Психоемоційне розвантаження вчителя (фото)


16 січня 2020 року в спеціалізованій школі № 76 імені Олеся Гончара відбувся семінар - тренінг для практичних психологів освітніх закладів Святошинського району: «Психоемоційне розвантаження вчителя».
Відкрила семінар-тренінг методист НМЦ РУОМС Совенко Лариса Петрівна, привітала колег з початком освітньої роботи семінару-тренінгу та підкреслила, що емоції («хвилювання», «збудження») — це психічний процес, складний стан організму середньої тривалості, що відображає оціночне ставлення до існуючих або можливих ситуацій, призводить до дії симпатичної нервової системи і підвищення життєдіяльності організму. Внаслідок цього підвищується ритм дихання, пульсу, стан збудження чи хвилювання, що позначається сильними почуттями, і зазвичай імпульсом щодо певної форми поведінки. Якщо емоція інтенсивна та довготривала — настає порушення інтелектуальних функцій, зростають тенденції щодо дії неврівноваженого характеру, можливе роздвоєння особистості тощо. Фахівці проводять відмінність між поняттям «емоція» і поняттями «почуття», «афект», «настрій» і «переживання».
Кулєшєнє Ірина Дмитрівна, практичний психолог СШ № 76 звернулася до учасників семінару-тренінгу та відзначила, що для кожного з нас найважливішим в житті є здоров’я. Його збереження наша з вами робота. В діяльності педагогічних працівників багато різноманітних факторів, які можуть призвести до стресу, тривожності, синдрому вигорання. Доведено, що психічне здоров’я може серйозно вплинути на фізичний стан нашого організму і призвести до тяжких хвороб. Тож, дуже важливо попередити негативні емоційні стани, зберегти психоенергетичний баланс і навчитися регулювати свої емоції і поведінку. На тренінгу ми навчимося прийомам, які допоможуть зберегти ваше здоров'я.
Ірина Дмитрівна провела з колегами релакс – вправи «Подарунок», «Водоспад» та тренінгові вправи: «Емоції в коло», «Танець емоцій», «Образ щасливого вчителя», тематичні ігри з елементами арт-терапії.
Підводячи підсумки семінару-тренінгу Совенко Л.П. та відзначила, що набуття позитивних емоцій, концентрація на своїх бажаннях, звільнення від втоми і, як наслідок – запобігання професійному вигоранню вчителя, наповнення власного «банка знань» цікавими техніками індивідуальної і групової роботи з учасниками освітнього процесу веде до професійного зростання, збалансованого та гармонійного стану практичного психолога.
Джерело: управління освіти, молоді та спорту Святошинської РДА.