Портал в режимі тестування та наповнення
Меню
  • Доступність
  • A-
    A+
Святошинська районна в місті Києві державна адміністрація
офіційний вебпортал

На засіданні колегії Святошинської районної в місті Києві державної адміністрації розглянули стан додержання антикорупційного законодавства та заходи у сфері протидії корупції

Опубліковано 19 травня 2014 року о 15:05

Роз’яснення щодо адміністративних корупційних правопорушень та відповідальність за їх вчинення надав заступник начальника відділу боротьби з корупцією управління по боротьбі з організованою злочинністю Головного управління Міністерства внутрішніх справ України в  місті Києві Віталій Леонідович Станжицький.

Він повідомив, що Закон України «Про засади запобігання і протидії корупції» встановлює певні норми та заборони для державних службовців та інших суб’єктів відповідальності за корупційні адміністративні правопорушення, а відповідальність за їх вчинення визначається іншим нормативно-правовим актом – Кодексом України про адміністративні правопорушення, тобто норми вказаного Закону є банкетними, в частині відповідальності відсилаючи ми до іншого нормативно-правового акту.

Так, Кодексом України про адміністративні правопорушення передбачено відповідальність за порушення обмежень щодо сумісництва та суміщення з іншими видами діяльності, обмежень щодо сумісництва та суміщення з іншими видами діяльності, обмежень щодо одержання дарунка (пожертви), порушення вимог фінансового контролю, порушення вимог щодо повідомлення про конфлікт інтересів.

Віталій Леонідович нагадав, що суб’єкти декларування, зобов'язані щорічно до 1 квітня подавати за місцем роботи (служби) декларацію про майно, доходи, витрати і зобов'язання фінансового характеру за минулий рік. Суб’єкти декларування, які не мали можливості подати до 1 квітня за місцем роботи (служби) декларацію про майно, доходи, витрати і зобов'язання фінансового характеру за минулий рік через перебування у відпустці у зв'язку з вагітністю та пологами або для догляду за дитиною, через тимчасову непрацездатність, перебування за межами України, під вартою, подають таку декларацію за звітний рік до 31 грудня. Суб’єкти декларування, які звільняються або іншим чином припиняють діяльність, пов’язану з виконанням функцій держави або місцевого самоврядування, подають декларацію про майно, доходи, витрати і зобов’язання фінансового характеру за період, не охоплений раніше поданими деклараціями. Суб’єкти декларування, які звільнилися або іншим чином припинили діяльність, пов’язану з виконанням функцій держави або місцевого самоврядування, зобов’язані протягом одного року подавати за своїм останнім місцем роботи (служби) декларацію про майно, доходи, витрати і зобов’язання фінансового характеру за минулий рік за формою і в порядку, визначеними законом.

Серед адміністративних правопорушень, за які передбачається відповідальність, є також незаконне використання інформації, що стала відома особі у зв'язку з виконанням службових повноважень та невжиття заходів щодо протидії корупції.

Віталій Леонідович акцентував увагу присутніх, що згідно частини сьомої статті 5 Закону України «Про засади запобігання і протидії корупції» визначає, що : «Посадові і службові особи державних органів, органів влади Автономної Республіки Крим, посадові особи місцевого самоврядування, юридичних осіб публічного права, їх структурних підрозділів у разі виявлення корупційного правопорушення чи одержання інформації про вчинення такого правопорушення працівниками відповідних державних органів, органів влади Автономної Республіки Крим, органів місцевого самоврядування, юридичних осіб публічного права, їх структурних підрозділів зобов'язані у межах своїх повноважень ужити заходів щодо припинення такого правопорушення та негайно письмово повідомити про його вчинення спеціально уповноважений суб'єкт у сфері протидії корупції.»

Тобто законодавець передбачив, що за певних умов посадова чи службова особа має діяти виключно так, як передбачено Законом, а в разі невжиття такою особи прямо передбачених Законом заходів така особа підлягає відповідальності за ст. 172-9 КУпАП.

Це також стосується, наприклад вимоги щодо звільнення особи, притягнутої судом до кримінальної або адміністративної відповідальності за корупційні правопорушення, пов’язані з порушенням обмежень, передбачених Законом України «Про засади запобігання і протидії корупції», в триденний строк з дня отримання органом, де працює така особа, відповідного судового рішення.

На сьогоднішній день існують непоодинокі випадки виявлення керівниками органів державної влади, установ, організацій або їх службою безпеки фактів скоєння фактично корупційних правопорушень або одержання інформації про такі правопорушення з подальшим врегулюванням такого конфлікту шляхом звільнення особи з посади без будь-яких повідомлень. Це стосується, наприклад, одержання інформації про факт одержання неправомірної вигоди підлеглим працівником, якого за наслідками службового розслідування звільняють з роботи.

Законом України «Про засади запобігання і протидії корупції», зокрема статтею 10 визначено ряд обмежень для осіб, які звільнилися з посад або припинили діяльність, пов'язану з виконанням функцій держави, місцевого самоврядування, але прямої відповідальності за порушення цих норм законодавцем не встановлено.

 

Джерело: відділ з питань внутрішньої політики та зв’язків з громадськістю


Outdated Browser
Для комфортної роботи в Мережі потрібен сучасний браузер. Тут можна знайти останні версії.
Outdated Browser
Цей сайт призначений для комп'ютерів, але
ви можете вільно користуватися ним.
67.15%
людей використовує
цей браузер
Google Chrome
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
  • Linux
9.6%
людей використовує
цей браузер
Mozilla Firefox
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
  • Linux
4.5%
людей використовує
цей браузер
Microsoft Edge
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
3.15%
людей використовує
цей браузер
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
  • Linux