Портал в режимі тестування та наповнення
Меню
  • Доступність
  • A-
    A+
Святошинська районна в місті Києві державна адміністрація
офіційний вебпортал

Перебіг дослідно-експериментальної роботи в спеціальній школі-інтернаті № 16

Опубліковано 11 грудня 2014 року о 17:53
фото

У ході виконання завдань, передбачених програмою І етапу педагогічного експерименту, в спеціальній школі-інтернаті № 16 відбувся практичний семінар на тему «Інноваційне освітнє середовище спеціальної школи», учасниками якого стали Базиль Л. О. – завідувач науково-дослідної лабораторії експериментальної педагогіки та педагогічних інновацій Інституту післядипломної педагогічної освіти Київського університету імені Бориса Грінченка, методисти науково-методичного центру Святошинського РУО Тромса М.І., Хоменко Г.Г., педагогічний колектив спеціальної школи-інтернату № 16 та заступники директорів загальноосвітніх шкіл району.

Для гостей був проведений майстер-клас кафедри трудового навчання, під час якого учні закладу показали свої вміння та здібності у сучасних видах декоративно-ужиткового мистецтва, як то квілінг, фелтинг, орігамі, вишивання атласною стрічкою, художнє витинання, тістопластика, бісероплетіння, килимове ткацтво, столярна справа та майстерність у виготовленні та ремонті взуття. А також представлена виставка дитячих робіт, виконаних  у різноманітних техніках.

 Презентація корекційної роботи закладу розпочалася з екскурсії по школі, під час якої гості мали змогу оглянути спеціальні навчальні приміщення, оснащені сучасним корекційним обладнанням – кабінети розвитку мовлення, музичного мистецтва, лікувальної фізкультури, ігрову та сенсорну кімнати.

Більш детально роботу спеціального навчально-виховного та корекційно-відновлювального закладу висвітлила директор школи Нікуленкова Н.М. у повідомленні про специфіку організації навчального процесу, форми роботи у позаурочний час та  умови, створені для корекції вад та інтеграції у суспільство дітей з особливими освітніми потребами. А також презентувала інновації, які охоплює дослідно-експериментальна робота.

Заступник директора Пробитюк Ж.М. розповіла присутнім про особливості навчального плану спеціальної школи, який передбачає вивчення основних галузей та корекційно-розвиткову роботу; познайомила з сіткою годин робочого навчального плану, значною кількістю годин трудового навчання, зумовлених орієнтуванням майбутніх випускників на робітничі професії, а також повідомила присутнім про зміст корекційно-розвиткового блоку; ознайомила зі специфічним курсом «Суспільно-корисне орієнтування» (СПО), який відсутній у роботі загальноосвітньої  школи, і спрямований на:
розвиток і удосконалення у школярів навичок самообслуговування, ведення домашнього господарства, орієнтування в оточуючому середовищі.

Голова МО початкової школи вчитель-методист Жук Т.Я. розповіла про прогресивний напрямок корекційної діяльності закладу, запланований на апробацію в ході педагогічного експерименту, «Розвиток психомоторики та сенсорних процесів за методом М.Монтессорі», визначила основну мету  курсу, блоки педагогічної корекції – інтелектуальної діяльності, мисленевих процесів (сприймання, уваги, пам’яті тощо),  емоційного розвитку, корекції розвитку особистості та поведінки учнів. Були продемонстровані відеофрагменти пробних занять, висвітлені очікувані результати діяльності.

Голова МО вчителів математики та фізики Дзіядевич Л.Г. ознайомила присутніх зі спрощеним курсом «Фізика і хімія у побуті», що викладається у спеціальній школі, з формами співпраці з фахівцями інших дисциплін (трудового навчання, математики, СПО, географії, природознавства) та запропонувала низку рекомендацій щодо урізноманітнення видів роботи з вивчення зазначеного предмету у позаурочний час. Були представлені цікаві види роботи на закріплення, поглиблення та поширення знань учнів з вивчених тем, рекомендована додаткова література для свідомого, цікавого та зрозумілого засвоєння навчального матеріалу. Наприклад, проведення безпечних дослідів з водою, медом, олією, лаком при вивченні теми «Густина рідин»; перегляд зазначених відеороликів при оволодінні темами «Тиск рідин», «Очищення води», розгляд принципу дії термоса, проведення дослідів з одягом різної теплопровідності, демонстрування вакуумного пакування продуктів при засвоєнні теми «Теплопровідність повітря», рекомендовані екскурсії до музеїв Води, природничого, планетарію тощо, висвітлена співпраця з благодійним фондом «Екологія» з екологічного навчання.

Вчитель-методист Молодід А.Б. ознайомила присутніх з функціями трудового навчання в спеціальній школі – адаптацією дитини з особливими освітніми потребами до життя, корекції вад розвитку, ознайомленні з основами майбутніх професій, розвитку естетичного смаку. Педагог зупинилась на корекційній складовій трудового навчання: розвиткові дрібної моторики рук, тактильних відчуттів (дотик, тиск, біль), концентрації уваги, координації роботи руки і ока, лікуванні кольором (хромотерапії), знятті тривожності, невпевненості, корекції поведінки гіперактивних учнів тощо.

 З метою осучаснення інноваційного простору запропоновано введення до навчального курсу нових модулів «Кухарська справа» і «Основи професій». В цьому напрямку проводяться пробні заняття з карвінгу, малюнку на каві, приготування фруктових салатів, фігурних млинців, знайомство з різним кухонним приладдям і електрообладнанням, виробничі екскурсії. Продемонстровано учнівські роботи.

Цілеспрямована робота закладу в напрямку профорієнтації учнів продовжується на заняттях шкільного психолога Салієвої Т.Р., структурними компонентами якої є:

  • допрофесійна освіта;
  • професійна діагностика;
  • професійне консультування.

Психолог-новатор з урахуванням потреб вихованців закладу розробила тематичний план для учнів 8-10 класів, яким передбачена робота з виявлення профільного інтересу, визначення мотиваційно-потрібнісних та емоційно-вольових можливостей учнів, здібностей до професій виду: «людина-людина», «людина-природа», «людина-техніка», що в майбутньому сприятиме вияву повною мірою власних здібностей, ефективнішому застосуванню отриманих учнями знань, усвідомленому вибору професії. В ході педагогічного експерименту будуть проведені опитування старшокласників, оброблені та проаналізовані результати діяльності.

Заступник директора з виховної роботи Машкіна О.В.  у своєму виступі зазначила, що оновлення змісту  і структури корекційно-розвивального простору школи-інтернату № 16 можливе за рахунок розробки цільової  виховної програми «Я – громадянин України».

На заході було презентовано роботу творчої групи – пропозиція включити в програму наступні розділи: «Рід, рідня, родина» (1-7 класи), «Я – країна Україна» (1-10 класи), «Мова – диво калинове» (4-7 класи), «Славетні українці» (7-10 класи), «Стежки до національної свідомості» (8-10 класи), «Я і закон» (7-10 класи), які б включали орієнтовну тематику позаурочних занять відповідно до виховної діяльності закладу по днях тижня: морально-етичне виховання (щовівторка), народознавство (щосереди), поширення і поглиблення знань (щочетверга).

До змісту кожного розділу програми рекомендовано розробити перелік основних понять, над формуванням яких слід працювати по вікових групах, основні вимоги до знань і вмінь вихованців.

Виступ був підкріплений практичними матеріалами, які розкривають сутність виконаної учасниками експерименту роботи.

На завершення практичного семінару учні закладу подарували запрошеним теплі враження від виступу шкільного хору з грайливою піснею «Котики» та ліричної драматично-хореографічної композиції на пісню Ніни Матвієнко «Квітка-душа».

Присутні були зворушені успіхами дітей з особливими освітніми потребами, яких вихованці досягли завдяки високому професіоналізму фахівців спеціальної школи-інтернату № 16, залишили схвальні відгуки про роботу педагогічного колективу та побажали творчих успіхів у втіленні інноваційних ідей.

 

Джерело: управління освіти Святошинського району.


Outdated Browser
Для комфортної роботи в Мережі потрібен сучасний браузер. Тут можна знайти останні версії.
Outdated Browser
Цей сайт призначений для комп'ютерів, але
ви можете вільно користуватися ним.
67.15%
людей використовує
цей браузер
Google Chrome
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
  • Linux
9.6%
людей використовує
цей браузер
Mozilla Firefox
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
  • Linux
4.5%
людей використовує
цей браузер
Microsoft Edge
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
3.15%
людей використовує
цей браузер
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
  • Linux