Місце та роль бібліотеки в формуванні сучасного інформаційного середовища
Інформаційне середовище загальноосвітнього навчального закладу являє собою сукупність інформаційних ресурсів, використання комп’ютерної техніки і систем зв’язку для створення пошуку, одержання, накопичення, збереження, захисту та поширення інформаційних ресурсів.
Важливе місце у формуванні інформаційного середовища в школі посідає шкільна бібліотека, метою діяльності якої є забезпечення інформаційних потреб учнів та вчителів, пошук та надання інформації користувачам.
Створення інформаційного середовища в школі розпочинається перш за все із встановлення техніки: комп’ютера, принтера, сканера, інтерактивної-дошки, вибору програм, підключення до Інтернет.
Найважливіший етап – створення електронного каталогу, занесення карток усіх наявних каталогів і картотек у бібліотеці в електронну форму. Важливим питанням сьогодення є кооперування, інтеграція зусиль при створенні електронного каталогу шкільної бібліотеки.
Розвиток інформаційного середовища в школі передбачає обов’язкове навчання всіх користувачів бібліотеки навикам інформаційної культури.
Критерії інформаційної культури:
вміння адекватно здійснювати пошук необхідної інформації;
вміння адекватно підбирати і оцінювати інформацію;
наявність комп’ютерної графіки.
Основні форми навчання: лекція, демонстрація, семінар-тренінг, консультація, друковані матеріали, екскурсії, вікторини, конкурси.
Складові інформаційної культури: комп’ютерна грамотність, медіакомпетенція, бібліотечно-бібліографічна грамотність, культура читання.
Система освіти ґрунтується на таких засадах: навчання - не мета, а засіб розвитку і виховання дітей. Сучасність, поширеність інформації є лише з одним з аспектів часових вимог, але потреба мати найостаннішу, найсучаснішу інформацію висуває її на перше місце.
Джерело: управління освіти