Науково-методичний марафон у спеціалізованій школі № 196 (фото)


З метою створення інформаційно-мотиваційного середовища та підвищення професійної компетентності педагогів, покликаних змінити сутність української школи згідно з вимогами сучасності та нового Закону України «Про освіту», у спеціалізованій школі № 196 м. Києва протягом канікулярного часу відбуваються науково-методичні марафони. Зокрема, з 26 по 29 березня 2018 року для освітян ЗЗСО № 196 були проведені такі заходи:
26 березня відбулася педрада «Система навчально-виховних акцентів, спрямованих на формування громадянськості як інтегративної якості особистості». Це була кейс-педрада, підготовлена заступником директора з НВР Олейничук І.М. разом із творчою групою вчителів школи, де на розгляд колективу було представлено дев’ять кейсів: «Громадянська компетентність як функція демократичного освітнього середовища», «Теоретична спадщина Сухомлинського В.О. та її практичне застосування згідно з вимогами сьогодення», «Психологічна глибинність громадянськості», «Мистецько-художня палітра громадянськості», «Формування громадянської та соціальної компетентностей під час вивчення різних шкільних предметів», «Правові аспекти громадянськості», «Формування громадянськості як інтегрованої якості особистості в умовах євроклубу», «Активні форми роботи в бібліотеці як один із шляхів формування громадянськості та національної свідомості», «Порівняльна мережа пріоритетів громадянської компетентності в Україні та країнах світу». Обрамуванням до педради були роздуми і самих учнів: пролог – це танцювальна композиція соціального звучання «Дізнайтеся: хто ми?» (11-А клас), епілог – поетичний роздум-засудження комплексу меншовартості, національного безпам’ятства (поема Т.Г. Шевченка «І мертвим, і живим, і ненародженим землякам моїм в Україні і не в Украйні моє дружнє посланіє» (9-В клас).
Педрада дала педагогам новий поштовх до вирішення актуальних проблем сучасності.
27 березня працювали всі методичні об’єднання вчителів-предметників, учителів початкової школи, класних керівників. На порядку денному було важливе для освітян України питання: «Якісно нова освіта: якою їй бути? Що нове для здобувачів освіти?». Педагоги говорили про те, що слід окреслити всі інноваційні сходинки щодо впровадження Закону України «Про освіту».
28 березня вчителі школи взяли участь у семінарі, підготовленому МО вчителів природничих наук та МО вчителів математики «Екологізація освітньої діяльності як стрижень формування життєвих компетентностей культурної особистості». Теоретичний та інформаційний матеріал семінару, підготовлений учителями Задорожною О.А. та Чумак Н.С., опанорамив усі складнощі екологічних проблем України і світу та імовірні шляхи вирішення проблем за умови підготовки у кожній країні екологічно свідомих громадян. Учитель математики Пашкова В.А. розробила 30 задач екологічного змісту для різновікового контингенту здобувачів освіти, їх батьків та педагогів школи. Учитель хімії Шпильова В.В. провела з учителями школи інтегрований урок «Синтетичні полімери – безсмертні мешканці Землі». Цей урок по-новому відкрив існуючі екологічні проблеми. Учителі (у ролі учнів) брали участь у ряді лабораторних робіт – досліджували властивості пластмас, переглянули хвилюючого змісту відеоролики про долю планети Земля та анімаційні фільми глибокого філософського звучання. Семінар показав, як багато може зробити вчитель, щоб його учень став екологічно свідомим громадянином, розумів проблеми Землі як свої власні.
29 березня відбувся семінар «Оновлена початкова школа – центр формування освітніх компетентностей», підготовлений заступником директора з НВР Чернявською О.В. та МО вчителів початкової школи. Голова МО вчитель початкової школи Приймачук Т.Ф. представила цікавий для всіх матеріал про те, як формувався діапазон змін для нової української школи, спираючись на досвід та здобутки країн Європи та світу. Тетяна Федорівна склала порівняльну таблицю позитивного, сумнівного, бажаного, рекомендованого тощо із одержаних матеріалів. По-новому сприйняв педагогічний колектив сходинки освітніх досягнень США (мистецтво спілкування; ранкове коло привітань та інше), педагогічних креативностей Польщі (сприйняття учня як маленького громадянина; домінуюча роль читання; важливість екскурсійних програм), творчі напрацювання Болгарії (емоційний інтелект, навчання емпатії, розуміння емоцій; вміння аналізу вчинків, а не осіб і т.д.), педагогічні вершини Фінляндії (практика та релакс, цінність дитинства – понад усе; учителі-аніматори; олівець – як засіб від стресу; регламентовані домашні завдання; практичне оволодіння навчальними предметами та інше). Педагогічний коловорот ідей був динамічним та інформаційним. Нова школа України почала теж набувати яскравіших обрисів. Другою частиною семінару був пробний інтегрований урок у початковій школі нового типу. Учителі початкової школи виконали роль здобувачів освіти, а їх учителями на інтегрованому уроці були Димінська О.П., яка показала початок робочого дня у 1-ому класі (вітання, знайомство, визначення теми дня, творчі сюрпризи); Криворученко О.М., представила навчальну частину уроку, де поєдналися математика, знання учнями літер, вправність логічно мислити, практичні навички (учні виготовляли з крохмалю та олії «сніг», ліпили й рахували сніжки) та Мазур О.П., що показала творчо-креативний етюд «Журавель», в якому учні згадували те, що знають з англійської мови, вчили нові поняття (українською, англійською), знайомилися з народознавством як навчальним предметом, малювали, а потім виготовляли свого журавлика.
Семінар показав, яким непростим буде шлях нової української школи, але й довів, що ця дорога буде справді новою й дуже цікавою.
З 26 по 29 березня 2018 року у школі проводилися бесіди директора школи Мендель О.В. з усіма членами педагогічного колективу щодо діяльності вчителів і закладу освіти у 2018 - 2019 начальному році.
З 26 по 30 березня 2018 року класоводи 1 - 4 класів, класні керівники 5 - 11 класів проводили з учнями заплановані на канікули заходи, екскурсії.
Кожен у спеціалізованій школі № 196 розуміє: «Життя містить у собі багато цінного, і якщо ми вмудряємося нічого в ньому не знайти, винні самі, а не життя», а тому «щасливим є той, хто пізнав істину речей».
Джерело: ЗЗСО № 196.