Пошук резервів для наповнення бюджету Пенсійного фонду України є першочерговим завданням Управління Пенсійного фонду України в Святошинському районі м. Києва
В доволі складних економічних умовах та не стабільній політичній ситуації Пенсійний фонд України наполегливо та стабільно працює, виконуючи свої функції. У квітні поточного року фінансування пенсій розпочалося своєчасно, відповідно до визначених законодавством термінів з четвертого числа місяця.
Про стан соціально-економічної ситуації в Святошинському районі міста Києва в частині виплати пенсій ми поспілкувались з начальником Управління Пенсійного фонду України в Святошинському районі м. Києва Ларисою Вікторівною Дзядевич.
- Пенсійний фонд України має статус державного цільового позабюджетного фонду та забезпечує пенсійне страхування в Україні. Наскільки, на вашу думку, є важливою його діяльність?
Л.Д.: Пенсійний фонд України входить до системи органів виконавчої влади і забезпечує реалізацію державної політики з питань пенсійного забезпечення за рахунок законодавчо визначених джерел доходів. Його діяльність має надзвичайно важливе значення, оскільки згідно з розрахунками експертів в нашій країні нараховується понад 13 млн. пенсіонерів.
- Яка на сьогоднішній день чисельність пенсіонерів У Святошинському районі?
Л.Д.:Чисельність пенсіонерів Святошинського району міста Києва – 86,6 тис. осіб, що складає 25,5% від наявної чисельності населення району (338,9 тис. осіб), або 12% від загальної кількості пенсіонерів м. Києва (749,5 тис. осіб)
- А як сьогодні виглядає динаміка чисельності одержувачів пенсій та динаміка видатків Управління на виплату пенсій та інших виплат, які згідно із законодавством здійснюються за рахунок коштів Пенсійного фонду?
Л.Д.:Середній розмір пенсії станом на 1 квітня 2014 року становить 1 859,60 грн. (з урахуванням допомог та надбавок). Місячна потреба Управління в коштах на забезпечення фінансування та виплати пенсій в повному обсязі зазначеній категорії осіб становить 158 – 160 млн. грн.
З метою збереження стабільності виплат та недопущення порушення строків виплати, для певних категорій громадян передбачена наступна черговість виплати пенсій: спочатку пенсії отримують інваліди війни, учасники бойових дій, члени сімей загиблих військовослужбовців, одержувачі пенсій у зв’язку із втратою годувальника та інваліди, непрацюючі пенсіонери за віком і лише потім працюючі пенсіонери.
- Наскільки нам відомо з початку 2014 року органами Пенсійного Фонду забезпечено не лише фінансування та виплату пенсій, а й прийом громадян за принципом «ЄДИНОГО ВІКНА»?
Л.Д.: Впродовж трьохмісяців 2014 року на прийом до спеціалістів управління звернулось 11 127 пенсіонерів, в порівнянні з аналогічним періодом 2013 року прийом збільшився на 704 пенсіонера. Протягом зазначеного періоду спеціалістами управління надано 1209 консультації з питань призначення та перерахунку пенсій, призначено 923 нових пенсійних справ, проведено 2 105 індивідуальних перерахунків пенсій, опрацьовано 726 довідок МСЕК, оформлено 721 допомога на поховання, опрацьовано та видано 1 915 пенсійних посвідчень і 452 свідоцтв про загальнообов’язкове державне соціальне страхування, видано 8 420 індивідуальних відомостей про заробітну плату та страховий стаж для підтвердження участі застрахованих осіб в системі загальнообов’язкового державного соціального страхування, опрацьовано 21 502 звітів які надійшли від органів Міністерства доходів та зборів.
- Що сьогодні є основними джерелами наповнення бюджету Пенсійного фонду України?
Л.Д.: Це страхові кошти, акумульовані на централізованих рахунках органів доходів і зборів, які надходять на централізовані рахунки Пенсійного фонду України –від сплати єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування, розподіленого на загальнообов'язкове державне пенсійне страхування; кошти державного бюджету – надходження від сплати збору на обов’язкове державне пенсійне страхування з окремих видів господарських операцій; власні надходження, зокрема: надходження від відшкодування підприємствами коштів на виплату та доставку пенсій, призначених за особливо важкі та шкідливі умови праці; надходження різниці між сумою пенсії, призначеної науковим (науково-педагогічним) працівникам державних небюджетних підприємств, установ, організацій та вищих навчальних закладів III-IV рівнів акредитації згідно із Законом України «Про наукову і науково-технічну діяльність», та сумою пенсії, обчисленою відповідно до інших законодавчих актів, на яку мають право зазначені особи, що фінансується за рахунок коштів цих підприємств, установ, організацій та закладів; надходження коштів від сплати пені, фінансових санкцій, винесених юридичним та фізичним особам за порушення вимог законодавства, адміністративних стягнень, накладених відповідно до закону на посадових осіб, стягнення заборгованості по сплаті платежів до бюджету Пенсійного фонду України.
- Одним з важливих аспектів роботи вашого управління є здійснення заходів по стягненню заборгованості до бюджету Пенсійного фонду України. Як йдуть справи по стягненню заборгованості сьогодні?
Л.Д.Заборгованість по сплаті платежів до бюджету Пенсійного фонду України станом на 1 квітня 2014 року склала 36 253,1 тис. грн., у т.ч. недоїмка по страхових внесках – 6 483,0 тис. грн., штрафні санкції та пеня по страхових внесках – 7 973,1 тис. грн., заборгованість по відшкодуванню коштів на виплату та доставку пільгових пенсій – 15 682,8 тис. грн., заборгованість по відшкодуванню фактичних витрат на виплату пенсій науковим працівникам - 6 114,2 тис. грн.
Станом на 1 квітня 2014 року на розгляді в суді та на виконанні в органах ДВС знаходиться 27 680,5 тис. грн. заборгованості по сплаті платежів до бюджету Пенсійного фонду України, відсоток охоплення заборгованості заходами примусового стягнення становить 98,9%.
- Що, на вашу думку необхідно робити для скорочення дефіциту бюджету Пенсійного фонду України?
Л.Д.: Для скорочення дефіциту бюджету Пенсійного фонду України необхідно знаходити нові джерела наповнення бюджету. Пошук резервів для наповнення бюджету Пенсійного фонду України є нашим першочерговим завданням. Пріоритетним напрямом роботи по наповненню бюджету є активізація роботи з органами виконавчої влади, контролюючими та правоохоронними органами, спрямованої на зростання зайнятості та легалізацію заробітної плати. Наше управління щомісячно формує та передає до ДПІ у Святошинському районі ГУ Міндоходів у м. Києві та УПСЗН району перелік платників, які нараховують працівникам заробітну плату нижче або на рівні мінімальної, встановленої законодавством.