Експериментальна діяльність у спеціальній школі-інтернаті № 16
На засіданні експертної комісії в Інституті післядипломної педагогічної освіти Київського університету імені Бориса Грінченка, яке відбулося 12 лютого, було затверджено звіт про перебіг та результати дослідно-експериментальної роботи Київської спеціальної школи-інтернату № 16, де був презентований результат І етапу проведення дослідно-експериментальної роботи за темою: «Формування інноваційного корекційно-розвивального освітнього простору спеціальної школи». Науковим керівником дослідно-експериментальної роботи була Макарчук Н. О. – заступник директора Інституту спеціальної педагогіки АПН України, завідувач лабораторії олігофренопедагогіки, к. п. н.
Метою дослідно-експериментальної роботи було теоретичне розроблення, експериментальна перевірка та апробація у практиці діяльності освітньої установи моделі інноваційного корекційно-розвивального освітнього простору спеціальної школи (для дітей з легкою та помірною розумовою відсталістю).
У результаті дослідно-експериментальної роботи Київської спеціальної школи-інтернату № 16 на першому етапі було підготовлено пакет документів і започатковано проведення ДЕР регіонального рівня, здійснено діагностику й підготовку педагогів до роботи в експериментальному режимі за темою дослідження.
Одержані результати засвідчили, що експериментальна робота сприяє осучасненню корекційно-розвивального освітнього простору спеціальної школи (для дітей з легкою та помірною розумовою відсталістю) і має позитивний вплив на підвищення фахового рівня педагогів, активізацію інноваційної діяльності вчителів.
Директором навчального закладу Н. Нікуленковою були озвучені завдання, які заклад планує реалізувати на IІ (формувальному) етапі дослідно-експериментального дослідження:
- Створення банку педагогічних ідей;
- Презентування експериментальних робочих планів, змісту спеціальної освіти;
- Апробація окремих програм;
- Проведення семінарів з обміну досвідом між педагогами-учасниками експерименту;
- Організація постійно діючого консультативного пункту для педагогів-учасників експерименту;
- Моніторинг ефективності та доцільності застосування окремих програм та модулів;
- Розробка окремих програм та модулів;
- Узагальнення результатів моніторингу прогресу учнів та оформлення відповідних довідок.
Джерело: спеціальна школа-інтернат № 16.