Педагоги та батьки СЗШ № 215 розглянули питання адаптації першокласників до навчання (фото)


Дошкільнята переступили поріг школи, і все для них стає незвичним. Вони так чекали цього дня, а тут доводиться сидіти за партою. У безтурботних раніше малюків з'являються незвичні обов'язки: в школі вони не можуть розпоряджатися своїм часом, повинні підкорятися правилам дисципліни, які не завжди здаються їм розумними. Різко міняється і характер діяльності. Раніше основною була гра, а результат - не найголовніше. Перш за все, їх хвилює і захоплює сам процес гри. В навчанні ж на перший план все більше висувається результат, його оцінка. Тому виникає криза в ціннісних орієнтаціях дитини, а за нею перші несподіванки і розчарування. Проблема дітей, батьків і вчителів.
Пройшло два місяці з початку навчального року і класоводи першокласників побачили всі труднощі, які постали перед дітьми. Тому і були такі цікаві збори батьків першокласників у середній загальноосвітній школі № 215, що відбулися 12 листопада 2015 року, на яких розглядалися шляхи адаптації учнів до школи.
Директор школи Людмила Весельська разом з вчителями творчо підійшли до розмови з батьками, взявши за основу думку педагога-філософа, що кожну проблему потрібно так штурмувати, немовби від цього залежить життя, особливо коли перед тобою доля і становлення характеру маленького громадянина держави.
«Саме під час таких заходів педагогам легше знайти спільну мову з батьківським колективом та, як результат – виховати всебічно розвинену та емоційно вольову, неконфліктогенну особистість», - зазначив присутній на зборах в.о. директора НМЦ Олег Ільюк.
Не обійшлося на зборах й без ігрових моментів, адже символічне дерево майбутніх здобутків дитини, виплекане в залі батьками і педагогами, вражало кольорами і вірою в те, що першокласники у майбутньому не розгублюватимуться на своїх дорогах життя.
Вчителі з присутніми обговорили питання фізіологічних умов адаптації дитини до школи, визначивши найголовніші: від режиму дня, до навчальної діяльності дитини вдома, створення умов для рухливої активності між виконанням уроків, загартування і виховання самостійності.
Практичний психолог розповів про психологічні умови адаптації дитини до школи і створення сприятливого психологічного клімату для неї з боку всіх членів сім'ї, ролі самооцінки дитини в адаптації до школи (чим нижче самооцінка, тим більше труднощів у дитини в школі) та наголосив на неприпустимості фізичних заходів впливу, залякуванні, критики.
Цікавою була і шкала методів виховання позитивних і негативних емоцій спілкування батьків з дитиною в родині, адже клімат в сім'ї для неї в основному залежить від батьків і є індикатором - принижена вона, піднята на достатній рівень, чи парить в небесах.
Не залишилися поза увагою присутніх правила і фрази спілкування з дітьми, за якими першокласники з перших кроків самостійного шкільного життя, відчуватимуть себе гідними нащадками своїх батьків, щоб на закладеному фундаменті виросла міцна споруда величних майбутніх справ, адже вони починаються з першого класу.
Джерело: управління освіти, молоді та спорту