Майже 300 тисяч корекційних індивідуальних та групових занять та консультацій провели психологи й педагоги системи освіти столиці з початку повномасштабного вторгнення
Із початку повномасштабного вторгнення працівники психологічної служби у сфері освіти опрацювали близько 270 тисяч звернень, а інклюзивно-ресурсні центри (ІРЦ) надали понад 19 тисяч психолого-педагогічних та корекційно-розвиткових індивідуальних послуг. Про це повідомив заступник голови Київської міської державної адміністрації Валентин Мондриївський.
«Із початку повномасштабного вторгнення збільшилась кількість сімей, які звертаються до спеціалістів щодо психологічно-педагогічної допомоги та підтримки дітей. Більшість із цих сімей мають статус внутрішньо переміщених осіб. Психологи, соціальні педагоги та фахівці ІРЦ використовують у своїй роботі з дітьми методики арттерапії, іграшкової терапії, зокрема всесвітньовідому методику Хібукі-терапії, методи роботи із психологічною травмою, горем, втратою та іншими», – зазначив Валентин Мондриївський.
Він додав, що педагоги та психологи столиці для подолання викликів воєнного часу підвищують свою кваліфікацію, опановуючи нові методики та практики та напрацьовують свої власні.
У Центрі професійного розвитку педагогічних працівників м. Києва освітяни проходять навчання за програмою Ізраїльської Коаліції Травми з надання першої психологічної допомоги учасникам освітнього процесу, працюють групи «Психосоціальної підтримки» з використанням методів арттерапії, індивідуальні та групові консультації.
«Сьогодні вкрай важливо забезпечити психологічну стійкість усіх учасників освітнього процесу, надати як дітям, так і дорослим психологічну підтримку, навчання та достовірне своєчасне інформування. Науково-методичний центр практичної психології і соціальної роботи Інституту післядипломної освіти Київського університету імені Бориса Грінченка розробив модулі підвищення кваліфікації щодо надання першої психологічної допомоги, розвитку стресостійкості та резильєнтності, профілактики булінгу і домашнього насильства в освітньому середовищі, попередження емоційного вигорання педагогів, впровадження ненасильницького спілкування (ННС) в закладах освіти. Також розпочато створення кімнати ментального здоров’я для педагогічних працівників, дітей та їхніх батьків для психологічного розвантаження», – підкреслив Валентин Мондриївський.
Окрім того, психологи Інституту післядипломної освіти надають безоплатні психологічні консультації. Освітяни можуть записатися на консультацію за посиланням.
Батьки можуть отримати послугу фахівців ІРЦ для проведення комплексної психолого-педагогічної оцінки розвитку дитини, зареєструвавшись в автоматизованій системі АС «ІРЦ» за посиланням: https://ircenter.gov.ua/.
Інформуємо, що інклюзивно-ресурсні центри м. Києва продовжують надавати корекційно-розвиткові послуги дітям з особливими освітніми потребами раннього та дошкільного віку, які не відвідують заклади дошкільної освіти, а також учням закладів загальної середньої освіти, які здобувають освіту у формі педагогічного патронажу (індивідуальна форма навчання).
Інклюзивно-ресурсні центри міста Києва:
1) ІРЦ № 1 Голосіївського району;
2) ІРЦ № 2 Дарницького району;
3) ІРЦ № 3 Деснянського району;
4) ІРЦ № 4 Дніпровського району;
5) ІРЦ № 5 Оболонського району;
6) ІРЦ № 6 Печерського району;
7) ІРЦ № 7 Подільського району;
8) ІРЦ № 8 Святошинського району;
9) ІРЦ № 9 Солом’янського району;
10) ІРЦ № 10 Шевченківського району;
11) ІРЦ № 11 Дарницького району;
12) ІРЦ № 12 Деснянського району;
13) ІРЦ № 13 Дніпровського району;
14) ІРЦ № 14 Оболонського району.
Отримати інформацію щодо підвищення кваліфікації можна в Центрі професійного розвитку педагогічних працівників.