Портал в режимі тестування та наповнення
Меню
  • Доступність
  • A-
    A+
  • Стара версія
Святошинська районна в місті Києві державна адміністрація
офіційний вебпортал

Начальник управління Державної казначейської служби України у Святошинсько району м. Києва інформує про стан фінансово-бюджетної дисципліни

Опубліковано 28 березня 2014 року о 09:35

У відповідності до Бюджетного Кодексу України та Положення про Управління Державної казначейської служби України у Святошинському районі м. Києва, затвердженого наказом Державної казначейської служби України від 21.11.2011 № 104 та повноважень, визначених цим Положенням стан фінансово-бюджетної дисципліни підприємств, установ та організацій, які передані до сфери управління Святошинської районної в м. Києві державної адміністрації за підсумком роботи у II півріччі 2013 року можна охарактеризувати, насамперед, дотриманням вимог бюджетного законодавства та нормативно-правових актів, які використовуються в процесі розрахунково-касового обслуговування розпорядників, одержувачів бюджетних коштів та інших клієнтів, здійснення попереднього та поточного контролю при оплаті рахунків.

З метою запобігання фактам незаконного, неефективного та не результативного використання бюджетних коштів, бюджетна установа повинна дотримуватись граничних обсягів витрат на придбання окремих видів товарів та послуг, лімітів щодо їхньої кількості та обсягів.

Для забезпечення економного витрачання державних коштів установлено граничні суми на придбання легкових автомобілів, меблів, іншого обладнання та устаткування, комп'ютерів, придбання й утримання мобільних телефонів державними органами, а також установами та організаціями, які утримуються за рахунок державного бюджету, республіканського Автономної Республіки Крим і місцевих бюджетів, затверджені постановою Кабінету Міністрів України від 04 квітня 2001 року № 332 зі змінами.

З 12 березня 2014 року почала діяти Постанова Кабінету Міністрів України від 01.03.2014 № 65 «Про економію державних коштів та недопущення втрат бюджету». У відповідності до п.13.1. постанови рекомендувати з урахуванням затверджених цією постановою заходів органам місцевого самоврядування – затвердити протягом місяця заходи щодо економного та раціонального використання бюджетних коштів.

Бюджетні установи мають забезпечити дотримання вимог статті 51 Бюджетного кодексу в частині укладання договорів за кожним видом енергоносіїв у межах, установлених відповідним головним розпорядником бюджетних коштів, обґрунтованих лімітів споживання та бюджетних асигнувань, установлених кошторисом та проведення у повному обсязі розрахунків за електричну та теплову енергію, водопостачання, водовідведення, природний газ, не допускаючи утворення простроченої кредиторської заборгованості. Розпорядники бюджетних коштів не повинні допускати виникнення простроченої кредиторської заборгованості.

Відповідно до частини 4 статті 51 Кодексу, за наявності простроченої кредиторської заборгованості із заробітної плати (грошового забезпечення), стипендій, а також за спожиті комунальні послуги та енергоносії розпорядники бюджетних коштів у межах бюджетних асигнувань за загальним фондом не беруть бюджетні зобов’язання та не здійснюють платежі за іншими заходами, пов'язаними з функціонуванням бюджетної установи (крім захищених видатків бюджету, визначених статтею 55 цього Кодексу), до погашення такої заборгованості.

Відповідно до абзацу четвертого пункту 2.1 Порядку реєстрації та обліку бюджетних зобов’язань розпорядників бюджетних коштів в органах Державної казначейської служби України, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 02 березня 2012 року № 309 (далі – Порядок 309), обсяг бюджетних зобов’язань, узятих установою протягом бюджетного періоду, повинен забезпечити зменшення рівня заборгованості за бюджетними зобов’язаннями минулих періодів та недопущення виникнення заборгованості за бюджетними зобов’язаннями в поточному році.

Згідно з пунктом 1 статті 49 Бюджетного кодексу оплата товарів, робіт та послуг відповідно до умов взятого бюджетного зобов’язання здійснюється після їх отримання, якщо інше не передбачено нормативно-правовими актами. Проте в процесі діяльності розпорядників бюджетних коштів виникає необхідність в укладанні цивільно-правових договорів, однією з умов яких може бути повна або часткова попередня оплата подальшого отримання товарів, робіт або послуг. Випадки, в яких замовники можуть передбачати попередню оплату, визначено постановою Кабінету Міністрів України від 9 жовтня 2006 року № 1404 «Питання попередньої оплати товарів, робіт і послуг, що закуповуються за бюджетні кошти». Обов'язковою умовою для цього є наявність належним чином оформленого рішення головного розпорядника бюджетних коштів.

Розпорядники та одержувачі бюджетних коштів мають дотримуватись вимог  наказу Міністерства фінансів України від 22.06.2012 № 758 «Про затвердження Порядку відкриття та закриття рахунків у національній валюті в органах Державної казначейської служби України».

Цим наказом визначено перелік документів, які надаються для відкриття, закриття рахунків та формування справ з юридичного оформлення.

Щодо оформлення картки із зразками підписів, то слід зазначити, що у разі заміни хоча б одного з підписів або доповнення хоча б одним підписом подається нова картка із зразками підписів усіх осіб, які мають право першого або другого підпису, засвідчена в установленому порядку. У разі звільнення та/або призначення хоча б однієї з посадових осіб, що мають право першого та другого підписів, протягом п'яти робочих днів з дати звільнення та/або призначення подається нова картка із зразками підписів з відбитком печатки. За правильністю оформлення та достовірність інформації, наведеної у картці, та за своєчасністю внесення змін до картки відповідає клієнт.

Дотримання фінансово-бюджетної дисципліни підприємств, установ та організацій, які передані до сфери управління Святошинської районної в місті Києві державної адміністрації за підсумками роботи в  II півріччі 2013 року залежить напряму від виконання вимог бюджетного законодавства та характеризується наступним чинниками:

1. Дотримання термінів подання та якість поданої звітності станом на 01.01.2014 року.

На обслуговуванні в  Управлінні Державної казначейської служби України у Святошинському районі м. Києва знаходиться 20 розпорядників, 19 одержувачів, які подавали звітність. Вимоги щодо порядку складання фінансової та бюджетної звітності визначені Порядком складання фінансової та  бюджетної звітності розпорядниками та одержувачами бюджетних коштів, затверджених наказом Міністерства фінансів України від 24.01.2012 № 44, зареєстрованим у Міністерстві юстиції України 09.02.2012 за № 196/20509 (далі – Порядок № 44).

При поданні річної звітності терміни були дотримані, що стосується якості річної звітності, то деякі установи надавали звіти з помилками (служба у справах дітей, установи охорони здоров'я).

2. Наявність кредиторської та дебіторської заборгованості, в тому числі простроченої станом на 01.01.2014 року.

Сума простроченої кредиторської заборгованості станом на

01.01.2014 року складає 7 592 552 грн. 74 коп. Основними причинами виникнення простроченої кредиторської  заборгованості є недофінансування по кошторису. Пунктом 3.6 Порядку №44 визначено, що прострочена кредиторська заборгованість виникає на 30-й день після закінчення терміну обов'язкового платежу згідно з укладеними договорами, або якщо дата платежу не визначена після отримання підтвердних документів за отримані товари, виконані роботи, надані послуги. Про стан простроченої кредиторської заборгованості свідчать показники таблиці.

3. Наявність попереджень про неналежне виконання бюджетного законодавства та протоколів про порушення бюджетного законодавства.

За  II півріччя 2013 року було надано 12 попереджень про неналежне виконання бюджетного законодавства, в тому числі:

Управлінню освіти – 5;

Святошинській РДА – 4;

УПСЗН – 2;

ЦРП – 1.

Протоколів про порушення бюджетного законодавства складено не було.

Основними причинами надання попереджень про неналежне виконання бюджетного законодавства є:

1) перевищення термінів реєстрації бюджетних фінансових зобов’язань – 5 випадків.

Згідно з пунктом 2.4 порядку № 309 розпорядники бюджетних коштів упродовж 7 робочих днів від дати прийняття ними до виконання бюджетного фінансового зобов’язання, якщо інше не передбачено бюджетним зобов’язанням подають до відповідного органу Казначейства України реєстр бюджетних фінансових зобов’язань за встановленою формою на паперових (у двох примірниках) та електронних носіях, а також оригінали документів або їхні копії, засвідчені в установленому порядку, що підтверджують факт взяття бюджетного зобов’язання та бюджетного фінансового зобов’язання. Розпорядники бюджетних коштів повинні вжити заходів щодо своєчасного отримання від надавачів товарів, робіт і послуг первинних документів, що підтверджують виникнення фінансового зобов’язання (актів виконаних робіт або наданих послуг, накладних, товарно-транспортних накладних, рахунків тощо) та подавати їх на реєстрацію до органів Казначейства України в установлені законодавством терміни. Одним із таких заходів може бути обумовлення в договорах (угодах) сторонами чітко визначених термінів надання таких первинних документів до завершення звітного періоду.

2) визначення коду економічної класифікації видатків, який не відповідає сутності платежу – 5 випадків.

Порушено вимоги  наказу Міністерства фінансів України від 12.03.2012  № 333 «Про затвердження інструкції щодо застосування економічної класифікації видатків бюджету» із змінами.

Економічна класифікація видатків бюджету призначена для чіткого  розмежування видатків бюджетних установ та одержувачів бюджетних коштів за економічними характеристиками операцій, які здійснюються відповідно до функцій держави та місцевого самоврядування.

Економічна класифікація видатків забезпечує єдиний підхід до всіх учасників бюджетного процесу з точки зору виконання бюджету.

3) реєстрація бюджетних зобов’язань без наявності повного пакету документів – 2 випадки.

«Методичні рекомендації щодо переліку підтвердних документів для реєстрації бюджетних зобов’язань, бюджетних фінансових зобов’язань та проведення платежів», затверджені наказом Державної казначейської служби України від 29.04.2013 № 68 визначають перелік підтвердних документів, які надаються розпорядниками (одержувачами) бюджетних коштів на стадіях реєстрації бюджетних зобов’язань, бюджетних фінансових зобов’язань та проведення платежів.

До органів Казначейства на стадіях реєстрації бюджетних зобов’язань, бюджетних фінансових зобов’язань та проведення платежів надаються підтвердні документи, передбачені законодавством, в залежності від сутності платежу.

Підводячи підсумки начальник управління Державної казначейської служби Рибаєва В.Б. наголосила: - „посадові особи бюджетної установи мають суворо дотримуватись принципів бюджетної системи України, зокрема, принципу збалансованості, обґрунтованості, ефективності та результативності, цільового використання бюджетних коштів, і вжити дієвих заходів задля забезпечення дотримання законності й ефективності використання бюджетних коштів, досягнення результатів відповідно до встановленої мети, завдань, планів і вимог щодо діяльності кожної бюджетної установи та установ, які для реалізації певних заходів та програм отримують бюджетні кошти”.


Outdated Browser
Для комфортної роботи в Мережі потрібен сучасний браузер. Тут можна знайти останні версії.
Outdated Browser
Цей сайт призначений для комп'ютерів, але
ви можете вільно користуватися ним.
67.15%
людей використовує
цей браузер
Google Chrome
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
  • Linux
9.6%
людей використовує
цей браузер
Mozilla Firefox
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
  • Linux
4.5%
людей використовує
цей браузер
Microsoft Edge
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
3.15%
людей використовує
цей браузер
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
  • Linux