Логопедична реабілітація (фото)
З метою виконання соціальних ініціатив Президента України у відділенні соціально-медичної реабілітації дітей з дитячим церебральним паралічем, розумово відсталих дітей та дітей з ураженням центральної нервової системи з порушенням психіки Територіального центру соціального обслуговування Святошинського району м. Києва постійно з дітьми-інвалідами з порушенням мовлення проводиться логопедична реабілітація.
Дефекти мови спричиняються недостатністю мовних навичок і порушеннями моторики органів мовлення. Види дефектів можуть бути найрізноманітнішими – від поганої вимови деяких звуків до повної нездатності розуміти і використовувати мову або розладів орально-моторних механізмів мовлення. Дефекти мови можуть викликатися втратою слуху, неврологічними розладами, затримками психічного розвитку, травмами мозку, дією хімічних і наркотичних речовин, фізичними вадами (розщілини губи і піднебіння), невикористанням мови.
У системі реабілітаційної роботи з дітьми, хворими на церебральний параліч, важливе місце посідає корекція і розвиток їхнього мовлення. Мовленнєві порушення у дітей з церебральним паралічем потребують комплексної і систематичної роботи, спрямованої як на корекцію фонетико-фонематичних розладів, так і на розвиток лексики і граматичних умінь та навичок.
Логопедична корекція – це організована спеціальним чином педагогічна допомога, яка носить диференційований характер з урахуванням різновиду порушень, а також сукупність спеціальних методів та прийомів надання допомоги дітям, які мають відхилення у мовленнєвому розвитку.
При роботі з мовними порушеннями основними завданнями логопеда є: виявлення причини мовного недорозвинення, коректування процесів, що викликають мовний дефект; коригування мовного дефекту.
У комплекс корекційно-розвиваючих заходів, здійснюваних логопедом включені:
- логопедичний масаж;
- пасивно-активна гімнастика мімічних м‘язів і артикуляційного апарату;
- вправи для розвитку мовного дихання;
- корекція звукові мови, фонетична ритміка, формування елементарної фрази з 2 – 3 складів, формування доступних граматичних категорій;
- розвиток дрібної моторики рук ( ритму і координації рухів).
У дітей з церебральним паралічем особливої уваги потребує розвиток та вдосконалення моторики.
Джерело: УПСЗН Святошинського району.