Робота з дошкільниками в інклюзивній групі. Інноваційна технологія сендплей (пісокотерапія) (фото)
12 березня 2014 в ДНЗ №693 "Волошка" відбулося засідання Школи молодого освітянина за темою "Робота з дошкільниками в інклюзивній групі. Інноваційна технологія сендплей (пісокотерапія)".
Пісочна терапія (sandplay) - це терапія грою, захоплюючий, творчий і в той же час цілющий процес. На піску можна створювати химерні картини, ландшафти, нескінченно змінювати і перебудовувати їх згідно зі своїм бажанням. Таким чином, в процесі роботи з піском малюк з психологічною проблемою з "потерпілого" або пасивного спостерігача поступово перетворюється на творця, будівельника свого світу.
За допомогою "Пісочної терапії" можна коригувати психологічні проблеми дітей.
Вихователі пропонували дітям пройтися біля поличок і обрати фігурки, які привернули їх увагу. Вибрані дітьми фігурки були розміщені в ящику з піском так, як забажає дитина. Діти змінювали все відповідно до свого задуму. І лише після того, як вони вирішили, що закінчили, в ящику вже ніщо не змінювалося. Після цього побудова обговорювалася з дітьми. Причини, що спонукали дитину до саме такої побудови, образи, які у неї виникали під час будівництва, глибоко аналізуються вихователями і за потреби стають відправною точкою в подальшій корекційній роботі.
У таці з піском дитячі хвилювання, тривоги, надії та внутрішні суперечності набули окреслених форм. Більш того, образи піску конкретні, а не ілюзорні та невидимі, їх розглядали і самі діти. Таким чином, стає можливим звернутися до тих прихованих причин у самій дитині, що часто визначають її вчинки та переживання. А побачити і зрозуміти це — перший крок до позитивних змін.
За допомогою ігор вихователі створили всі умови для профілактики та корекції таких психічних станів дітей, як підвищена тривожність, агресивність, гіперактивність та ін.
Діти будь-якого віку з великим задоволенням граються у піску. Такі ігри насичені різними емоціями: здивуванням, хвилюванням, радістю, захопленням тощо. У пісочниці вихованці збагатили свій емоційний та соціальний досвід.
Джерело: управління освіти.