Інтервізія професійної діяльності практичних психологів (фото)
5 грудня 2013 року в районному управлінні освіти відбулося засідання інтервізійної групи практичних психологів з питань супроводу випадків травмування учнів, які відбулися в навчальному закладі під час деструктивного вирішення конфліктного перебігу з’ясування взаємостосунків між учнями.
В розглянутих ситуаціях учасниками бійок були діти як молодшого шкільного віку так і підлітки.
В одному випадку учні початкового віку зчинили бійку в туалеті під час уроку, з метою відстоювання лідерської позиції в класі від претензій «новенького» хлопчика. В результаті бійки у «новенького» хлопчика струс мозку. Під час спілкування психолога з учнями та їх батьками була запропонована корекційна допомога з метою зниження агресивності в дітей.
Проте батьки не визнали «внеску» власної дитини в деструктивний перебіг конфлікту і відмовилися від корекційної допомоги психолога апелюючи виною іншої дитини в даній ситуації.
Занепокоєння психологів викликало нехтування класоводами своїми професійними обов’язками, не виконання рекомендацій, наданих психологом, не достатність допомоги заступника з навчально-виховної роботи початкової школи «молодим» фахівцям.
Подальшу роботу психолога з класом, колеги рекомендували направити на розвиток конструктивних навичок подолання конфліктних ситуацій, розширення арсеналу вмінь комфортної комунікативної взаємодії між учнями.
Заняття мають проводитися з поділом учнів класу на дві підгрупи та використанням ігрових інтерактивних методів роботи, арт-терапевтичних, казко-терапевтичних прийомів.
Інший випадок ілюструє нестримне бажання дівчаток-підлітків самоствердитися серед однокласників та старших за віком хлопців, не завжди за допомогою соціально схвальних вчинків. В результаті провокувань хлопця, дівчина отримує в обличчя кулаком зі зламом носового хрящу.
Але травмування однокласниці, виховні бесіди класного керівника, соціального педагога з класом, не зупиняють інших дівчат того ж класу продовжувати «залицятися» до хлопців, приносячи до школи холодну зброю або використовуючи ненормативну лексику.
Депресивний стан мами, викликаний трагічною втратою батька дівчинки, її непослідовність в застосуванні виховних впливів, стала на заваді можливості активного підключення родини до корекції вад особистісного розвитку учениці.
Учасники інтервізійної групи запропонували психологу школи працювати з усіма дівчатами класу в напрямку формування сексуальної культури та конструктивних комунікативних навичок. Поряд з тим, не припиняти консультувати і надавати рекомендації класному керівникові, компенсуючи під час розвивальної роботи наявні в неї індивідуальні особливості, пов’язані з емоційною відстороненістю від міжособистісної взаємодії з класним колективом, налаштованістю на формальні стосунки з підлітками. Обов’язковим є також ознайомлення адміністрації закладу з одною із причин підвищеної конфліктності в класі, яка пов’язана зі стереотипним ставленням класного керівника до своїх посадових обов’язків.
Потребує перегляду посадова інструкція класного керівника, з обов’язковим внесенням пункту про ведення «щоденника класного керівника».
В Щоденнику має бути зафіксовано не лише проведення виховної години один раз на тиждень, а і всі інші індивідуальні та групові види виховної роботи із загальною кількості 4,5 години на тиждень (0,25 ставки педагогічного навантаження).
Адміністраціям навчальних закладів рекомендовано переглянути управлінські рішення щодо не завжди відповідального ставлення класоводів і класних керівників до виконання своїх посадових обов’язків, які призвели до травмування дітей в школі.
Джерело: управління освіти Святошинського району.