від того, як чують себе учні безпосередньо під час виконання.
Також важливим стає наявність записів якісного звучання творів, які вивчаються. Тоді, учень самостійно має можливість визначити точність метро-ритму і висотності в творах. Якщо нема якісних записів творів на інтернет ресурсах, то викладач сам записує твори, що вивчаються учнем. Тільки власні слухові уявлення спонукають учня на виразну гру і на роботу над поліпшенням звучання. Своїми креативними поясненнями, своєю яскравою грою викладач може створювати нові можливості для розвитку учня, а сучасні можливості аудіо і відео запису допомагають учню організовувати свої заняття. Під час таких занять, з активним слуханням, в учня вдосконалюється і художня, і технічна сторона виконання.
Отже, за нових вимог у вирішенні завдань дистанційного навчання, викладач спрямовує всі сили на пошук та впровадження новітніх прийомів викладання, для забезпечення якісного та цікавого навчання. І безумовно, як доцільні та ефективні, деякі форми роботи повинні залишитися в творчих доробках і після припинення карантину.
Джерело: відділ культури та охорони культурної спадщини Святошинської РДА.