«Освіта, охорона здоров’я та соціальне забезпечення дітей з порушенням психофізичного розвитку: проблеми та шляхи їх вирішення». Освітяни Святошина взяли участь у парламентських слуханнях (фото)
4 червня 2014 року адміністрацію спеціальної школи-інтернату № 16 було запрошено до Верховної Ради України на парламентські слухання з питання соціального забезпечення дітей з порушенням психофізичного розвитку, проблем та шляхів їх вирішення, проведених за ініціативою депутата ВР Гриневич Л.М.
Відкриваючи слухання, заступник Голови Верховної Ради України Руслан Кошулинський зазначив, зокрема, що в Україні, як і в усьому світі, спостерігається тенденція до зростання кількості дітей з такими вадами. За його словами, загальна чисельність дітей-інвалідів збільшується щорічно на 0,5% і станом на початок року сягнула показника 167 059 осіб або 2,0% від усього дитячого населення країни.
Р.Кошулинський сказав також, що політика сучасної України щодо дітей з порушеннями психофізичного розвитку як міноритарної групи, що потребує реабілітації та інтеграції, характеризується максимальним залученням держави до системного вирішення проблем. Він назвав вкрай актуальним питання щодо запровадження нових підходів до організації навчання осіб з особливими освітніми потребами, які б базувалися на демократичних, антидискримінаційних засадах.
"Необхідно вжити невідкладних заходів, націлених на реалізацію соціальних потреб дітей-інвалідів, насамперед, нівелювати обмеження, які перешкоджають процесам їхньої соціалізації та індивідуального розвитку, впровадження ефективних форм соціальної допомоги і підтримки", - підкреслив заступник Голови Верховної Ради.
Р.Кошулинський також охарактеризував питання стану здоров’я дітей-інвалідів як "надзвичайно гостре", зазначивши, що не останню роль тут відіграють недосконалість існуючої системи медичного забезпечення, погіршення якості продуктів харчування, техногенні перевантаження, зростання стресових ситуацій у повсякденному житті дітей тощо.
Учасники парламентських слухань працювали над формуванням нової філософії державної політики щодо дітей з особливими освітніми потребами для поступової зміни поглядів на проблему рівності можливостей та недискримінації дітей за будь-якою ознакою.
У ході засідання надані рекомендації щодо удосконалення мережі спеціальних освітніх та реабілітаційних установ тощо.
Приємно зазначити, що педагогами СПІ № 16 було оформлено виставку дитячих робіт, яку в подальшому мали змогу оглянути депутати Верховної Ради України.
Джерело: управління освіти