Перший рік роботи Центру соціальних служб Святошинського району видався показово вдалим
Уже рік як у Святошинському районі (за адресою вул. Гната Юри, 14-Б) успішно функціонує єдиний в місті Києві Центр соціальних служб. За цей час 332653 особи отримали в ньому відповідні послуги. З метою модернізації діючої інфраструктури та створення конкурентного ринку соціальних послуг, а також збільшення переліку соціальних послуг, що надаються на рівні громади міста Києва в одному місці, 27.06.2017 створено перший «прозорий офіс» для надання соціальних послуг - Центр соціальних служб Святошинського району.
Відкриття центру надало можливість розташувати в одній будівлі служби соціального спрямування: управління праці та соціального захисту населення, управління Пенсійного фонду України, центр зайнятості.
Мета Центру соціальних служб – створення єдиного простору для прозорої та зрозумілої взаємодії органів влади та громадян із запровадженням нової філософії відносин: «не кияни повинні ходити в пошуках соціальної допомоги, а допомога повинна знайти того, хто її потребує».
Основні принципи, на яких базується робота центру:
v реалізації на практиці європейських стандартів соціальної підтримки населення;
v орієнтація на суб’єкта звернення;
v запобігання корупційним діянням, ліквідація посередницьких послуг;
v оперативність у вирішенні питань;
v відкритість, прозорість та зрозумілість процедур;
v одержання базового пакету послуг соціального характеру за різними напрямами;
v забезпечення вільного доступу до приміщення особам з обмеженими можливостями;
v прозорість системи нарахувань;
v комплексне вирішення питань cуб'єктів звернень.
У Центрі соціальних служб здійснюється прийом, консультування, інформування та обслуговування суб’єктів звернення та надається 97 послуг. Так, у середньому протягом місяця обслуговується 31,5 тисячі осіб, протягом доби обслуговується 1,6 тисячі осіб, зокрема: управлінням праці та соціального захисту в середньому за добу обслуговується 800 осіб та надається 67 послуг, управлінням Пенсійного фонду України в середньому обслуговується 550 осіб на добу та надається 18 послуг, центром зайнятості протягом дня обслуговується 250 осіб та надається 12 послуг. Середній час очікування відвідувачем центру в черзі 10 - 12 хвилин, середній час обслуговування одного клієнта 10 - 15 хвилин.
Перевагою надання послуг у такому форматі є те, що в одному приміщенні, який працює за принципом «прозорого офісу» можна одержати базовий пакет послуг соціального характеру за різними напрямами - оформлення субсидій, пільг, соціальних виплат, пенсій, забезпечення засобами реабілітації, гігієни, санаторно–курортним лікуванням, реалізація завдань, пов’язаних із соціальним захистом населення від безробіття, наданням соціальних послуг з професійної орієнтації та професійного навчання, надання інформаційних послуг щодо соціальних послуг пенсіонерам, особам з інвалідністю, сім’ям з дітьми, особам з числа дітей-сиріт, молоді тощо.
Ураховуючи, що центр створено із трьох служб, це був експериментальний проект (в інших регіонах існує лише дві такі установи). У процесі роботи були прийняті нові управлінські рішення для зручності відвідувачів та покращення обслуговування клієнтів центру, а саме:
встановлено візуальні знаки (трьохкольорова гама), звукове оповіщення електронної черги.
прийом громадян з вадами слуху здійснює сертифікований фахівець, який володіє мовою жестів;
для автоматичного формування нових звернень з подальшою деталізацією на робочому місці оператора впроваджено додаткову функцію «переадресація клієнта на інші робочі місця між різними надавачами послуг» з метою комплексного вирішення порушеного питання;
запущено послугу «соціальний транспорт» (центр забезпечує перевезення осіб з інвалідністю з дому до центру та назад);
налагоджено оперативне отримання інформації щодо оформлення субсидій та пільг, соціальних виплат, пенсій, матеріальних, адресних допомог, забезпечення санаторно-курортним лікуванням, засобами гігієни, реабілітації та протезування, нарахування допомоги по безробіттю, надання соціальних послуг з професійної орієнтації та професійного навчання;
надано заявникам можливість попереднього запису на прийом через телекомунікаційний зв’язок;
у соціальній мережі «Фейсбук» створено сторінку «Центр соціальних служб Святошинського району міста Києва» для інформування населення, розміщення оголошень та надання можливості зворотного зв'язку з суб’єктами звернень.
Крім того, у центрі встановлено планшети, де відвідувачі залишають інформацію, як, на їх думку, здійснено обслуговування в центрі, а також скарги та побажання.