Реформування змісту освіти в спеціальній школі № 16 (фото)
На виконання Всеукраїнського проекту реформування освіти за результатами дослідно-експериментальної роботи на базі Київського спеціального загальноосвітнього навчального закладу №16 3 жовтня 2017 року відбувся науково-практичний семінар «Формування інноваційного корекційно-розвивального освітнього простору спеціальної школи» (2014-2017рр.).
Місце проведення семінару – лабораторія олігофренопедагогіки Інституту спеціальної педагогіки НАПН України
Відкрила захід заступник директора з наукових питань ІСП НАПН України Колупаєва А.А. з повідомленням про нові орієнтири освітньої політики у зв’язку із прийняттям Верховною Радою 5 вересня 2017 р. нового Закону України «Про освіту», де передбачена окрема Стаття 19 «Освіта осіб з особливими освітніми потребами».
На семінар була запрошена начальник відділу освіти дітей з особливими освітніми потребами МОН України Симоненко Т.В., яка розповіла про необхідність реформування освіти і створення умов для забезпечення прав і можливостей осіб з особливими освітніми потребами, здобуття ними освіти на усіх її рівнях з урахуванням індивідуальних потреб, можливостей, здібностей та інтересів.
Група педагогів-новаторів навчального закладу – Жук Т.Я., Мальчевська О.П., Молодід А.Б., Дзіядевич Л.Г. – презентували авторські програми для дітей з інтелектуальними порушеннями, створені у тісній співпраці спеціальної школи № 16 та лабораторії олігофренопедагогіки ІСП НАПН України під науковим супроводом її керівника Чеботарьової О.В. і наукового консультанта та співавтора програм к.п.н. Трикоз С.В. та апробовані у практичній діяльності у ході експерименту, які розглянуто науково-методичною експертизою рукопису та схвалено до видання з грифом «Рекомендовано Міністерством освіти і науки України» (накази МОН України від 26.09.2016 № 1148, від 04.04.2017 № 526 «Про надання грифів Міністерства освіти і науки України навчальній літературі для дітей з особливими освітніми потребами»).
Підбиваючи підсумки семінару, присутні дали високу оцінку новаціям, що відвідають вимогам сьогодення, сприяють осучасненню корекційної освіти, розвивають потенціал дітей з особливими освітніми потребами, активізують їх пізнавальну діяльність, підвищують рівень інтелектуального розвитку.
За вагомий внесок в розвиток корекційної освіти всі учасники експерименту були нагороджені Грамотою Інституту спеціальної педагогіки.
Джерело: спеціальна загальноосвітня школа-інтернат №16