«Інформаційні технології в системі управлінської діяльності школи» - педагогічна рада в СЗШ № 35 (фото)


«...Управління школою – це особлива діяльність, в якій її суб’єкти за допомогою планування, організації, керівництва і контролю забезпечують організованість (інтегрованість) спільної взаємодії учнів, педагогів, батьків, персоналу, що обслуговує, і її спрямованість на досягнення освітніх цілей і цілей розвитку школи»
В.С.Лазарєв
ХХІ століття диктує свої умови у різних сферах діяльності людини, в тому числі і в управлінні. Ми усвідомлюємо, що одним із шляхів підвищення ефективності управління школою є застосування інтерактивних методів управління, які сприятимуть розвитку знань, практичних умінь та навичок, взаємодії всіх учасників навчально-виховного процесу, а отже – участі в управлінні школою, активній позиції в ухваленні управлінських рішень.
В жовтні 2015 року в середній загальноосвітній школі № 35 пройшло засідання педагогічної ради на тему «Інформаційні технології в системі управлінської діяльності школи».
Заступник директора Саранчук Оксана Миколаївна у своєму виступі зробила акценти: «Успішне розв’язання завдань управління навчальними закладами і системою освіти в цілому, організація процесу навчання і його забезпечення навчально-методичними матеріалами, планування й організація позаурочних заходів нині практично не можливе без використання інформаційних технологій. Інформаційні технології дають змогу підняти на якісно новий рівень освітні процеси, пов’язані з вимірюванням навчальних досягнень, тестуванням і організацією на його основі принципово нових підходів до формування контингенту для навчання у ВНЗ».
Потрібно зазначити, що адміністрація школи використовує інформаційні технології для надання інформації у відділ освіти електронною поштою, написання наказів, довідок, формування звітів, опрацювання нормативно-правової документації із використанням ресурсів Інтернету, при оформленні ділової документації; при проведенні контрольно-аналітичної діяльності: підготовці схем аналізу, обробці даних, побудові графіків, діаграм; атестації педагогічних працівників; написанні звітів; розробці презентацій до семінарів, конференцій. Педагогічний колектив школи застосовує інформаційні технології при проведенні батьківських зборів.
Крім того, в управлінській діяльності відіграє важливу роль веб-сайт школи. На сайті розміщено багато корисної інформації для вчителів, учнів, батьків, громадськості. Школа нагороджена дипломами як лауреат конкурсів на кращий веб-сайт навчального закладу в номінаціях: «Веб-сайт – обличчя успіху» та «Популярність в соціальних мережах».
Під час педагогічної ради заступник директора Пономаренко Оксана Михайлівна зробила глибокий аналіз проведеного моніторингового дослідження серед педагогічного колективу школи з приводу виявлення рівня сформованості інформаційно-комунікативної компетентності вчителя та готовності вчителів до інноваційної діяльності.
Вона зазначила, що аналіз анкетування показав, що 87% опитаних вчителів потребу в інноваціях оцінили, як «високу» та що більшість вчителів мають в основному середній та достатній рівні сформованості ІКТ. Загалом педагоги школи готові до змін, зокрема до запровадження сучасних форм і методів навчання та перехід до використання сучасних інформаційних технологій. Свою здатність до інноваційної діяльності 75% педагогів оцінили, як «високу». Результати опитування вчителів засвідчили, що більшість вчителів використовують на уроках новітні інформаційні технології, проте частина опитаних не використовує їх систематично. Дослідження зумовило посилення мотивації вчителів щодо використання ІКТ у навчальному процесі.
Основні напрямки використання інформаційних технологій у роботі вчителів у своєму виступі окреслила голова методичного об’єднання вчителів математичних наук Олійник Людмила Володимирівна.
Підводячи підсумки роботи педагогічної ради, директор школи Віталій Васильович Зорін зазначив, що впровадження інформаційних технологій в управлінській діяльності навчального закладу дає підстави зробити наступний висновок: використання інформаційних технологій в управлінні навчальним закладом, як і в управлінні освітою, в цілому є необхідною складовою організації управління школою та і управління системою освіти в державі.
Джерело: середня загальноосвітня школа № 35.