Методичні рекомендації організації освітньої роботи в літній оздоровчий період в дошкільних навчальних закладах
Діяльність дошкільних навчальних закладів у літній період спрямовується на організацію змістовного різноманітного буття з метою оздоровлення дітей; забезпечення активного відпочинку; закріплення, уточнення, розширення знань, набутих упродовж навчального року; збагачення досвіду застосування практичних умінь, навичок у процесі різних видів дитячої діяльності.
З метою організації успішного літнього відпочинку та оздоровлення дітей в умовах дошкільного навчального закладу проводиться відповідна підготовча робота, яка передбачає:
- заслуховування питання про особливості організації та змісту освітньої, оздоровчої роботи у літній оздоровчий період на засіданні педагогічної ради ДНЗ (НВК «ДНЗ-ЗНЗ»);
- інструктаж педагогічних, медичних працівників і технічного персоналу закладу з питань безпеки життєдіяльності дітей, пожежної безпеки, охорони праці;
- консультації для вихователів та спеціалістів закладу з питань здійснення роботи в літній оздоровчий період;
- інформування батьків про особливості перебігу літнього оздоровлення у ДНЗ;
Працівникам дошкільного закладу необхідно організувати цілоденне перебування дітей на свіжому повітрі, відповідну віку тривалість денного сну та різних видів відпочинку. Адже повітря, сонце, вода, підвищення рухової активності дітей, збагачення харчування фруктами, овочами, ягодами – чинники, що забезпечують позитивний вплив на стан здоров’я дошкільників.
Виключенням для довготривалого перебування малюків на свіжому повітрі можуть стати несприятливі умови: сильний вітер, температура повітря більше 35 градусів у затінку, злива, гроза.
Основна мета роботи вихователів в літні місяці полягає у забезпеченні оздоровлення, збереження життя дітей та організації активної, змістовної, різноманітної дитячої діяльності.
Дорослому необхідно забезпечити чергування спокійної та рухливої діяльності, правильний розподіл фізичного навантаження протягом дня.
Під час ранкового прийому доцільно залучати дітей до різноманітних видів діяльності, які дозволяють підвищити працездатність дитячого організму: бесіди з дітьми, індивідуальна робота, спостереження за об’єктами і явищами довкілля, дидактичні, рухливі, конструкторсько-будівельні ігри, трудові доручення і чергування, різноманітна самостійна діяльність з прищепленням навичок самообслуговування.
У ранкові години після сніданку з дітьми проводиться організована навчальна діяльність у формі занять різного спрямування: фізичного, пізнавального, мовленнєвого, художньо-естетичного. Використовуються тематичні, комплексні, інтегровані заняття, спрямовані на закріплення і використання дітьми набутих знань і вмінь.
Упродовж дня з дітьми різних вікових груп організовують ігри (увагу слід звернути на рухливі, спортивні, народні ігри, ігри з піском та водою, конструкторсько-будівельні ігри); різновиди театралізованої діяльності; різновиди праці; форми навчально - виховної діяльності з активізації пізнавальної активності дітей; самостійна діяльність дітей; індивідуальна робота; читання, розповідання; музичні та фізичні розваги.
Для організації плідної життєдіяльності дітей необхідно продумати умови для виникнення самодіяльності та розвитку сюжетно-рольових, творчих ігор, прийоми, мотивацію навчання та трудової діяльності.
Оздоровчий вплив перебування на свіжому повітрі залежить від правильно організованої рухової активності дошкільників, яка в організованих формах діяльності повинна складати не менш ніж 50 % всього об’єму добової рухової активності.
Джерело: управління освіти