Основні функції шкільної бібліотеки в вихованні свідомого громадянина
Основними функціями шкільної бібліотеки вважають освітні, соціальні, інтелектуальні, самоосвітні та культурологічні.
У реалізації освітньої функції шкільної бібліотеки важливою є співпраця педагогів та бібліотекарів. Вона повинна виявлятися передусім у формуванні системи бібліотечно-бібліографічних знань школярів засобами бібліотечних уроків. Під освітньою функцією шкільної бібліотеки слід розуміти її специфічну діяльність у системі взаємовідносин внутрішкільного освітнього простору, спрямовану на розвиток та саморозвиток особистості учнів шляхом озброєння їх системою знань про книгу, інформації та інформаційних ресурсах, формування умінь і навичок пошуку, оцінювання та використання інформації для навчальної діяльності, задоволення пізнавальних та естетичних потреб.
Що стосується соціальних функцій, то зміни в ціннісно-світоглядній орієнтації вимагають від підростаючого покоління вміння адаптуватись і жити в умовах високого динамізму всіх суспільних процесів, психологічної надійності, вміння зберегти людську особистість, вміння жити в гармонії із суспільством, природою, самим собою.
Важливим завданням школи є формування інтелектуального потенціалу держави. Школа покликана сформувати творчу, гуманістично-орієнтовну особистість, здатну реалізувати свої природні здібності та талант, вибудувати перспективу свого інтелектуального життя.
Реалізація самоосвітньої діяльності учнів у процесі шкільного навчання – показник сучасного, більш високого рівня навчально-виховної роботи школи.
Самоосвіта – це в першу чергу пізнання і цей процес має бути організованим, оскільки сьогодення вимагає величезної інформаційної насиченості навчального процесу. Бібліотекар повинен формувати у своїх читачів практичні вміння та навички аналітичної роботи з книгою, вміти вести записи прочитаного.
Кожна шкільна бібліотека має бути інформаційним центром, який повинен надавати повноцінне інформаційне забезпечення навчально-виховного процесу, систематично знайомити своїх читачів з традиційними і нетрадиційними носіями інформації, вивчати інформаційні потреби та запити читачів та їх повноцінне задоволення.
Джерело: управління освіти