Інновації соціально-психологічної служби (фото)


28 березня 2019 року в Святошинському районному центрі соціальних служб для сім’ї, дітей та молоді пройшов семінар на тему: «Інновації соціально-психологічної служби» для спеціалістів психологічної служби закладів освіти Святошинського району м. Києва. В семінарі брали участь Дружинська Олександра Вячеславівна, директор Святошинського районного центру соціальних служб для сім’ї, дітей та молоді, Совенко Лариса Петрівна, методист НМЦ управління освіти, молоді та спорту Святошинської РДА м. Києва.
У вступному слові Совенко Л.П. привітала учасників заходу з початком роботи, ознайомила присутніх з планом роботи та запрошеними спеціалістами для участі в заході, побажала плідної та натхненної роботи та підкреслила, що інновація – це покращення, тобто будь-яка інновація може існувати тоді, якщо вона сприяє вдосконаленню освітнього процесу. Результатом введення інновації повинні стати якісні зміни в діяльності учня, вчителя, адміністрації. Головним критерієм інновації є її вплив з метою поліпшення фізичного, психічного здоров’я учасників освітнього процесу.
Дружинська Олександра Вячеславівна, директор ЦСССДМ відзначила, що психологічна служба освітніх закладів потребує мобілізації зусиль для пошуку способів самовдосконалення професійної майстерності в умовах сьогодення. Сучасні умови інноваційної діяльності закладів освіти впливають на зміни акцентів у діяльності соціально-психологічної служби. Розвиток готовності до впровадження інновацій є основним завданням діяльності практичного психолога та соціального педагога. Необхідно створити програму дій, згідно з якою учаснику освітнього процесу змінять роль виконавця на роль творця інноваційних процесів.
Совенко Лариса Петрівна, методист НМЦ розкрила тему семінару-практикуму: «Інновації соціально-психологічної служби» та наголосила, що метою психолого-педагогічного супроводу вчителя є забезпечення психологічної підтримки інноваційної діяльності та розвиток його психологічної готовності до інноваційної діяльності. Важливим завданням психолога стає сприяння у створенні умов для здійснення інновації: мотивація на трансформацію та осучаснення педагогічного досвіду, індивідуальне консультування вчителів-новаторів, створення системи вправ для вчителя на подолання психологічних бар’єрів під час впровадження інновації, використання віртуального хмарного середовища для спільної діяльності, виконання педагогічних проектів у системі діяльності інноваційного закладу.
Присутні на семінарі практичні психологи та соціальні педагоги презентували свої програми подані до експертної комісії ІППО ім. Бориса Грінченка та методики в роботі освітніх закладів в умовах Програми «Нова українська школа». Учасниками семінару було проаналізовано зміст, напрями і особливості інноваційної діяльності практичних психологів та соціальних педагогів які атестуються в 2018-2019 навчальному році на вищу категорію та звання психолог-методист.
Підводячи підсумки семінару-практикуму Лариса Петрівна, та підкреслила, що у процесі діяльності практичному психологу та соціальному педагогу потрібно формувати інноваційний потенціал власної особистості. Інноваційним потенціалом є сукупність соціокультурних і творчих характеристик його особистості, готовність до удосконалення власної професійної діяльності, що є бажання і можливості розвивати свої інтереси, уявлення, здатність шукати і знаходити власні шляхи оптимізації процесу соціально-психологічної допомоги особистості. Високий рівень розвитку інноваційного потенціалу психолога-практика та соціального педагога є однією з найважливіших умов його професійного становлення до роботи.
Джерело: управління освіти, молоді та спорту.