Чому клієнти обманюють?
Чому ж клієнти обманюють спеціалістів Центру, або просто брешуть? На нашу думку відповідь зрозуміла. Це складова частина їх моделі поведінки з «ворожим» оточенням. Причому обман з нашої точки зору не завжди є обманом з точки зору клієнта. Тому, перш ніж «ловити клієнта на слові », слід поміркувати над тим, яке значення цьому надає сам клієнт. Це допоможе уникнути «термінологічних суперечок про природу обману» з клієнтом.
Для клієнта обман є нормальною складовою частиною вибраної моделі поведінки в житті. Тому, що у своїй практиці ми зустрічалися з подібним і в першу чергу, думали, чому саме в цьому випадку на цю тему клієнт реагує саме таким чином. Чи не пов'язано це з тим, як будується діалог з клієнтом, змушуючи його вибирати такий «оптимальний шлях»?
Спеціаліст Святошинського районного у м. Києві центру соціальних служб для сім’ї, дітей та молоді розповідає: «Зустрічаючи маму одного учня, якій було доручено взяти довідки зі школи, завідомо знає, що вона не зробила цього. Ми отримали на звичайні питання (Ходила вона в школу? Та чи все у неї вийшло?), брехливі відповіді! Придумуючи різні ситуації для виправдання».
Спеціаліст Центру цитую: «Ваші пояснення не виглядають переконливими і вони не потрібні ні мені, ні Вам, оскільки проблема залишилася, рішення немає, і ці пояснення не просунули Вас ні на крок вперед до вирішення проблеми».
Спеціалісти знайшли спосіб поговорити з клієнтом. У цій історії він помітив, що ми наполегливі та пам'ятаєм все, що задали (ми маємо на увазі домашню роботу) і тому, він згодився обговорювати з нами всі незручні для нього теми. Знаючи в той же час, спеціалісти ніколи не шукають винуватого, а намагаються допомогти знайти рішення проблеми. Клієнт з великим ентузіазмом почав співпрацювати з Центром.
Після чого, мама була дуже вдячна за те, що ми, були дружні до неї і не ловили її на «нечесному слові», а звертали увагу та не допускали у стосунки обман.
Джерело: Святошинський районний у м. Києві центр соціальних служб для сім'ї, дітей та молоді.