Досвід використання «СУ ДЖОК» терапії вихователями дошкільного навчального закладу № 789
Мета впровадження цієї технології в систему оздоровчої роботи дошкільного закладу – підвищення захисних сил організму, зменшення захворюваності серед вихованців, активізації психічних процесів, зокрема для концентрації уваги, розвитку мовлення, мислення; відновлення фізичних сил організму та зняття напруги.
“СУ” - кисть руки, долоня; “ДЖОК” - стопа. На кистях і стопах розташовуються системи високоактивних точок, які відповідають всім органам і ділянкам тіла. Їх стимуляція здійснює оздоровчий та профілактичний вплив на організм людини. Точки розташовуються в чіткій послідовності, відображуючи в зменшеному вигляді анатомічну будову організму. Великий палець – голова, вказівний та мізинець – руки, середній та безіменний – ноги.
У дошкільному закладі № 789 Су Джок терапія здійснюється за допомогою такого обладнання, як масажні палички, кільця, «каштанчики» («їжачки»).
Масаж проводиться 2-3 рази протягом дня, тривалість – від 5 до 15хвилин.
Комплекси вправ виконуються під релаксаційні музичні твори, у формі ігор, казок, віршів.
№ з/п |
Особливості організації та форми роботи |
Мета впровадження |
Очікувані результати |
1. |
Перед та протягом про-ведення занять з образот-ворчого мистецтва, органі-зованої мовленнєвої, пізна-вальної, фізичної діяльності |
Знятття напруги, запобігання перевтомленню дитячого організ-му, підвищення імунітету |
Уникнення перевтоми дрібних м’язів кисті рук, активізація процесів мовлення,мислення, підвищення пізнаваль-ної активності, отри-мання загально зміцнюючого ефекту
|
2. |
Після проведення ГПДС, перед вправами на профілак-тику плоскостопості |
Адаптація після денного сну,поси-лення захисних сил організму |
Покращення самопо-чуття дітей, прискорення пробудження всіх систем організму, прилив сил
|
3. |
У поєднанні з релаксацій-ними вправами психогімнас-тикою, кольоротерапією |
Зняття психоло- гічної та фізичної напруги, отри-мання оздоров-чого ефекту |
Запобігання нервовим перезбудженням дітей, зміцнення їх психіки, загальне оздоровлення організму |
Розпочинати впроваджувати елементи Су Джок масажу можна з дітьми 2-3х років індивідуально, невеликими підгрупами по 3-5 малят, використовуючи «каштанчики» («їжачки») різних кольорів, обігруючи потішки та забавлянки або розповідаючи казку (тривалість – до 5хвилин). Залучати більшу кількість малят до одночасних сеансів слід з 3-4 річного віку, урізноманітнивши обладнання масажними паличками (тривалість 5-10 хвилин). Вправи з масажними кільцями можна пропонувати дітям лише 4-5 років, коли покращується дрібна моторика пальців та достатньо розвинена координація рухів. В цьому віці малюки вже здатні сприймати завдання, вправи у віршованій формі й чітко їх виконувати (тривалість збільшується до 15 хвилин).
Кільце одягають на палець та прокочують вздовж пальця руки. Рух масажера повинен бути безболісним та супроводжуватися незначним почервонінням шкіри. Масажні палички (стрижні) утримують між долонями та прокочують вздовж, також його можна використовувати для масажу ступні, поклавши стрижень на підлогу та прокочуючи його вперед-назад.
Ця технологія не має протипоказань до застосування, не завдає шкоди здоров’ю при не правильному здійсненні масажу вона просто не ефективна. Обладнання доступне та просте у використанні.
Джерело: управління освіти.