Портал в режимі тестування та наповнення
Меню
  • Доступність
  • A-
    A+
  • Стара версія
Святошинська районна в місті Києві державна адміністрація
офіційний вебпортал

Обмін неякісного товару

Опубліковано 23 вересня 2013 року о 15:01

На жаль, в даний час стало актуальним питання про придбання товару неналежної якості. Прилавки наших магазинів, модних супермаркетів, кіосків, ринків просто заполонили неякісними товарами. У разі придбання товару, якість якого залишає бажати кращого існує поняття обміну або повернення товару.

Відповідно до законодавства України існує дві ситуації, при яких покупець має право вимагати обміну або повернення придбаного товару:

1. У разі придбання товару неналежної якості;

2. У разі придбання товару належної якості, але він вам не підійшов.

1. Придбання товару неналежної якості. Відповідно до статті 8 Закону України «Про захист прав споживачів» при виявленні істотних недоліків, які виникли з провини виробника товару, протягом гарантійного терміну споживач має право на заміну товару  або повернення грошей. Істотним недоліком, згідно п. 12 ст. 1 Закону України «Про захист прав споживачів», вважається недолік, який робить неможливим чи недопустимим використання товару відповідно до його цільового призначення, виник з провини виробника, після його усунення проявляється знову з незалежних від споживача причин і при цьому наділений хоча б однією з таких ознак: він взагалі не може бути усунутий; його усунення потребує понад чотирнадцять календарних днів; він робить товар суттєво іншим, ніж передбачено в договорі.

При необхідності перевірки якості товару може бути проведена експертиза Сервісним Центром, в процесі якої встановлюється факт порушення споживачем гарантійних умов експлуатації товару. Відповідно до п. 4 ст. 17 Закону України «Про захист прав споживачів» експертиза організовується в триденний термін з дня одержання від споживача письмової згоди на проведення експертизи продукції. Якщо за підсумками проведення експертизи буде доведено, що недоліки виникли після передачі товару споживачеві згодом порушення споживачем правил експлуатації, зберігання і транспортування, вимоги споживача не підлягають задоволенню, а споживач зобов'язаний відшкодувати витрати на проведення експертизи.

Вимога споживача про заміну товару підлягає негайному задоволенню за його наявності, а в разі його відсутності - у двомісячний строк з моменту подання заяви. Якщо задовольнити вимогу у встановлений строк неможливо, то споживач вправі на свій вибір вимагати заміни товару з недоліками на інший товар іншої марки (моделі) належної якості з відповідним перерахуванням ціни або повернення грошей.

Під час заміни товару з недоліками на товар аналогічної марки (моделі) належної якості, ціна на який змінилася, перерахунок вартості не провадиться. У разі заміни товару на такий же іншої марки (моделі) належної якості перерахунок вартості товару з недоліками у разі підвищення ціни провадиться виходячи з його вартості на час обміну, а в разі зниження ціни - виходячи з вартості на час купівлі.

Вимоги споживача про повернення грошей підлягають задоволенню в день пред'явлення відповідної вимоги, а в разі неможливості повернення грошей - не пізніше ніж протягом семи днів. Розрахунок зі споживачем у разі підвищення ціни на товар провадиться виходячи з його вартості на час пред'явлення відповідної вимоги, а в разі зниження ціни - виходячи з вартості товару на момент його покупки.

2. Придбання товару належної якості: Згідно зі ст. 9 Закону України «Про захист прав споживачів» споживач має право протягом 14 днів, не рахуючи дня купівлі, замінити товар належної якості на аналогічний, якщо товар не підійшов за формою, габаритами, фасоном, кольором або не може бути використаний за призначенням, але за умови, якщо товар не використовувався і збережено його товарний вигляд, споживчі якості, пломби, заводська упаковка, документи. Якщо на момент обміну аналогічного товару немає у продажу, споживач має право або придбати будь-які інші товари, або одержати назад гроші у розмірі вартості повернутого товару, або поміняти товар на аналогічний при першому ж надходженні відповідного товару в продаж.

При поверненні грошей розрахунки із споживачем проводяться виходячи з вартості товару на момент його покупки. Гроші повертаються в день пред'явлення вимоги, а в разі неможливості повернення грошей - не пізніше ніж протягом семи днів. Вимоги споживача розглядаються лише після пред'явлення товарного чека, що підтверджує покупку, повної комплектації товару, заводської упаковки, на якій є штрих код, гарантійного талона, а в разі придбання товару неналежної якості - за наявності акта (з круглою печаткою) Сервісного Центру з фіксацією факту про наявності «істотного недоліку» у придбаного товару.

Заміна товару або повернення грошей можливий тільки при дотриманні всіх умов і процедур.

Вам буде відмовлено в заміні товару або повернення грошей, якщо: з моменту придбання товару, котрий має суттєвих недоліків, пройшло більше 14 днів; товар, що не має суттєвих недоліків, не є новим, тобто був у використанні; при перевірці якості товару виявлені ознаки стороннього втручання (розтин, спроба ремонту) або порушені інші умови гарантійного обслуговування; відсутній документ, що підтверджує факт покупки товару, або гарантійний талон, повна комплектація товару. Також звертаємо Вашу увагу, що згідно з п. 3 ст. 4 Закону України «Про захист прав споживачів» споживач зобов'язаний: 1) перед початком експлуатації товару уважно ознайомитися з правилами експлуатації, викладеними в наданій виробником (продавцем) документації на товар; 2) в разі необхідності роз'яснення умов та правил використання товару - до початку використання товару звернутися за роз'ясненнями до продавця (виробника) або іншій зазначеній в експлуатаційній документації особи, що виконує їх функції; 3) користуватися товаром згідно з його цільовим призначенням та дотримуватися умов (вимог, норм, правил), встановлених виробником товару в експлуатаційній документації; 4) з метою запобігання негативним для споживача наслідкам використання товару - дотримуватися передбачених виробником в товарі методів безпеки і передбачених експлуатаційною документацією спеціальних правил, а в разі відсутності таких правил в документації - дотримуватися звичайних зрозумілих методів безпеки, встановлених для товарів такого роду.

У випадку, якщо у Вас відмовилися прийняти товар неналежної якості, необхідно негайно, не втрачаючи часу (його у вас 14 днів), звертатися за допомогою до компетентних особам. Як правило, це адміністрація магазину, ринку, відділ з захисту прав споживачів виконавчого комітету і т.д. Крім того, навіть первісні заяви повинні бути викладені в письмовій формі у двох примірниках (на одному екземплярі у Вас повинна залишитися дата реєстрації звернення з підписом особи, яка прийняла його), або ж звернутися за допомогою до юриста.

 

Джерело: Святошинське районне управління юстиції у м. Києві


Outdated Browser
Для комфортної роботи в Мережі потрібен сучасний браузер. Тут можна знайти останні версії.
Outdated Browser
Цей сайт призначений для комп'ютерів, але
ви можете вільно користуватися ним.
67.15%
людей використовує
цей браузер
Google Chrome
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
  • Linux
9.6%
людей використовує
цей браузер
Mozilla Firefox
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
  • Linux
4.5%
людей використовує
цей браузер
Microsoft Edge
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
3.15%
людей використовує
цей браузер
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
  • Linux