Правила оплати проїзду у транспорті не змінюються: зміна часу списання коштів – технічне рішення, що дозволить зекономити на оплаті транзакцій
Правила оплати проїзду у транспорті не змінюються: зміна часу списання
коштів - технічне рішення, що дозволить зекономити на оплаті транзакцій
Правила і можливості оплати проїзду у громадському транспорті столиці не
змінюються. Змінюється лише час списання коштів з банківської картки за
проїзд, а саме - після кожної другої поїздки. Це не зміна способів оплати,
не підвищення вартості проїзду, і з пасажирів не будуть списувати коштів
вдвічі більше за нездійснені поїздки. Водночас таке технічне рішення
дозволить місту зекономити на оплаті транзакцій. Про це повідомили в
Департаменті інформаційно-комунікаційних технологій.
«Усі правила і можливості оплати проїзду лишаються, як і були. Єдина зміна
- час, коли ви побачите зняття коштів із картки. Задля економії система
буде чекати, поки пасажир здійснить другу поїздку, щоб списати плату
одразу за дві. Або ж спише кошти ввечері. Адже з кожної транзакції, при
сплаті банківською карткою, береться фіксована комісія. Якщо ж кошти
знімаються за 2 поїздки одразу (після другої), це оптимізує оплати за ці
транзакції», - пояснили у Департаменті.
Фахівці наголошують, що зміни у списанні платежів ніяк не вплинуть на
перевірку оплати проїзду, та роз'яснюють, як засвідчити контролеру те, що
проїзд оплачений.
Зокрема, якщо оплачуєте проїзд пластиковою банківською карткою, називайте
4 останні цифри номера картки. Якщо оплачуєте проїзд через Apple або
Google Pay, називайте 4 останні цифри віртуального рахунку у Wallet. Або
можна піднести банківську картку чи смартфон, із якого оплатили проїзд до
валідатора. Якщо оплачуєте проїзд QR-квитком або пластиковою транспортною
картою, контролер просканує їх своїм зчитувальним пристроєм.
Підтвердженням оплати проїзду є лише знаходження номера картки в базі
валідацій. Це перевіряється повторним прикладанням банківської картки або
пристрою NFC до валідатора, або через пошук контролером номеру картки в
базі. При цьому наявність повідомлення про оплату в банківському
застосунку не є обов'язковою.
«Повідомлення про списання грошей завжди надходило з певною затримкою і не
є обов'язковим доказом для контролера. Усі контролери попереджені про
зміни часу списання. Якщо контролер вимагає банківську виписку або смс про
списання, необхідно звертатися зі скаргою на гарячу лінію «Київпастрансу»:
0-800-504-411», - коментують фахівці Департаменту
інформаційно-комунікаційних технологій.
Зауважимо, що в метро зміни поки що торкнуться лише одного турнікета на
станції «Площа Українських Героїв» (колишня «Льва Толстого»). Згодом до
цієї системи приєднається більше турнікетів. А поки більшість із них буде
списувати кошти після кожної поїздки, як і раніше.
Також наголошуємо, що в метро, як і раніше, можна сплати банківською
карткою одразу за кількох людей. Така можливість була реалізована з
початку впровадження оплати банківською карткою за проїзд.
З оплатою проїзду банківською карткою безпосередньо в рухомому складі
наземного громадського транспорту ситуація інша. З моменту реалізації
оплати банківською карткою в наземному транспорті, а саме, безпосередньо в
салоні рухомого складу, нею можна було сплатити лише одну поїздку.
Так, в автобусах і тролейбусах оплатити кілька поїздок за кількох людей
поки що можна лише з транспортної карти або ж придбавши для друга
QR-квиток.
«Одне з поширених питань, які нам задають - чи зможе пасажир проїхати у
транспорті, якщо на банківській картці відсутні гроші під час першої
валідації?
Відповідаємо - так, але в такому випадку баланс на картці піде в мінус, і
система спише кошти, як тільки гроші з'являться на картці», - також
пояснили спеціалісти Департаменту.
Нагадаємо, що з 4 жовтня в наземному громадському транспорті кошти за
проїзд у разі оплати банківською карткою будуть списуватися після кожної
другої поїздки за день, або, якщо пасажир здійснив лише одну поїздку за
день - кошти за цю поїздку спишуться ввечері, після 21:00.
Як пояснили в Департаменті інформаційно-комунікаційних технологій, кошти
будуть списуватись після кожної другої поїздки. Тобто:
1 поїздка - система не знімає кошти.
Друга поїздка - система знімає гроші за першу і другу.
Третя поїздка - система не знімає кошти.
Четверта - система знімає гроші за третю і четверту.
І так далі.
Якщо пасажир не здійснить парну поїздку до вечора, списання за непарну
відбудеться після 21:07.
Якщо друга поїздка відбувається після 22:00, система протягом наступного
дня буде чекати на ще одну поїздку, щоб списати кошти за дві одразу. І
якщо не дочекається - спише гроші знову після 21:00.
«Сам шлях оплати залишається незмінним, це не новий спосіб валідації чи
оплати. Змінюється лише час списання грошей з картки. Що є частим при
оплаті деяких сервісів, товарів, чи, наприклад, готелів - коли гроші
списуються не в момент оплати, а пізніше. Це розповсюджена практика у
світі для оптимізації зайвих витрат на оплату кожної окремої транзакції»,
- підкреслили в Департаменті інформаційно-комунікаційних технологій.
Джерело: КМДА.