Портал в режимі тестування та наповнення
Меню
  • Доступність
  • A-
    A+
  • Стара версія
Святошинська районна в місті Києві державна адміністрація
офіційний вебпортал

Педагогічна рада «Успішність учня – якість роботи вчителя» в Київській гімназії № 154

Опубліковано 30 листопада 2015 року о 09:42
фото

«Школа - це передусім учитель, який навчає жити»

Василь Сухомлинський

 

26 листопада педагогічні працівники Київської гімназії № 154  зібрались на педагогічну раду з теми «Успішність учня – якість роботи вчителя».

Відповідно до преамбули проекту нового Закону України «Про освіту» освіта – основа інтелектуального, духовного і культурного розвитку особистості, її успішної соціалізації, економічного добробуту, запорука розвитку суспільства, об’єднаного спільними цінностями і культурою.

Заступник директора з НВР Рощенко Т.М. залучила колег до обговорення проекту Закону про освіту. Оскільки метою освіти є всебічний розвиток людини як особистості та найвищої суспільної цінності, розвиток її розумових і творчих здібностей, професійних знань і компетентностей, забезпечення її успішної соціалізації у постійно змінюваних умовах життєдіяльності на основі загальнолюдських цінностей та норм і вимог, встановлених Конституцією і законами України, сприяння розвитку громадян готових до свідомого суспільного вибору, діяльності в умовах громадянського суспільства заради примноження інтелектуального і культурного потенціалу українського народу і забезпечення сталого людського розвитку в Україні, то якість освіти залишається залежною від компетентності вчителя, спрямованої інтелектуальний, духовний і культурний розвиток особистості, її успішної соціалізації, економічного добробуту, тобто реалізація завдань усіх ланок середньої освіти лягає на плечі учителя.

Успішність навчальної діяльності учнів досліджується упродовж всієї історії педагогічної науки. Адже кожен вчитель бажає відчувати результативність своєї роботи. Проаналізувавши багато різноманітних досліджень чинників успішності учнів, можна окреслити узагальнений список якостей успішного учня:

  •      Інтелектуально зрілий
  •      Самостійний у виборі дій та рішень
  •      Теоретично усвідомлює свою мету
  •      Уміє рефлексувати
  •      Аргументує і доводить власні судження
  •      Має критичне мислення
  •      Творчо активний
  •      Соціально зрілий, професійно зорієнтований
  •      Морально зрілий, готовий до самовизначення
  •      Критично ставиться до себе і власних вчинків
  •      Здатний усвідомити свою індивідуальну цілісність
  •      Дотримується правил культури спілкування і поведінки тощо

            Як бачимо, такий список цілком співпадає із  метою освіти відповідно до проекту Закону про освіту. Педагогічна компетентність вчителя є запорукою успішності учня. Компетентний учитель:

  •       Забезпечує умови для засвоєння ними освітніх програм на рівні обов’язкових державних вимог.
  •       Використовує ефективні форми, методи, засоби навчально-виховного процесу.
  •       Вивчає індивідуальні особливості школярів, дбає про розвиток їхніх здібностей, талантів на основі задатків та обдарувань.
  •       Готує вихованців до свідомого життя в дусі взаєморозуміння, миру, злагоди між усіма народами, етнічними, національними, релігійними групами.
  •       Додержується педагогічної етики, поважає гідність учнів, захищає їх від будь-яких форм фізичного або психічного насильства, запобігає вживанню ними алкоголю, наркотиків, іншим шкідливим звичкам, пропагує здоровий спосіб життя.

Успішний вчитель – той, який бажає досягти успіху своїм учням. Такий учитель організовує роботу з учнями так, щоб вони мали можливість дотримуватись таких правил:

  1. Учись самостійно мислити. Більше запитуй «Чому?»
  2. Шукай практичного застосування своїх знань. Вникай у сутність явищ, осмислюй їх.
  3. Поєднуй роботу рук із роботою голови. Пам’ятай: твій розум має бути на кінчиках пальців.
  4. Розвивай уміння слухати, бачити, вдячно зберігати в душі все найкраще, світле, що дають тобі батьки і вчителі.
  5. Ти розумний і дужий. Будь упевнений у своїх силах.
  6. Учись і вмій дружити! Знаєш сам – навчи друга. Життя без друга неможливе.
  7. Бережи своє здоров’я: воно не лише твоє багатство – воно багатство суспільства.

Розгляд питань про сучасні завдання середньої освіти, чинників успішності учня та вимог до якості роботи учителя викликали бурхливе обговорення серед педагогічного колективу Київської гімназії № 154. Своїм досвідом роботи з формування успішних учнів у початковій школі поділилися учителі початкових класів Лисак О.І та Яцук А.П.

Не залишились осторонь учителі основної школи і перейшли до висвітлення проблем адаптації п’ятикласників. Про свій досвід роботи розповіла вчитель початкових класів Бутова І.В., яка продовжила свою роботу у основній школі, коли стала класним керівником 5-Б класу. Педагог, зокрема, підкреслила, що учителі основної школи мають починати свою роботу із співпраці з учителями початкової школи.

Більшість педагогів висловили свої думки з питань підтримки і заохочення п’ятикласників.

Окремим питанням педагогічної ради стало упровадження у практику роботи гімназії науково-педагогічного проекту «Інтелект України», який розроблено в контексті концепції меритократичної освіти та ґрунтується на принципах системного, діяльнісного, синергетичного, особистісно зорієнтованого, компетентністного підходів, які узгоджуються із загальнопедагогічними принципами і відображають сучасний рівень та тенденції розвитку національної системи освіти. Вчитель 1-А класу Рощенко Т.М. поділилась досвідом роботи з упровадження проекту, продемонструвала переваги даної технології навчання та зростання навчальних досягнень учнів протягом перших трьох місяців навчання.

 

Джерело: Київська гімназія №154


Outdated Browser
Для комфортної роботи в Мережі потрібен сучасний браузер. Тут можна знайти останні версії.
Outdated Browser
Цей сайт призначений для комп'ютерів, але
ви можете вільно користуватися ним.
67.15%
людей використовує
цей браузер
Google Chrome
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
  • Linux
9.6%
людей використовує
цей браузер
Mozilla Firefox
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
  • Linux
4.5%
людей використовує
цей браузер
Microsoft Edge
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
3.15%
людей використовує
цей браузер
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
  • Linux